Wat is Perceived Value Pricing en Hoe Gebruik Je Dit Online?
Gebruik Perceived Value Pricing om Jouw Conversies te Verhogen
Perceived value pricing wordt al jarenlang toegepast in verschillende soorten sectoren. Perceived value pricing staat ook wel voor de kracht van marketing. Kom erachter hoe je als ondernemer meer geld kunt verdienen door middel van dit effect.
Perceived Value Pricing voorbeeld
Perceived value pricing is een bekende marketingterm. Door middel van marketing zou je voor praktisch dezelfde producten een verschillende prijs kunnen vragen. Zoals iedereen weet zitten er in de auto’s van Seat en Audi, ze zullen daardoor vrijwel een gelijke kostprijs hebben. De aanschafprijs van beide auto’s is daarentegen heel erg verschillend. Perceived value pricing is alleen mogelijk als mensen de waarde van het product inzien en bereid zijn de vastgestelde prijs daarvoor de betalen. Zoals je uit het voorgaande waarschijnlijk wel begrijpt, zit de kracht in marketing. Spreek een andere doelgroep aan, zorg voor een andere uitstraling van het merk of product etc.
Perceived Value Pricing tips
Als ondernemer kun je perceived value pricing op verschillende manier toepassen, zoals:
- Zorg ervoor dat mensen de toegevoegde waarde van het product inzien, dit kan door middel van duidelijke content. Maak mensen door middel van video’s, podcasts en websiteteksten duidelijk wat het product toevoegt aan hun leven.
- De kwaliteit van de website en de mogelijkheden van de website voegen ook waarde toe aan de merkbeleving van de klant.