Short Tail Zoekwoorden: 1 Cruciaal Ingrediënt om te Scoren

by Bart van der Meer april 12, 2019
Short Tail Zoekwoorden

Wil Je Scoren op de Grootste Zoekwoorden in Jouw Branche? Dan is 1 Ding Noodzakelijk om te Doen. Je Ziet Hier Wat Dat is.

Transcriptie: Short Tail Zoekwoorden: 1 Cruciaal Ingrediënt om te Scoren

Hey, mijn naam is Bart van Klik Proces en ik ga je precies uitleggen wat het ene cruciale ingrediënt is voor jou om te scoren op de grote short tail zoekwoorden. En zonder dit cruciale ingrediënt, wat nog lang niet iedereen gebruikt, maak je het jezelf wel heel moeilijk. Dus als je wil weten wat dat precies is, waarom dat zo belangrijk is en hoe je het toepast, moet je vooral blijven kijken en luisteren. De eerste vraag is wat is precies een short tail zoekwoord? Nou je hebt in de markt altijd ongeveer dezelfde verdeling qua zoekwoorden en zoekvolumes waarbij ongeveer 30% van het hele zoekvolume op short tail zoekwoorden zitten en dat betekent meestal dat het een zoekwoord is wat bestaat uit één of twee zoekwoorden, er zit meestal gigantisch volume op in vergelijking met de rest.

Dus dan kan je het hebben over honderden of duizenden, tienduizenden, zelfs wel honderdduizenden. Het zijn doorgaans de meest voor de hand liggende zoekwoorden en ook de zoekwoorden met de meeste concurrentie. Je kan het hier zien, naast short tail zoekwoorden heb je ook long tail zoekwoorden, bestaan meestal uit meerdere woorden, bestrijken ook een groter deel van de totale markt in een branche. Ze zijn vaak wat makkelijker om op te scoren maar als je eenmaal scoort op één zo’n short tail zoekwoord, dan pak je in één keer een hoog volume mee. Dus ik ga je nu één cruciaal ingrediënt leren om op die short tail zoekwoorden te scoren. Maar het geldt helaas niet voor alle short tail zoekwoorden. Dus de e-commerce short tail zoekwoorden, daar geldt dit niet voor. Het geldt alleen maar voor de short tail zoekwoorden die gaan om informatie.

Dus wanneer iemand informatie zoekt waarbij die duidelijk op zoek is naar een blog of bijvoorbeeld een video en niet zozeer dat die een e-commerce resultaat zoekt om direct iets te kopen. Wat is dat cruciale ingrediënt dan? Nou, dat is als volgt, als iemand zoekt op een short tail zoekwoord dan is het heel moeilijk om te weten wat diegene precies wil weten van dat zoekwoord. Het is namelijk een kort zoekwoord, één of twee woorden, het heeft een hele brede betekenis dus je weet niet goed wat de intentie is van de bezoeker. Zoekt diegene tips, zoekt diegene een stappenplan, wil die gewoon een korte beschrijving hebben of een definitie hebben, je weet het niet. Maar het is ons opgevallen dat ongeacht de exacte inhoud van die content, eigenlijk alle resultaten in de top vijf altijd één ding gemeen hebben.

En dat ding is, dat ze allemaal duidelijk beschrijven wat is dit begrip. Dus wil je scoren op een short tail zoekwoord, dan moet je altijd letterlijk de vraag opnemen, wat is X en een duidelijke beschrijving of uitleg of definitie van die term. En ik raad je eigenlijk ook nog aan om dit altijd op te nemen in je SEO-titel. En ik zal een paar voorbeelden geven. Als je bijvoorbeeld zoekt op het zoekwoord beleggen, dan zie je daar de top vijf. En Robeco staat daarin, Knap staat erin en die hebben allemaal de wat is vraag beantwoordt op hun website. En niet allemaal hebben ze letterlijk wat is in de SEO-titel en niet allemaal hebben ze letterlijk wat is beleggen als koptekst. Maar ze geven in elk geval allemaal een antwoord op de vraag wat het is. Vier van de vijf in de top vijf hierzo hebben wat is daar staan op hun website en het staat bijna altijd als eerste vermeld.

Als je zoekt op het woord claustrofobie, dan kom je op hetzelfde. Kijk hier is de top vijf. En dan zie je het niet overal in de SEO-titel staan maar als je bijvoorbeeld naar de psycholoog.nl gaat, staat niet in de SEO-titel maar zodra je op de pagina komt, hoppa wat is claustrofobie met een uitleg. En hier hebben alle vijf van de top vijf resultaten de uitleg wat is het begrip staan in de tekst. En zoek je weer op een ander begrip zoals muisarm waar ook elke maand een hoop mensen op zoeken, dan zie je weer hetzelfde. Van de top vijf hebben alle vijf het stukje wat is een muisarm met een uitleg. En welk short tail zoekwoord je ook intikt, als het gaat om informatie wil blijkbaar iedereen weten wat is dit begrip precies, wat houdt het in.

Dus ongeacht hoe je content eruitziet, of je nu tips aanlevert of een stappenplan of wat je ook doet, vermeld altijd wat is X. En dat is het, dus eigenlijk een hele simpele tip maar die wel cruciaal is om te scoren want op welk groot informatief zoekwoord je ook zoekt, de top vijf heeft altijd de vraag beantwoord, wat is het precies? Dus ik zou zeggen, ga jou content na, kijk of je het erin hebt staan of dat je het moet verbeteren. EN je zal meteen merken dat jouw ranking op dat zoekwoord omhoog zal gaan. Ik zie je graag weer de volgende keer met nog veel meer advies over SEO, over conversie optimalisatie, over YouTube en Voice.

Social Shares

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *