Gezondheid & Farmacie: Zeer Winstgevende en Onbenutte SEO Kansen

by Bart van der Meer mei 08, 2019
gezondheid en farmacie seo kansen

Ik Leg Je Precies Uit Wat een Ongelofelijke SEO Kans is in de Gezondheid en Farmacie en Hoe Je Deze Benut.

Transcriptie:Gezondheid & Farmacie: Zeer Winstgevende en Onbenutte SEO Kansen

Hey, mijn naam is Bart van Klik Proces en ik ga je één hele simpele strategie geven hoe je heel makkelijk ontzettend veel verkeer aan kan trekken als je actief bent in een medische of in een gezondheidsniche. Ik ga je precies vertellen wat die strategie is, waarom die zo effectief is en hoe je die precies uitvoert en vandaag al kan starten om meer verkeer te trekken. En zoals je ziet doe ik deze video niet alleen, dat doe ik samen met James en ik ga zo meteen uitleggen waarom dat zo is maar dat is eigenlijk omdat we dankzij James eigenlijk deze fouten hebben gevonden in de strategie van veel medische websites of eigenlijk de gaten in de markt hebben gevonden. Dus daar ben ik James erg dankbaar voor. Heb je er zin in vriend? Een beetje.

Om het nog wat duidelijker en concreter te maken met de medische of gezondheidsbranche bedoel ik bijvoorbeeld opticiens, maar ook podologen, fysiotherapeuten, privéklinieken, plastische chirurgie, bepaalde sites of shops die iets met kinderen doen, webshops die medische producten leveren. Kortom, als je echt bezig bent met de fysieke gezondheid van iemand dan is deze video echt perfect voor jou. En deze specifieke strategie maakt gebruik van één uniek element van de medische of de gezondheidsbranche. En dat is namelijk dat er één veel gezocht wordt, maar twee dat die zoekopdrachten extreem specifiek zijn. Want niet alleen kan je een bepaalde ziekte of aandoening hebben, je kan ook heel veel symptomen hebben, je kan heel veel problemen hebben die er uit voort komen en als je bepaalde problemen hebt dan hoeft datgene weer niet uiteindelijk de oplossing te zijn dus bijvoorbeeld als je last hebt van je onderrug, kan dat zijn omdat je last hebt van je darmen eigenlijk, maar dat weet je zelf niet dus het is extreem complex en de zoekvolumes zijn heel groot en heel specifiek.

Dus ik zal je vertellen hoe je daar gebruik van kan maken. Nou en dat begint eigenlijk met het doen van een extreem uitgebreid zoekwoordenonderzoek zoals altijd het geval zou moeten zijn. Maar we zijn er dus achter gekomen dat dat in die medische branche eigenlijk helemaal niet gebeurt. En ik zal je het voorbeeld geven aan de hand van m’n vriend James want het is een geweldige hond, maar toen die ongeveer een jaar oud had, had die namelijk wel een probleem. En dat is als die ’s ochtends wakker werd, dus opstond uit z’n mand dan liep die een klein beetje mank met z’n voorpoten, meestal was het links, soms was het ook rechts en we wisten niet precies hoe dat kwam. Dus wat zijn we gaan doen, één we zijn gaan nadenken van ja hoe kan dat komen, ja misschien heeft ‘ie te veel met andere hondjes gespeeld of te veel bewogen of te hard gerend of.. En misschien heeft ‘ie gewoon per ongeluk wat verstuikt, kan natuurlijk van alles zijn.

En twee, we zijn gaan Googelen. Maar we zijn dus niet heel uitgebreid gaan Googelen of heel algemeen gaan Googelen, nee we zijn heel specifiek gaan Googelen. Dus we hebben gezocht op termen als labrador heeft last van poten als die opstaat of labrador loopt mank als die uit de mand opstaat, labrador heeft last van z’n voorpoten bij opstaan of ’s ochtends, labrador loopt ’s ochtends mank. Nou en daar zochten we op maar eigenlijk konden we geen enkel goed antwoord vinden, dus we kwamen een aantal forums tegen, we kwamen een aantal korte bloggen tegen, maar at is niet wat we zochten. We zochten gewoon echt een antwoord wat zegt deze dingen kan het zijn, bijvoorbeeld in volgorde van waarschijnlijkheid om die en die redenen en dit is het eerstvolgende stap om te doen. En dat kwamen we dus nergens tegen. Dus wat gebeurt er ja, wij blijven een beetje twijfelen maar het was niet een extreem probleem, hij leek niet echt pijn te hebben of zo dus we hebben eigenlijk niks gedaan op dat moment.

Maar het probleem werd erger dus hij begon ook op andere momenten van de dag, begon die mank te lopen en het was niet alleen maar na het opstaan, soms ook terwijl die gewoon aan het uitlaten was en een halfuur in beweging was dan liep die nog steeds mank. Dus we begonnen ons zoekgedrag ook aan te passen. Dus vanuit labrador gingen we gewoon zoeken op hond en werd het iets algemener met hond loopt mank met voorpoten, hond loopt überhaupt mank en we hebben dus onze zoekopdracht eigenlijk aangepast omdat voor die specifieke zoekopdrachten we geen goed antwoord konden vinden. Maar zelfs als we algemeen zochten op een woord als mijn hond loopt mank, konden we gewoon geen goed zoekresultaat vinden.

Dus wat hebben we gedaan, nou we zijn naar de dierenarts geweest en we kwamen erachter dat onze vriend elleboogdysplasie heeft. En dat heeft ‘ie aan allebei de voorpoten, en dat is alleen maar zo’n beetje te verhelpen met een operatie en die operatie kost een paar duizend euro. Dus je kan je voorstellen dat voor een dierenartsenpraktijk het zoekwoord mijn hond loopt mank of hond loopt mank of iets in die zin een behoorlijk lucratief zoekwoord kan zijn. Maar dan moet je wel het goeie antwoord geven. En wij hebben dus uiteindelijk maar de dierenarts gebeld als laatste redmiddel omdat we via internet gewoon geen goeie informatie konden vinden met wat ons specifieke probleem was en wat mogelijke oorzaken daarvan konden zijn. Dus dat elleboogdysplasie en de operatie die ervoor nodig is om dat te herstellen zijn we dus nooit tegengekomen op internet. Geen enkel moment.

En daar ligt dus de kans, want hadden wij meteen aan het begin een goed antwoord gehad met, het zijn deze problemen kunnen het zijn, in mate van waarschijnlijkheid en dan staat er bijvoorbeeld bij van nou, één we raden je sowieso aan om naar je dierenarts te gaan want die kan naar de hond kijken, nou dat snap ik. En twee, wil je voor de meest waarschijnlijke oplossing of probleem een oplossing proberen, koop dan dit middel of doe dan deze actie of schaf dit aan, maakt even niet uit wat dat precies is. En als we dat hadden gehad, hadden we een soort checklist gehad en hadden we al die dingen zelf kunnen gaan proberen tot dat die zich beter zou voelen of tot dat die niet meer mank zou lopen. En als dat een goeie lijst is geweest met symptomen en oplossingen, dan waren we toch wel bij die operatie uitgekomen, alleen waarschijnlijk een stuk sneller en dat was een stuk beter geweest voor onze vriend hier.

En dit is slechts één voorbeeld want daarna zijn we nog iets meer gaan zoeken op verschillende problemen die een hond kan hebben en onze hond heeft nog wel meer problemen gehad, bijvoorbeeld met allergieën en met bepaalde zweren die die op z’n lichaam heeft gekregen. En nergens, echt nergens kunnen we een goed antwoord vinden op het internet. Een antwoord wat één compleet is, wat we vertrouwden en waar we ook actie op konden ondernemen door iets te kopen of door meteen naar de dierenarts te gaan of door iets anders te doen. Dus dit is een voorbeeld van waar gigantisch veel kansen liggen.

Maar ik heb nog twee voorbeelden voor je opgesteld, kijk bijvoorbeeld eens naar het probleem van zweten. Nou als je alleen al Googelt op het woord zweten en even snel kijkt naar alle zoekwoorden die daarom heen zitten. Dan weet je al, zweten is echt gigantisch. Alleen rondom zweten kan je wel een apart blog maken waar je heel veel leads vandaan moet kunnen halen want blijkbaar is voor heel veel mensen zweten een heel groot probleem. Ook hier zie je precies hetzelfde gedrag. Dus ja mensen zoeken gewoon op zweten of veel zweten of overmatig zweten maar ze maken vooral de zoekopdrachten heel erg specifiek. Kijk maar eens bijvoorbeeld wat een zoekvolumes er zitten op mijn zweet ruikt naar X, alleen daarop al zoeken ontzettend veel mensen. En ik garandeer je dat lang niet al deze zoekopdrachten echt een goed resultaat hebben. Maar ook als je het bijvoorbeeld combineert met een materiaal zoals lycocell zweet of dat je weer een andere kant op gaat zoals koud zweet. Hé er zijn zo ontzettend veel variaties en een heel groot deel van al deze zoekopdrachten heeft gewoon geen goed resultaat.

Dus als je iets met zweten doet of daar bepaalde oplossingen voor hebt of iets voor verkoopt wat daarmee kan helpen, kan je gewoon van alleen zweten al een heel apart blog maken en daar al een business op draaien. Ook met je oren, van een mens, maar ik denk ook wel van een hond, is precies hetzelfde. Er wordt enorm veel gezocht rondom problemen en symptomen met oren. Denk bijvoorbeeld aan verstopte oren, wat voor de hand liggend maar ook hier zie je weer hoe specifiek die gemaakt wordt. Denk ook aan een zoekterm als jeukende oren of druk op oren. Kortom, ook rondom oren wordt ontzettend veel gegoogeld. En de resultaten die je erop vindt zijn maar heel beperkt waardevol.

Dus wat moet je doen als je dus in die medische branche zit. Nou, één je moet dus heel goed op zoek gaan naar de zoekwoorden die relevant zijn voor jou waar je een oplossing voor kan bieden. En dat kan dus zowel een symptoom zijn, dat kan iets zijn waarvan mensen niet weten dat ze jouw oplossing daarvoor nodig hebben, dat kunnen heel veel verschillende zoekwoorden zijn. Maar in elk geval raad ik je aan om dat zeer uitgebreid te doen want zoals je hier al hebt gezien en zoals mijn eigen ervaring dus ook is geweest met onze vriend James is het zo dat op heel veel zoekopdrachten gewoon überhaupt geen resultaat is en als er al wel eens een resultaat is, dan komen we altijd tegen dat het resultaat incompleet is, dat de informatie die er staat eigenlijk heel kort door de bocht is en maar heel beperkt advies is. Dus kortom, dat je daar uiteindelijk nooit uitkomt via het internet, alhoewel dat in theorie wel moet kunnen. En op z’n minst kan je dan zeggen, als je dit leest en je hebt de meest complete informatie maar je komt er nog niet uit, bel mij dan en dan kunnen we in gesprek en dan kan ik je helpen. Want zo kan je leads genereren of vanuit een webshop verkopen genereren.

En dat andere grote advies wat ik je zou aanbevelen, is dat je het ook hebt over zaken die misschien niet kloppen met je probleem maar wat mensen wel denken, dat hoort bij een probleem of bij een oplossing. Dus wat kwamen wij bijvoorbeeld heel vaak tegen als het ging om honden die mank lopen, dat er allerlei oorzaken worden bijgehaald waarvan de dierenarts later heeft gezegd, ja dat heeft er echt niks mee te maken. En toch staan alle forums vol met informatie over dat dat hoort bij het probleem en eventuele oplossingen daarvoor. Dus zorg dat je niet alleen de goeie informatie opneemt met dit kunnen de mogelijke symptomen zijn, dit kunnen de oorzaken zijn en dit zijn de oplossingen.

Maar zorg ook dat je altijd een stuk opneemt met, dit zijn mythes rondom het probleem of rondom het symptoom of rondom de oplossing en dit is niet waar om deze en deze reden. En als je heel simpel een bepaald zoekwoord pakt dus bijvoorbeeld hond loopt mank + inurl:forum, nou dan zal je zien wat een partij informatie je tegenkomt en waarvan een groot gedeelte dus echt bagger is. Maar die bagger moet je dus wel opnemen op jouw website om vervolgens uit te kunnen leggen dat dat niet klopt. Als je dat namelijk doet, zorgt dat er één voor dat jij echt dé bron van informatie wordt en dat ze hopelijk ook vanuit al die forums dus naar jou gaan linken en twee, omdat mensen wel op zulke dingen zoeken en dan komen ze op jouw pagina terecht en dan kunnen ze daar lezen dat het niet klopt en wat ze wel moeten doen.

Dus neem niet alleen op wat wel klopt, neem ook op in je pagina wat niet klopt en leg uit waarom dat niet klopt. En ik garandeer je als je dat doet, dus je doet een goed zoekwoordenonderzoek, je pakt hele specifieke problemen en daar geef je het allerbeste antwoord op, daar verwerk je de zoekwoorden goed in en dat structureer je dat het makkelijk te lezen is, dan is het scoren in Google heel simpel. Het enige wat je dan nog nodig hebt is gewoon tijd die Google nodig heeft om jouw blogpost bovenaan te zetten.

En dat zijn de gaten die wij zien in de medische en de gezondheidsbranche. En we hebben het zelf ervaren, we hebben het daarna uitgezocht en we kwamen continu tot dezelfde conclusie. Dus ik zou zeggen, ga ermee aan de slag, daarmee kan je echt in een jaar tijd gigantische hoeveelheden bezoekers en sales naar je website of shop halen. En ik zie je graag terug bij de volgende video, helaas zonder onze vriend maar wel met nog veel meer advies over SEO, conversie optimalisatie, YouTube en Voice.

Social Shares

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *