Gebruik de Tone of Voice om Jouw Conversies te Verhogen

by Marc Schlingmann april 10, 2018

Gebruik de Tone of Voice om Jouw Conversies te Verhogen

De Tone of Voice is medebepalend voor het aantrekken en binden van je
doelgroep.

Wat is de Tone of Voice

De Tone of Voice staat voor de manier waarop je als bedrijf met je doelgroep communiceert. Dit gaat niet alleen over de schrijfstijl maar ook de keuze voor marketingkanalen. Dankzij de juiste Tone of Voice wordt het imago van je bedrijf bepaald en zorgt het voor herkenbaarheid bij de doelgroep. Denk hierbij aan luchtig, formeel, informeel, met humor of juist met spreektaal.

Een Tone of Voice voorbeeld

In elk bedrijf is wel een Tone of Voice te herkennen. Coolblue en Bol.com kiezen bijvoorbeeld voor korte teksten met een goede dosis humor. Andere bedrijven kiezen ervoor op structureel Engelse termen te verwerken in hun communicatie.

Tips hoe je de Tone of Voice toepast om conversies te verhogen

De Tone of Voice is erg belangrijk als je de conversie van je website wilt
verhogen. Door middel van deze tips kun je de Tone of Voice succesvol
toepassen:

– Je spreekt op de juiste manier je bezoeker aan

– Je zorgt voor eenduidigheid in communicatie

– De bezoeker voelt zich aangetrokken tot jouw bedrijf.

 

Social Shares

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *