Wat is Het Tamagotchi Effect En Hoe Gebruik Je Dit Voor Conversies

by Bart van der Meer oktober 11, 2018
Tamagotchi Effect

Gebruik Tamagotchi effect om Jouw Conversies te Verhogen

Misschien dat je de Tamagotchi nog kent van vroeger, dit effect heeft er dan ook zeker mee te maken. Als ondernemer kun je dit effect toepassen zodat het in jouw voordeel gaat werken.

Wat is Tamagotchi effect

Het tamagotchi effect is de emotionele hechting van mensen aan machines, robots of software. Mensen hechten zich emotioneel aan dingen die geen emoties bevatten. Mensen kunnen emoties voelen bij het gebruiken van hun autosleutels of virtuele huisdieren. Het komt vooral naar voren bij toepassingen die sommige aspecten van menselijk gedrag of kenmerken daarvan weerspiegelen. Dit komt voornamelijk voor bij niveaus van kunstmatige intelligentie en geautomatiseerde kennisverwerking.

Een Tamagotchi effect voorbeeld

Dit effect heet niet voor niks het Tamagotchi effect. Een aantal jaren geleden was de Tamagotchi een ongelofelijke trend. Mensen waren letterlijk verslaafd aan deze gadget. Een elektronisch mini computertje waarin jouw huisdier leefde, door hem elke dag eten en slaap te geven, bleef hij leven. Mensen hielden van deze diertje en zorgden er elke dag voor. Dit is nu te vergelijken met onze telefoon met social media kanalen. We gebruiken ze elke dag, we komen elke dag online om te kijken of we iets gemist hebben. Zonder telefoon, kunnen we eigenlijk niet meer, we zijn eraan gehecht. Dat is met veel elektronische apparaten die wij gebruiken.

Tips hoe je Tamagotchi effect toepast om conversies te verhogen

Klanten hechten zich dus emotioneel aan producten en diensten die zij gebruiken. Dit betekent dat bedrijven levenslange klanten kunnen aantrekken. Door je marketingstrategie hierop aan te passen en te concentreren op individuen die trouw blijven aan merken die hun vertrouwen verdienen. Dit kan op verschillende manieren bereikt worden.

  • CreĆ«er een duidelijk verhaal voor je onderneming
  • Zorg dat mensen regelmatig terugkomen op je website voor aanbiedingen, blogs, nieuwe producten etc.
  • Probeer mensen op een persoonlijke manier te betrekken bij je onderneming.
Social Shares

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *