Wat is het Verbatim Effect en Hoe Gebruik Je Dit Voor Conversies
[vc_row][vc_column][vc_column_text dp_text_size=”size-2″]
Gebruik Verbatim effect om Jouw Conversies te Verhogen
Dankzij het verbatim effect kunnen je conversies op een eenvoudige wijze worden verhoogd. Leer hoe je als ondernemer dit effect in jouw voordeel kan laten werken.
Wat is Verbatim effect
Het Verbatim effect houdt in dat de kern van wat iemand zegt wordt veel beter onthouden dan de daadwerkelijke uitgesproken woorden. We weten dus nooit exact na te vertellen wat er wordt gezegd, maar we onthouden wel de essentie van het verhaal.
Een Verbatim effect voorbeeld
TV reclames duren nooit erg lang, toch weet je nooit precies de uitgesproken tekst na te vertellen. Wel weet je vaak nog vaag te herinneren wat er gezegd werd, de essentie van de reclame weet je nog wel.
Dit geldt ook wanneer je in de stad aangesproken wordt door een vertegenwoordig van een stichting. Je onthoudt voor welke goede doel hij er staat en dat hij geld van je wilde, maar wat er met het geld gedaan wordt, ben je waarschijnlijk vergeten.
Tips hoe je Verbatim effect toepast om conversies te verhogen
Nu je weet hoe mensen boodschappen onthouden is het belangrijk om hier rekening mee te houden. Dit kan als volgt:
- Zorg ervoor dat jij je teksten zo goed mogelijk verwoord, de lezers moeten zich kunnen inleven in je tekst.
- De teksten moeten eenvoudig te begrijpen zijn, gebruik niet te veel lastige woorden.
- Met je tekst moet je de doelgroep kunnen aanspreken, verdiep je dus goed in de mensen die je wilt bereiken.
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]