Wat is het Worse-Than-Average Effect (Ookwel Below-Average Effect) en Hoe Je Dit Gebruikt

by roos november 01, 2018
Worse Than Average

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

Gebruik worse-than-average effect om Jouw Conversies te Verhogen

Het worse-than-average effect is een effect dat veel mensen met zich meedragen. Door hier effectief op in te spelen worden je conversies verhoogd.

 

Wat is worse-than-average effect

Het worse-than-average effect of below-average effect is de menselijke neiging om onze eigen zijn capaciteiten in vergelijking met andere te onderschatten.

Voor sommige mensen en in sommige situaties denken we dat we enigszins onder het gemiddelde zitten. Mensen met een laag zelfbeeld of in een depressieve toestand kunnen de dingen op deze manier waarnemen.

 

Een worse-than-average effect voorbeeld

Dit effect gebeurt ook voor bepaalde vaardigheden en situaties, waarbij mensen zeggen ‘Oh, dat kan ik niet’, bijvoorbeeld jongleren of duiken, waar de realiteit is dat ze met een paar lessen net zo goed kunnen zijn als de meeste mensen. Dit effect kan ook optreden wanneer mensen risicomijdend zijn en verliezen proberen te minimaliseren. Een voordeel van te geloven dat je slechter bent dan gemiddeld, is dat je jezelf kunt excuseren van ooit proberen.

 

Tips hoe je worse-than-average effect toepast om conversies te verhogen

Als ondernemer is het de kunst om online mensen te overtuigen van hun eigen kunnen. Dit kan op verschillende manieren gedaan worden.

  • Plaats reviews, verhalen of video’s van doorsnee klanten die hun persoonlijke verhaal vertellen.
  • Laat zien wat er voor nodig is om iets wel te kunnen, houd het laagdrempelig
  • Doe mensen een belofte dat ze persoonlijk worden ondersteund in het traject.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Social Shares

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *