Gebruik de Value proposition om Jouw Conversies te Verhogen
Gebruik een Value proposition om Jouw Conversies te Verhogen
Het is een bekende term in de marketingwereld, maar hoe de Value proposition kan bijdragen aan een conversieverhoging, dat wordt hieronder uitgelegd!
Wat is een Value proposition
De Value proposition is één van de 9 bouwstenen van het Business Model Canvas.
Een veel gebruikt marketingmodel dat laat zien waaruit de organisatie is opgebouwd.
De Value proposition is de waarde of de belofte die je verkoopt aan de klant.
Tegenwoordig wordt er geen tandpasta meer verkocht maar een stralende witte lach.
De stralende witte lach is in dit geval de Value proposition.
Een Value proposition voorbeeld
De waardepropositie van Coolblue is “alles voor een glimlach”.
De producten die zij verkopen zijn allesbehalve bijzonder.
Er zijn zeker nog 10 populaire aanbieders die precies hetzelfde verkopen.
En toch kies je waarschijnlijke elke keer weer voor Coolbue, dat komt omdat ze een beleving verkopen.
Tijdens de bestelling maken ze leuke woordgrappen, je krijgt overal bevestigingen van en de volgende dag heb je het al in huis in een vrolijk blauwe doos!
Tips hoe je een Value proposition toepast om conversies te verhogen
Maar hoe kan een duidelijke waardepropositie eigenlijk bijdragen aan een conversieverhoging?
Daar zijn meerdere mogelijkheden voor:
– De bezoeker weet waarvoor hij bij jou moet zijn
– Je communiceert duidelijk en eenduidig, dat zorgt voor vertrouwen
– De klant gelooft in jouw belofte en wilt het product of de dienst graag