Wat is Suggestibility en Hoe Gebruik Je Dit om Conversies te Verhogen

by Bart van der Meer november 21, 2018
Suggestibility

Gebruik suggestibility om Jouw Conversies te Verhogen

Suggestibility is een psychologisch effect wat in jouw voordeel kan werken. Hieronder wordt uitgelegd hoe dit effect in elkaar zit.

 

Wat is suggestibility

Suggestibility verklaart hoe we accepteren en reageren op suggesties van anderen wanneer er valse, maar aanneembare informatie wordt verstrekt. Wij zorgen er voor dat de gaten in ons hoofd worden gevuld. Suggestibility maakt gebruik van aanwijzingen om een herinnering te vervormen. Wanneer er herhaaldelijk iets is verteld over een gebeurtenis uit het verleden, stemt de persoon zijn of haar herinnering aan op de herhaalde boodschap.

Iemand die intense emoties ervaart is vaak een stuk ontvankelijker voor ideeën en zal dus eerder last hebben van suggestibility.

 

Suggestibility voorbeeld

Suggestibiliteit is vaak terug te zien in het dagelijks leven van mensen. Zo zijn er verschillende voorbeelden te noemen.

  • Iemand is getuige van een ruzie na school. Toen hem later werd gevraagd naar het “enorme gevecht” dat plaatsvond, herinnert hij zich de herinnering, maar verdringt het onbewust met overdreven verzinsels, omdat hij de gebeurtenis nu beschouwt als een “enorm gevecht” in plaats van een eenvoudig argument.
  • Kinderen worden door hun ouders verteld dat ze goede zangers zijn, dus vanaf dat moment geloven ze dat ze getalenteerd zijn terwijl hun ouders eigenlijk valselijk aanmoedigend waren.
  • De getuigenis van een getuige verandert omdat de politie of advocaten tijdens het interview suggesties doen, waardoor hun toch al onzekere observaties vervormde herinneringen worden.
  • Een jong meisje begon aan migraine te lijden die leidde tot slaapgebrek en depressie. Haar therapeut, specialist in gevallen van kindermishandeling, heeft haar herhaaldelijk gevraagd of haar vader haar seksueel had misbruikt. Deze suggestie zorgde ervoor dat het jonge meisje herinneringen aan haar vader verzon waardoor ze werd gepropageerd en haar vader werd berecht op beschuldiging van misbruik.

 

Tips hoe je suggestibility toepast om conversies te verhogen

Suggestibility kun je op verschillende manieren inzetten voor je online business. Denk bijvoorbeeld aan:

  • Gebruik de juiste teksten om in te spelen op iemands herinnering. Laat mensen teruggaan naar dat moment. “Oma’s cake zoals je oma ze vroeger maakte”
  • De platenspeler is onlangs ook weer een trend geworden omdat de sfeer van vroeger en de kwaliteit van het geluid veel beter was. Althans, dat word je verteld.
Social Shares

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *