Wat is de Semmelweis Reflex en Hoe Dit Helpt Met Conversies
[vc_row][vc_column][vc_column_text dp_text_size=”size-2″]
Gebruik semmelweis reflex om Jouw Conversies te Verhogen
Het Semmelweis reflex is één van de velen menselijke trekjes waarop ingespeeld kan worden als ondernemer. Hierdoor kan het conversieratio worden verhoogd en meer omzet worden gerealiseerd.
Wat is semmelweis reflex
Het Semmelweis reflex is de reflex om nieuw bewijs of kennis wat tegen de bestaande normen, waarden of geloof indruist af te wijzen. Hoeveel bewijs er ook wordt aangedragen, niets zal de mens kunnen overhalen om het nieuwe te omarmen.
Een semmelweis reflex voorbeeld
Het Semmelweis reflex is vernoemd naar Dokter Semmelweis. Zijn observerend vermogen zorgde ervoor dat hij erachter kwam hoe het sterftecijfers op de kraamafdeling drastisch verlaagd kon worden. Hij zag dat dokters die zojuist een overleden patiënt hadden geholpen gelijk doorgingen naar de kraamafdeling om kinderen ter wereld te brengen. Tussendoor werd er niet gelet op hygiëne, waardoor de bacteriën eenvoudig werden overgedragen. Deze constatering was nieuw en werd niet gewaardeerd door zijn collega’s.
Tips hoe je semmelweis reflex toepast om conversies te verhogen
Het Semmelweis reflex is dus een reflex waar goed rekening mee moet worden gehouden bij het lanceren of constateren van iets nieuws.
- Zorg er voor dat jouw verhaal tekstueel goed overkomt en dat mensen overtuigd worden.
- Laat mensen de effecten van jouw product of dienst zien door middel van beeldmateriaal.
- Laat mensen reviews plaatsen op je website over jouw product of dienst. Zodat mensen overtuigd worden door anderen die hen voorgingen.
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]