Wat is de Unit Bias en Hoe Gebruik Je Dit Voor Conversies
[vc_row][vc_column][vc_column_text dp_text_size=”size-2″]
Gebruik Unit bias om Jouw Conversies te Verhogen
Een unit bias is een van de velen cognitieve denkfouten die wij mensen hebben. Als ondernemer kun je deze denkfout in je voordeel laten werken.
Wat is Unit bias
Unit bias is een cognitieve denkfout die uitlegt dat mensen de neiging hebben om een duidelijke subset van een gegeven taak te willen afronden, ongeacht hoe groot die taak is. Mensen willen over het algemeen vaak een bepaalde activiteit of taak afmaken.
Een Unit bias voorbeeld
Het geeft mensen voldoening om een taak af te ronden. Dit gebeurt voornamelijk bij het eten van een maaltijd. De unit bias geeft ons het gevoel dat de geserveerde portie de geschikte optimale hoeveelheid is. Het maakt niet uit hoeveel we opscheppen, het bord zal leeggegeten worden. Veel mensen maken dagelijks een to-do lijst zodat ze zeker weten dat bepaalde taken worden afgerond. Wanneer ze deze t-do lijst hebben volbracht, geeft hen dit een voldaan gevoel.
Tips hoe je Unit bias toepast om conversies te verhogen
Mensen hebben dus altijd het gevoel dat ze een bepaalde taak moeten afronden. Dit is natuurlijk ook waar conversies om draaien, maar hoe krijg je een bezoeker zo ver?
- Zorg dat mensen weten uit hoeveel stappen het betaalproces bestaat. Tijdens betaalprocessen wordt vaak aangegeven (stap 1 van 4)
- Laat mensen zien dat er nog producten in hun winkelwagen zitten.
- Wanneer je ervoor wilt zorgen dat mensen een vragenlijst invullen is tijd een belangrijke factor. Laat zien hoe lang het ongeveer nog duurt voordat de bezoeker klaar is met het invullen van de vragenlijst.
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]