Wat is het Pseudocentainty Effect en Hoe Gebruik Je Dit Online?
Pseudocertainty effect om Jouw Conversies te Verhogen
Het pseudocertainty effect is interessant om toe te passen op je website. Wanneer je dit effect op de juiste manier weet toe te passen, zullen je conversies toenemen en daarmee ook je omzet. Het is dus de moeite waard om erachter te komen wat dit effect inhoudt.
Wat is het Pseudocertainty effect
Het pseudocertainty effect is de neiging voor mensen om een onzekere uitkomst als zeker te zien.
Pseudocertainty effect voorbeeld
Optie 1
Overweeg het volgende spel in twee fasen. In de eerste fase is er een kans van 75% om het spel te beƫindigen zonder iets te winnen en 25% kans om naar de tweede fase te gaan. Als je de tweede fase bereikt, heb je de keuze tussen:
Welke van de volgende opties heeft uw voorkeur?
A. een zekere overwinning van $ 30
B. 80% kans om $ 45 te winnen
De meeste mensen gingen voor optie A..
Je keuze moet gemaakt worden voordat het spel begint, d.w.z. voordat de uitkomst van de eerste fase bekend is. Geef de gewenste optie aan.
Optie 2
Welke van de volgende opties heeft uw voorkeur?
C. 25% kans om $ 30 te winnen
D. 20% kans om $ 45 te winnen
Ook moesten deze keer de deelnemers hun keuze maken voordat het spel start.
Hierbij gingen de meeste mensen voor optie D.
Uit deze voorbeelden blijkt dat mensen de neiging hebben om te kiezen voor een onzekere uitkomst, omdat de winst uiteindelijk hoger zal zijn.
Pseudocertainty effect Tips
Pseudocertainty kan toegepast worden wanneer je verschillende keuzes voor een consument naast elkaar wilt zetten. Het is daarbij belangrijk om de keuzes op verschillende manieren te formuleren, zodat de klant uiteindelijk gaat voor de meest risicovolle. Dit zal voornamelijk voorkomen in de dienstverlenende sector.