Wat is Visual Cueing en Hoe Je Dit Gebruikt Voor Conversies

Ontdek Hoe Je Jouw Bezoekers Naar de Juiste Delen van Jouw Site te Laten Kijken Door Afbeeldingen op de Juiste Manier in te Zetten en Gebruik te maken van Visual Cueing.
Gebruik Visual cueing om Jouw Conversies te Verhogen
Het visual cueing effect is vooral interessant bij het opbouwen van je website. Dit effect kan het aantal conversies eenvoudig verhogen.
Wat is Visual cueing
Visual cueing is het proces waarbij de aandacht onbewust en sterk wordt gestuurd en gefocussed door visuele signalen. In visual cue is letterlijk naar het Nederlands vertaald een visuele aanwijzing die vraagt om aandacht. De meeste aanwijzingen/cues worden door ons onbewust geobserveerd. Dit gebeurd ook in het dagelijks leven zonder dat we het doorhebben. Wanneer iemand naar links kijkt, zal jij ook automatisch naar links kijken. Dit komt omdat ons brein een signaal oppakt dat het namelijk interessant is om ook naar links te gaan kijken.
Een Visual cueing voorbeeld
Online wil je de aandacht van bezoekers naar het belangrijkste onderdeel van je website trekken. In slechts enkele seconden bepalen bezoekers de eerste indruk en wordt beslist of ze op je website willen blijven of niet. Door gebruik te maken van Visual Cueing kun je ervoor zorgen dat bezoekers zich focussen op het belangrijkste doel van je website. Bijvoorbeeld het invullen van een offerteformulier of de call-to-action button om een aankoop te doen.
Tips hoe je Visual cueing toepast om conversies te verhogen
Je kunt visual cueing op verschillende manieren toepassen op je website. Denk hierbij aan:
- Pijlen plaatsen naar een element dat belangrijk is op je website, zoals een nieuwsbriefinschrijving, call-to-aciton
- Zorg dat er iets in het scherm beweegt, opspringt of verschijnt, hierdoor wordt ook de aandacht getrokken.