Wat is Semantic Priming en Hoe Gebruik Je Dit Online?

Gebruik semantic priming om Jouw Conversies te Verhogen
Semantic priming is één van de vele neuromarketing technieken die ervoor kan zorgen dat er meer conversies plaatsvinden op je website.
Ontdek Hoe Je Via Semantic Priming met een Paar Slimme Woorden Jouw Conversies Verhoogt.
Wat is semantic priming
Semantic priming is een phenomeen dat beschrijft hoe we (onbewuste) verbanden leggen tussen dingen die tot dezelfde semantische categorie behoren.
Een semantic priming voorbeeld
Semantic priming betekent dat wanneer we een woord horen we er andere woorden gelijk bij halen. We leggen in ons hoofd namelijk verbanden tussen allerlei woorden. Dit kan ook gebeuren wanneer we bepaalde merken horen. Als we nu “Volkswagen” tegen je zouden zeggen, dan komen er ook allerlei woorden in je op. Waarschijnlijk zijn het woorden zoals: Duits, dieselschandaal, degelijk, polo etc. Zoals je ziet zitten er in deze lijst negatieve woorden maar ook positieve woorden.
Het is hierbij de kunst om als ondernemer voor elkaar te krijgen dat mensen bij bepaalde woorden gelijk aan jouw merk denken, maar aan de andere kant moeten er bij mensen ook gelijk positieve woorden over jouw naar boven komen.
Tips hoe je semantic priming toepast om conversies te verhogen
Semantic priming moet vooral voorkomen in de content die je deelt, hierbij moet je denken aan video’s, podcasts, blogs en websiteteksten. In deze content moet je steeds dezelfde specifieke termen terug laten komen. Wanneer jij jouw merk als luxeproduct wilt positioneren in een bepaalde branche. Let er dan op dat je het luxe aspect benadrukt in de content, zodat mensen straks gelijk aan jouw merk denken als er over luxe wordt gesproken in een bepaalde markt.