Wat is Risk Compensation en Hoe Je Dit Toepast Voor Conversies
[vc_row][vc_column][vc_column_text dp_text_size=”size-2″]
Gebruik Risk compensation om Jouw Conversies te Verhogen
Risk compensation ook wel risico compensatie genoemd in het Nederlands is een cognitieve denkfout die interessant kan zijn bij conversieoptimalisatie.
Wat is Risk compensation
Risk compensation is een cognitieve denkfout die uitlegt dat mensen hun gedrag aanpassen op het waargenomen risicolevel. Ze worden voorzichtiger wanneer ze een groter risico ervaren en minder voorzichtig zijn als ze zich meer beschermd voelen.
Om ervoor te zorgen dat mensen een actie ondernemen op jouw website, moet je er dus voor zorgen dat ze zich veilig voelen.
Daarnaast moet je goed indenken of jouw product of dienst te maken heeft met het risicogevoel van de potentiƫle klant en daarop je teksten aanpassen.
Risk compensation voorbeeld
In webmarketing kan kennis van risicocompensatie worden toegepast om conversie aan te moedigen, door je klant het gevoel te geven dat uw website een veilige plek is om te winkelen. Als ze zich veilig en gelukkig voelen, zullen ze eerder geneigd zijn om daadwerkelijk aankopen te doen en zelfs meer aankopen doen dan ze anders zouden doen. Door https (protocol voor beveiligde communicatie), vertrouwensbadges en klantenreacties op uw site toe te voegen, voelt de klant zich alsof hij in een veilige omgeving winkelt. Hierdoor komen ze in de juiste stemming om aankopen te doen via jouw website.
Tips hoe je Risk compensation toepast om conversies te verhogen
Je kunt risk compensation op verschillende manier toepassen op je website, denk bijvoorbeeld aan:
- De juiste certificaten en kenmerken voor veilig online winkelen
- Bied de bekende betaalmogelijkheden aan, deze komen betrouwbaar over
- Een duidelijke contactpagina met telefoonnummer voor het verlenen van service
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]