Wat is Repetition & Direct Priming en Hoe Pas Je Dit Online Toe?
Gebruik Repetition & Direct Priming om Jouw Conversies te Verhogen
En repetition & direct priming effect is eenvoudig toe te passen op je website. Daarnaast helpt het om repetition & direct priming te implementeren, je conversies nemen hierdoor toe.
Wat is Repetition & Direct Priming
Repetition & direct priming is een cognitieve denkfout die uitlegt dat hoe vaker we zijn blootgesteld aan iets, hoe makkelijker we het verwerken, onthouden en erop reageren.
Repetition & Direct Priming voorbeeld
Stel je voor dat je een lijst met lettersbrieven krijgt. Jouw taak is om aan te geven of elke reeks een woord of een niet-woord is (zo snel mogelijk). Zou het helpen als je de lijst vooraf mocht herhalen? Wel, natuurlijk, maar er werd ontdekt dat dit herhalingseffect afhangt van hoe vertrouwd je bent met elk specifiek woord … Hoe minder vertrouwd je bent met een woord, hoe meer het helpt om het van tevoren te herhalen (dit wordt de ‘frequentiedempingseffect’ van herhaling).
Repetition & Direct Priming Tips
Het repetition & direct priming effect kan op de volgende manieren worden toepast op je website:
- Gebruik exact dezelfde woorden in uw teksten op verschillende pagina’s en in uw links en knoppen.
- Gebruik één consistente visuele link en een knopindeling.
- Geef cross-sell-combinaties weer zodra u weet welk product iemand van plan is te kopen.
- Toon bestaande klanten wat ze eerder hebben gekocht (als je ze opnieuw wilt kopen).
- Dezelfde accounts voor ander gewenst gedrag: ze hebben eerder naar een product gekeken, het gebruikt, beoordeeld, enz. (Als u wilt dat ze eruitzien, gebruiken, beoordelen, enz.).
- Doe hetzelfde met het gedrag van anderen (laat anderen zien die het product kopen / gebruiken).