Wat is de Planning Fallacy en Hoe Gebruik Je Dit Online?

Gebruik Planning fallacy om Jouw Conversies te Verhogen
Planning fallacy is een fenomeen dat bij veel verschillende soorten mensen voorkomt. De planning fallacy is daarnaast eenvoudig aan te pakken als ondernemer. Door er effectief op in te spelen kun je het aantal conversies op je website verhogen.
Wat is Planning fallacy
De planning fallacy is een fenomeen waarbij de voorspelling over hoelang het duurt om eigen taken gedaan te krijgen te optimistisch is.
Planning fallacy voorbeeld
Een voorbeeld is: Een huis kan alleen op tijd gebouwd worden als er geen leveringsvertragingen zijn, geen afwezigheden van werknemers, geen gevaarlijke weersomstandigheden, enz. Zelfs als elke hindernis onwaarschijnlijk is, is er een grote kans dat er ten minste één zal optreden. Maar mensen beschouwen zelden de wat als, en daarom onderschatten ze de mogelijkheid dat alle taken kunnen uitlopen. Een meer redelijke benadering om een planning voor een project op te stellen, is jezelf afvragen: “Hoe lang hebben dit soort projecten al in het verleden plaatsgevonden?”
Planning fallacy Tips
Mensen denken dus te positief wanneer ze een planning maken, ze proppen eigenlijk te veel taak in een tekort tijdsbestek. Hoe kun je hier als ondernemer rekening mee houden?
- Geef duidelijk aan hoe lang iets duurt, dit kan bij het invullen van een enquête en afronden van een bestelproces of het verzenden van een pakketje. Het is belangrijk dat mensen een realistische planning kunnen maken voor hunzelf.
- Zorg dat een bestelproces zo snel mogelijk verloopt. Wanneer een bestelproces te lang heeft geduurd, kan dit al snel stress of irritaties opleveren bij mensen. Het wordt gezien als verspilde tijd.