Wat is het Time vs. Money Effect en Hoe Gebruik Je Dit?
[vc_row][vc_column][vc_column_text dp_text_size=”size-2″]
Gebruik Time versus money effect om Jouw Conversies te Verhogen
Het Time versus money effect is een effect waar je als ondernemer vaak dagelijks mee te maken kunt hebben. Wees voorbereid op dergelijke praktijksituaties.
Wat is Time versus money effect
Het time versus money effect beschrijft het fenomeen dat wanneer mensen meer tijd met een product besteden, ze geneigd zijn er positiever over te worden. Doordat er een persoonlijke connectie ontstaat met het product. Omdat geld zich richt op het bezitten van het product kan dit het tegenovergestelde effect hebben.
Een Time versus money effect voorbeeld
Een ondernemer/ verkoper zal altijd proberen om jou te overtuigen van zijn product. Dit doet hij voornamelijk door je tijd te geven samen met het product, zonder dat hij erbij is. Denk hierbij aan een testrit van een nieuwe auto, of 14 dagen kosteloos proberen. Veel verkopers zullen het product je in handen geven, zoals bij de Apple stores waar je van alles met de producten kunt doen. Hierdoor kan je het idee krijgen dat het al in je bezit is, je bent jezelf hierdoor meer bewust van het feit dat het van jou kan zijn.
Tips hoe je Time versus money effect toepast om conversies te verhogen
Mensen maken continu de afweging of het product het geld waard is. Hoe meer tijd mensen er mee doorbrengen hoe aannemelijker het is dat ze het aanschaffen. Hoe krijg je dit online voor elkaar?
- Zorg voor herhaling, hoe vaker mensen het tegenkomen online hoe beter. Maak dus gebruik van verschillende online kanalen.
- Toon de bezoeker op welke manieren het product allemaal gebruikt kan worden. Laat verschillende situaties zien waarin dit product van pas kan komen.
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]