Wat is het Pygmalion Effect en Hoe Pas Je Dit Online Toe?

Gebruik Pygmalion effect om Jouw Conversies te Verhogen
Het Pygmalion effect is goed toe te passen in de wereld van studies, opleidingen en coaches. Wanneer je op een effectieve manier met dit effect aan de slag gaat, kun je van bezoekers eenvoudiger klanten maken.
Wat is het Pygmalion effect
Het pygmalion effect ook wel Rosenthal effect genoemd, verklaart waarom hogere verwachtingen leiden tot betere performance.
Pygmalion effect voorbeeld
Het effect houdt in dat leraren, soms onbewust, verwachtingen hebben van bepaalde leerlingen. Met deze verwachtingen sturen ze impliciet de prestaties van leerlingen. Deze sturing kan zowel in positieve zin: hoge verwachtingen leiden tot betere prestaties als in negatieve zin: lage verwachtingen leiden tot slechtere prestaties. De sturing in negatieve zin wordt ook wel het Golem-effect genoemd. De verwachtingen van leraren zijn dus essentieel voor de prestaties van leerlingen
Pygmalion effect Tips
Het doel is om mensen op je website te stimuleren om beter te presteren, om het beste van hun zelf naar boven te halen. Mensen zullen daardoor ook betere prestaties gaan leveren. Op de website kun je dit als volgt weergeven:
- Wees zorgvuldig met het schrijven van de teksten, motiveer mensen om een stap verder te zetten.
- Geef duidelijk aan dat het jouw bedrijf mensen kan helpen om een stap verder te zetten, dat ze niet de enige zijn en dat er bewezen resultaat is.