Wat is het Positivity Effect en Hoe Gebruik Je Dit Online?
Gebruik Positivity effect om Jouw Conversies te Verhogen
Het positivity effect is een effect dat bij veel mensen voorkomt. Door hier effectief op in te zetten zal het conversiepercentage van je website toenemen.
Wat is het Positivity effect
Het positivity effect is een cognitieve denkfout die het vermogen uitlegt om een situatie te analyseren waarbij het doel niet is bereikt, maar toch positieve feedback wordt gebruikt voor toekomstige progressie en negatieve zaken aan de omgeving toe te kennen.
Positivity effect voorbeeld
Wanneer een persoon mensen overweegt die ze leuk vinden (inclusief zichzelf), neigt de persoon ertoe situationele attributies te geven over hun negatieve gedrag en over hun positieve gedrag. Het omgekeerde kan waar zijn voor mensen die de persoon niet leuk vindt. Dit kan heel goed zijn vanwege de dissonantie tussen het leuk vinden van een persoon en het zien hoe ze zich negatief gedragen. Voorbeeld: als een vriend iemand raakt, zou iemand hem vertellen dat de andere man het verdiende of dat hij zichzelf moest verdedigen.
Positivity effect Tips
Mensen proberen altijd van iets negatiefs iets positiefs te maken. Als ondernemer kun je dit vermogen stimuleren. Dit kan bijvoorbeeld door:
- “Dat je je streefgewicht nog niet hebt behaald, wil niet zeggen dat je niks over voeding geleerd hebt. Je bent tenslotte al 15 kilo afgevallen” Als ondernemer kun je door middel van content aanduiden dat klanten progressie hebben gemaakt en dat het niet altijd om het doel zelf gaat.
- Maak op je website gebruik van video’s, dit kunnen reviews zijn van klanten of interviews met klanten.