Gebruik Trait ascription bias om Jouw Conversies te Verhogen

Gebruik Trait ascription bias om Jouw Conversies te Verhogen
Trait ascription bias is één van de vele menselijke denkfouten die wij maken. Door deze denkfouten duidelijk in kaart te brengen en toe te passen op je website, worden conversies verhoogd.
Wat is Trait ascription bias
De trait ascription bias is een cognitieve denkfout die uitlegt dat mensen de neiging hebben om zichzelf te zien als variërend in persoonlijkheid, gedrag en stemming. Maar anderen juist zien als vast en voorspelbaar. Dit kan zijn omdat onze eigen interne staten veel meer waarneembaar en beschikbaar voor ons zijn dan die van anderen.
Een Trait ascription bias voorbeeld
De trait ascription bias kom je dagelijks in je leven tegen zonder dat je het merkt.
Wanneer je nadenkt over het leven van anderen, heb je het vermoeden dat zij een heel gevarieerd leven hebben met veel vrienden, vakanties en gezelligheid. Je komt dan tot de conclusie dat jouw eigen leven maar saai en simpel is. Wanneer je het van een andere kant zou bekijken en objectief je eigen leven na zou gaan, dan zou je erachter komen dat er in je eigen leven ook genoeg variatie is.
Tips hoe je Trait ascription bias toepast om conversies te verhogen
Doordat je nu weet op welke manier mensen naar zichzelf kijken is het goed om
dit mee te nemen in de marketinguitingen. Je wilt namelijk dat mensen zichzelf
willen meten aan de mensen in hun directe omgeving.
- Bij het schrijven je websiteteksten is het belangrijk om rekening te houden met de denkwijze van je doelgroep.
- Bedenk je dat mensen zichzelf dus als voorspelbaar zien.