Gebruik een Usability onderzoek om Jouw Conversies te Verhogen

by Marc Schlingmann augustus 21, 2018

Gebruik een Usability onderzoek om Jouw Conversies te Verhogen

Een Usability onderzoek is essentieel wanneer jij de gebruiksvriendelijkheid van je website wilt onderzoeken.

Wat is een Usability onderzoek?

Wanneer je een website of app wilt optimaliseren is een Usability onderzoek onmisbaar.
De bezoekers die jouw website bezoeken hebben namelijk bepaalde verwachtingen wanneer ze je website bezoeken. Ze laten je een zekergebruiksgedrag zien.  Een Usability onderzoek geeft je snel inzicht in de verbeterkansen van je website. Een Usability onderzoek geeft de knelpunten op het gebied van gebruiksvriendelijkheid en conversie-optimalisatie weer.

Een Usability onderzoek voorbeeld

Bij een Usability onderzoek wordt aangeraden om te kijken naar de verschillende conversiepaden van de website. Breng deze verschillende conversiepaden in kaart en onderzoek waar websitebezoekers blijven hangen.
Het draait allang niet meer alleen om je homepagina.

Denk aan alle landingspagina’s die je vanuit Adwords hebt ingesteld. Deze zijn nog veel belangrijker om te onderzoeken. Een goede landingspagina is immers de kortste weg naar conversie succes.

Tips hoe je een Usability onderzoek toepast om conversies te verhogen

Een Usability onderzoek kijkt naar de gebruiksvriendelijkheid van de website.
Hier zijn verschillende tools voor om dit te analyseren.

– Mouse map, confetti map, scroll map, hierdoor krijg je meer inzicht in de
klantreis.

– A/B testing, laat het effect zien van verschillende layouts.

– Eye tracking, dit levert waardevolle informatie op over het gedrag van de
bezoeker.

Social Shares

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *