Wat is Selection Bias en Hoe Je Het Gebruikt Voor Conversies

by roos september 03, 2018
Selection Bias

[vc_row][vc_column][vc_column_text dp_text_size=”size-2″]

Gebruik Selection bias om Jouw Conversies te Verhogen

Een selection bias is van invloed op het aantal conversies. Wat een selection bias precies is en hoe je deze het beste aan kunt pakken, wordt hieronder uitgelegd.

 

Wat is Selection bias

Selection bias wordt ook wel het selection effect genoemd. Dit is een cognitieve denkfout die een afwijking uitlegt waarbij de selectie van individuen, groepen of data niet goed willekeurig zijn gekozen waardoor de steekproef niet representatief is.

 

Een Selection bias voorbeeld

De selection bias komt dus neer op een fout die veroorzaakt wordt in uitvoeren van de steekproef. De fout zorgt ervoor dat er vaker een bepaalde steekproefgroep wordt geselecteerd dan andere groepen die deel uitmaken van het experiment. Dit kan een onnauwkeurige conclusie opleveren als de selectiebias niet wordt geïdentificeerd. Dit gebeurt wanneer een experiment bijvoorbeeld alleen mensen van een bepaald ras met vergelijkbare kenmerken selecteert en elke groep uitsluit die afwijkt van deze elementen.

 

Tips hoe je Selection bias toepast om conversies te verhogen

De selection bias heeft dus alles te maken met het doen van onderzoeken. Wanneer je een marketingonderzoek uitvoert om erachter te komen wat de aankoopintenties van een consument zijn, is het belangrijk om op het volgende te letten:

  • Ga willekeurig te werk, je steekproef moet een goede afspiegeling zijn van de bevolking.
  • Zorg ervoor dat je niet te veel focust op bepaalde groepen mensen.
  • Stel jezelf na het onderzoek de vraag of je steekproef wel voldoet aan alle vereisten. Heb je echt allerlei verschillende soorten mensen bereikt?

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Social Shares

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *