Wat is Restraint Bias en Hoe Pas Je Dit Online Toe?

Gebruik Restraint bias om Jouw Conversies te Verhogen
De restraint bias is één van de vele denkfouten die wij als mens maken. Als ondernemer kun je deze denkfouten voor je laten werken. Hierdoor nemen je conversies toe en uiteindelijk je omzet.
Wat is Restraint bias
De restraint bias is een cognitieve denkfout die uitlegt voor mensen om te overschatten hoe goed ze zijn in het beheersen van hun eigen impulsieve gedrag.
Restraint bias voorbeeld
We denken dat we ons impulsieve gedrag kunnen beheersen, maar in de praktijk blijkt het anders te gaan. Wanneer de verleidingen zich aandienen, kunnen we ons maar moeilijk inhouden. Stel je voor, je hebt het afgelopen seizoen een hele nieuwe garderobe aangeschaft. Maar aan het eind van het seizoen komt de sale, je hebt tegen jezelf gezegd dat je niks meer nodig hebt. Totdat je langs de etalage loopt en je favoriete merk met 50% korting is. Je slaagt er niet om jezelf in te houden en loopt na een kwartier met de jurk weer naar buiten.
Ik maak een nieuw jaar resolutie om minder te eten. Later diezelfde dag, heb ik echt honger omdat ik denk: ‘Slechts één zal niet veel uitmaken en zal me zo veel beter doen voelen.’ Later sta ik in de keuken met mijn hand in de koektrommel zonder echt te beseffen hoe ik daar aankwam.
Restraint bias Tips
De restraint bias zal bij veel bedrijven toepasbaar zijn. Je kunt de restriant bias op verschillende manieren terug laten komen in je business:
- Als je iemand wilt helpen iets te stoppen, werk er dan aan als hij of zij dat wil, niet als het gemakkelijk toezeggingen kan doen.
- Om mensen ergens van te overtuigen, kun je verleiding op hun weg zetten – ze zullen minder goed in staat zijn om zich ertegen te verdedigen dan ze denken dat ze kunnen.
- Om mensen te verleiden kun je inspelen op kortingen, smaken, geuren, luxe etc. Weet waardoor jij jouw klanten kunt verleiden.