Wat is Reactive Devaluation en Hoe Pas Je Dit Online Toe?
Gebruik Reactive devaluation om Jouw Conversies te Verhogen
Reactive devaluation is een denkfout die door veel mensen gemaakt wordt. Door erachter te komen wat deze denkfout inhoudt, kun je deze inzetten op je website om meer klanten te genereren.
Wat is Reactive devaluation
Reactive devaluation is een cognitieve denkfout die uitlegt dat mensen de neiging hebben om een voorstel of mening te devalueren wanneer deze van origine vanuit een tegenstander komt.
Reactive devaluation voorbeeld
In een onderzoek toonden experimentatoren Israëlische deelnemers een vredesvoorstel dat feitelijk was voorgesteld door Israël. Als de deelnemers te horen kregen dat het voorstel afkomstig was van een Palestijnse bron, beoordeelden ze het lager dan wanneer ze (correct) te horen kregen dat het identieke voorstel afkomstig was van de Israëlische regering.
Als deelnemers die hawkish waren, te horen kregen dat het afkomstig was van “dovish” Israëlische regering, geloofden ze dat het relatief slecht was voor hun mensen en goed voor de andere kant, maar niet als deelnemers zich identificeerden als “duiven”.
Reactive devaluation Tips
Reactive devaluation is belangrijk effect om mee rekening te houden wanneer je dingen over wilt brengen op je potentiële klanten.
- Zorg dat je als ondernemer fans creëert van je merk of bedrijf
- Laat mensen zien dat jij het document gemaakt hebt, dat jij als enige de trainingen geeft etc.