Wat is Single-Option Aversion en Hoe Gebruik Je Dit Voor Conversies

by roos oktober 07, 2018
Single-Option Aversion

[vc_row][vc_column][vc_column_text dp_text_size=”size-2″]

Gebruik single-option aversion om Jouw Conversies te Verhogen

A single-option aversion is één van de vele cognitieve denkfouten die wij als mens hebben. Door erachter te komen wat deze denkfout inhoudt, worden conversies verhoogd.

 

Wat is single-option aversion

Single-option aversion is een cognitieve denkfout die uitlegt dat wanneer er maar 1 optie is om te kiezen, is de kans groot dat men niet kiest en verder wil kijken. Wij mensen willen iets te kiezen hebben, we willen weten wat er nog meer te verkrijgen is.

 

Een single-option aversion voorbeeld

Daniel Mochon voerde een experiment uit. Groep A had de keuze tussen 2 verschillende merken bij het aanschaffen van een DVD speler. 32% ging voor merk A en 34% ging voor het andere merk. Bij groep B was er geen keuze, er was maar één merk, toen schafte maar 10% een DVD speler aan. Ze wilden namelijk nog even verder kijken voor andere opties. Uit dit voorbeeld kunnen we concluderen dat we graag meerder opties hebben wanneer we van plan zijn een nieuw product aan te schaffen.

 

Tips hoe je single-option aversion toepast om conversies te verhogen

Zoals je uit het bovenstaande verhaal kunt opmaken is het dus belangrijk dat je de klant meerdere opties geeft. Hierdoor is het voor de klant eenvoudiger om een keuze te maken. Dit kan door:

  • Het opmerken van andere opties wanneer een bezoeker een productpagina bekijkt.
  • Door ervoor te zorgen dat bezoekers van de website verschillende producten met elkaar kunnen vergelijken.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Social Shares

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *