Gebruik Usability om Jouw Conversies te Verhogen

by Marc Schlingmann januari 10, 2018

Gebruik Usability om Jouw Conversies te Verhogen

Usability is een belangrijk onderwerp wanneer er iets nieuws wordt ontwikkeld, vooral bij websites komt dit onderwerp vaak terug.

Wat is Usability?

Usability gaat over de gebruiksvriendelijkheid, gebruiksgemak of de bruikbaarheid van een ontwerp. In dit geval spreken we over de Usability van websites.

Websites geven vaak veel informatie en hebben vaak verschillende functies waarvan verwacht wordt dat iedereen er mee om kan gaan. Voor websites is het belangrijk dat de Usability uitvoerig wordt getest, want de ene gebruiker is de andere niet.

Een Usability voorbeeld

De gebruiksvriendelijkheid van een website zit vooral in een duidelijk navigatienen bediening. Het is belangrijk dat er consequent gewerkt wordt met iconen en grafische vormgeving. Of de gebruiker nu via Chrome de website bezoekt of via Safari, zou geen verschil moeten maken voor de gebruiker.

Het is belangrijk dat de gebruiker snel een eenvoudig kan vinden wat hij zocht. Er moeten niet eindeloos veel zoekacties worden verricht om te vinden waar hij naar op zoek was. Hierbij kan gedacht worden aan formulieren met aanwijzingen, denk hierbij aan meldingen bij ongeldige of onvolledige gegevens.

Tips hoe je Usability toepast om conversies te verhogen

Je kunt Usability op verschillende manieren toepassen om de conversies te
verhogen, bijvoorbeeld door:

– Een kruimelpad te gebruiken. Een kruimelpad laat de bezoeker zien welke
stappen hij heeft afgelegd en vereenvoudigd de navigatie.

– Duidelijke knoppen voor het menu, het menu veranderd vaak op een
mobiele site en is vaak voor oudere gebruikers niet meer herkenbaar.

Social Shares

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *