Wat is het Visual Depiction Effect en Hoe Je Dit Gebruikt Voor Conversies

[vc_row][vc_column][vc_column_text dp_text_size=”size-2″]
Gebruik visual depiction effect om Jouw Conversies te Verhogen
Het visual depiction effect is een effect dat goed toe te passen is binnen webshops. Door erachter te komen wat dit effect inhoudt, kun je meer conversies realiseren.
Wat is visual depiction effect
Het visual depiction effect beschrijft dat we sneller zijn geneigd een product te kopen wanneer we kunnen visualiseren hoe we het gaan gebruiken.
Een visual depiction effect voorbeeld
Hoe komt het dat een afbeelding waarbij het oor van een kopje aan de rechterkant er aantrekkelijker uitziet dan een afbeelding waarbij het oor van het kopje aan de linker kant zit? De afbeelding zorgt ervoor dat ons brein een interactie aanmoedigt. De meerderheid van de bevolking is rechts, daarom nodig de afbeelding met het oor aan de rechterkant aan om het vast te pakken. Dit effect is dus heel eenvoudig toe te passen in webshops.
Naast een invloed in banner advertising heeft dit ook invloed op webshops. Zo is het interessant bij een webshop om goed na te denken hoe je jouw productafbeeldingen in je webshop plaatst om op deze manier het brein te stimuleren en jouw afbeeldingen effectiever te maken.
Tips hoe je visual depiction effect toepast om conversies te verhogen
Visual depiction is vooral toe te passen op webshops die producten verkopen. Je kunt visual depiction stimuleren door:
- Product afbeelden met een gebruiksvoorwerp
- Product uit verpakking
- Product met de opening naar voor plaatsen
- Product vasthouden
- Mensen tonen die actief het product gebruiken in een zo “echt” mogelijke situatie
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]