Wat is Psychological Reactance en Hoe Gebruik Je Dit Online?

by Bart van der Meer februari 19, 2019
Psychological Reactance

Gebruik Psychological Reactance om Jouw Conversies te Verhogen

Psychological reactance is een reactie die je als ondernemer kunt beïnvloeden. Door erachter te komen wat psychological reactance is, kunt u eenvoudiger bezoekers omzetten in klanten.

Wat is Psychological Reactance

Psychological reactance is een (onbewuste) onplezierige reactie wanneer iemand jouw keuzes bedreigen of elimineren. Dit geldt voornamelijk voor aanbiedingen, personen, regels of wetgeving.

Psychological Reactance voorbeeld

Onplezierige reacties kunnen optreden wanneer iemand zwaar onder druk staat om een ​​bepaalde kijk of houding te accepteren. Reactiviteit kan ertoe leiden dat de persoon een mening of houding aanneemt of versterkt die in strijd is met wat was bedoeld, en verhoogt ook de weerstand tegen overtuigen. Mensen die omgekeerde psychologie gebruiken, proberen iemand te beïnvloeden om het tegenovergestelde te kiezen van wat ze vragen. De moeder van Charlie zegt bijvoorbeeld dat hij zijn kledingschoenen moet dragen in plaats van zijn sneakers naar de kerk. Plots lijkt het dragen van de sneakers een veel aantrekkelijkere keuze omdat zijn moeder erop staat dat hij ze niet draagt. Door ervoor te kiezen om sneakers te dragen, beschermt Charlie zijn vrijheid door te doen wat zijn moeder hem zei niet te doen.

Psychological Reactance Tips

Mensen vinden het dus fijn om juist het tegenovergestelde te doen als wat er van hun gevraagd wordt. Dit doen wij omdat we het fijn vinden om onze keuzevrijheid te behouden. Als onderneming moet je rekening houden met deze psychological reactance. Het kan namelijk tegen je werken maar het kan ook voor jou werken. Door op de juiste manier met de bezoeker te communiceren kun jij ze bewegen om te doen wat jij graag wenst. Dit kan gedaan worden door middel van video’s, podcasts of websiteteksten.

Social Shares

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *