Gebruik Social proof om Jouw Conversies te Verhogen

by Marc Schlingmann juli 21, 2018

Gebruik Social proof om Jouw Conversies te Verhogen

Social proof is één van de vele manieren om de conversie van jouw website te verhogen. Deze techniek is waarschijnlijk ook geschikt voor jouw bedrijf, lees hieronder waarom.

Wat is Social proof?

Social proof, in het Nederlands bekend als sociale bewijslast, gaat over de invloed van andermans mening. Wij als consument hechten veel waarden aan de mening van anderen. Deze meningen van anderen beïnvloeden onze keuzes enorm.

We zijn bij het lezen van testimonials altijd op zoek naar mensen die lijken op onszelf. We hechten namelijk meer waarde aan referenties die geschreven zijn door iemand die op ons lijkt.

Een Social proof voorbeeld

Coolblue en Bol.com vragen de kopers van een product altijd een review te plaatsen. Wanneer je een föhn wilt bestellen, ga je op zoek naar iemand die hetzelfde dikke haar heeft als jijzelf. Je wilt natuurlijk wel weten of de föhn sterk genoeg is om jouw haar te drogen.

Een ander voorbeeld is het afsluiten van een autoverzekering. Je hebt een oudere auto gekocht en wilt graag zeker weten dat je 24/7 bij je autoverzekeraar terecht kunt voor een redelijke vergoeding bij schade. Reviews van andere eigenaren met een oude auto, trekken jou over de streep.

Tips hoe je Social proof toepast om conversies te verhogen

Social proof is eenvoudig te implementeren in je website, het gaat om de juiste
data verzamelen en tonen!
– Testimonials plaatsen
– Reviews bij producten plaatsen
– Zet de data uit Analytics over bezoekers effectief in
– Reviews kunnen filteren op leeftijd, geslacht, woonplaats, etc.

 

Social Shares

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *