Wat is Selective Perception en Hoe Je Dit gebruikt Voor Conversies
[vc_row][vc_column][vc_column_text dp_text_size=”size-2″]
Gebruik Selective perception om Jouw Conversies te Verhogen
Selective perception is een cognitieve denkfout die door veel mensen wordt gemaakt. Door erachter te komen wat deze denkfout inhoud en hoe je deze kunt beïnvloeden, zullen je conversies toenemen.
Wat is Selective perception
Selective perception is een cognitieve denkfout die uitlegt dat mensen de neiging hebben om dingen niet te merken en sneller te vergeten wanneer deze ongemak veroorzaken of tegenstrijdig zijn met ons geloof of waarden.
Een Selective perception voorbeeld
Elk boek dat wordt gepubliceerd, is mogelijk honderden keren gelezen, ook door professionele proeflezers. En toch komen er nog grammaticale en andere fouten in afdruk. Waarom? Omdat de geest heel vriendelijk is en de fouten corrigeert die onze ogen zien. En ander voorbeeld is het in kaart brengen van een uit de hand gelopen ruzie tussen twee partijen. Wanneer je beide partijen gaat ondervragen zullen ze geen van beiden het waargebeurde verhaal na kunnen vertellen. Omdat ze het allebei vormen naar hun eigen overtuiging.
Tips hoe je Selective perception toepast om conversies te verhogen
Selective perception is dus een denkfout waar rekening mee gehouden moet worden bij het aanbieden van diensten of bij het verkopen van producten. Dit kan op verschillende manieren gedaan worden:
- Wanneer mensen een bepaald beeld van je organisatie of product hebben, moet je deze perceptie zien te veranderen. Dit kan door middel van filmpjes, afbeeldingen of een goed geschreven tekst.
- Tegelijkertijd kan een selective perception heel positief werken en moet hij juist worden versterkt. Wanneer er slecht nieuws of een slechte recensie is geplaatst, is de kunst om deze om te draaien in iets positiefs. Dit kan door jullie kernwaarden te laten spreken in een reactie.
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]