Wat is de Socioemotional Selectivity Theory en Hoe Je Dit Toepast

[vc_row][vc_column][vc_column_text]
Gebruik Socioemotional selectivity theory om Jouw Conversies te Verhogen
De socioemotional selectivity theory is één van de verschillende neuro marketingtechnieken die jij kunt inzetten om je omzet te verhogen.
Wat is Socioemotional selectivity theory
De socioemotional selectivity theory beschrijft dat naarmate mensen minder tijd hebben om te leven, wordt meer tijd gespendeerd aan zaken die emotioneel vervullend zijn. Volgens de theorie beïnvloeden verschuiving van motivaties ook de cognitieve verwerking. Veroudering gaat gepaard met een relatieve voorkeur voor positieve over negatieve informatie in aandacht en geheugen
Een Socioemotional selectivity theory voorbeeld
Centerparcs laat dit heel goed terugkomen in hun reclames net zoals de Efteling met hun vakantiepark. Ze laten zien waar de waarde echt zit voor hun. Gezellig samen, knus, met zijn allen bij de openhaard. Ze brengen emoties in hun reclame en spreken daardoor hun doelgroep beter aan. Dit doen automerken die een oudere doelgroep hebben ook, zoals BMW en Mercedes. Zij spelen in op de activiteiten die oudere ondernemen en de waarde die ze hechten aan comfort.
Tips hoe je Socioemotional selectivity theory toepast om conversies te verhogen
Doordat je nu weet dat er een verschuiving plaatsvindt van motivaties voor het aanschaffen van producten en diensten, kun je dit inzetten bij je online marketing strategie. Dit kan op verschillende manieren:
- Breng goed de doelgroep in kaart die je wilt aanspreken. Onderzoek wat hun motivaties zijn en probeer deze zo goed mogelijk te verwoorden.
- Koppel de emoties aan het product of de dienst die je verkoopt. Mensen willen graag hun emoties vervullen.
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]