Wat is het Spacing Effect Hoe Je Dit Gebruikt Voor Conversies
[vc_row][vc_column][vc_column_text dp_text_size=”size-2″]
Gebruik Spacing effect om Jouw Conversies te Verhogen
Het spacing effect is een van de vele termen die van invloed is op het aantal conversies. Hieronder vertellen we je hoe je dit effect in kunt zetten voor jouw website.
Wat is Spacing effect
Het Spacing effect beschrijft het fenomeen waarbij we beter leren wanneer we meerdere keren leren over langere tijd. Het komt erop neer dat de kracht zit in de herhaling. We onthouden iets beter als het vaker voorkomt, dit heeft ook invloed op het aantal conversies.
Een Spacing effect voorbeeld
Praktisch gezien suggereert dit effect dat ‘stampen’ (intens, last-minute studeren) de avond voor het examen waarschijnlijk niet zo effectief is als het studeren met tussenpozen in een langere tijdsperiode. Het is echter belangrijk op te merken dat het voordeel van gespreide studiesessies niet verschijnt bij korte retentie-intervallen.
Tips hoe je Spacing effect toepast om conversies te verhogen
Uit het bovenstaande is al op te merken dat het belangrijk om met enige regelmaat te halen. Dit geldt ook voor uw marketingactiviteiten omtrent een dienst of product.
- Zet verschillende kanalen in wanneer een nieuw product of dienst wordt gelanceerd. Denk hierbij aan Adwords, influencers, social media etc.
- Conversies hebben de meeste kans als mensen steeds in aanraking komen met het product. Dit kan door middel van re-marketing campagnes worden gerealiseerd.
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]