Wat is Perceptual Priming en Hoe Gebruik Je het Online?
Gebruik Perceptual priming om Jouw Conversies te Verhogen
Perceptual priming is een belangrijk phenomeen dat toegepast kan worden op je website. Door perceptual priming toe te passen verhoog je het aantal conversies en daarmee ook je omzet.
Wat is Perceptual priming
Perceptual priming is een phenomeen dat beschrijft hoe we (onbewuste) verbanden leggen tussen verschillende vormen. We herkennen sneller of reageren sneller op bepaalde dingen die wij eerder hebben waargenomen.
Perceptual priming voorbeeld
Perceptual priming kan overal voorkomen in het dagelijks leven, dit kan gaan over de indeling van een supermarkt tot de manier waarop een navigatiesysteem werkt. We leggen heel de dag verbanden tussen de dingen die we zien en doen. Hierdoor adopteren we ook steeds sneller andere gebruikssystemen.
Perceptual priming Tips
Perceptual priming vindt voornamelijk plaats bij het bezoeken van websites. Wij kijken keer op keer op dezelfde manier naar een website. Naar de manier waarop het menu is opgebouwd, naar de elementen die wij als knoppen beschouwen en naar alle overige algemeen bekende website functionaliteiten. Wanneer je perceptual priming wilt toepassen, zal je dus mee moeten gaan in alle webdesign trends.