Hoe de Grootste YouTube Kanalen Hun Intro Maken

Ontdek Hoe de Grootste YouTube Kanalen Hun Intro Maken en Waarom Dit Zo Krachtig Is Om Kijkers Vast te Houden.
Hoe de Grootste YouTube Kanalen Hun Intro Maken
Hey mijn naam is Bart van klik proces. En ik wil je laten zien en uitleggen hoe de grootste YouTube kanalen van Nederland hun intro maken.
En dan bedoel ik niet alleen de intro qua een stukje afbeelding of animatie wat verschijnt, maar de eerste tien twintig, seconden van de video.
En ik ga het over die intro hebben omdat die eerste tien a twintig seconden echt cruciaal zijn voor een kijker om te bepalen ga ik dit kijken, wil ik dit zien, heb ik mijn aandacht erbij of ga ik wat anders doen. En in veel gevallen van YouTube video’s is het dus klik ik een andere video aan.
Dus die intro, de eerste tien, twintig seconden om die aandacht te pakken en vast te houden is echt super belangrijk, besteed daar dus heel veel aandacht aan.
En ik ga je in deze video precies laten zien wat de bekende en de grote YouTube kanalen dus doen en waarom dat zo slim is, waarom je meteen de aandacht pakt, als je de intro ziet dan snap je wel waarom dat meteen jouw aandacht pakt.
Welkom bij Klik proces met informatie voor betere rankings, meer bezoekers en hogere omzet. Elke werkdag praktisch advies voor meer organische groei via SEO, CRO, YouTube en Voice.
En eigenlijk kan ik daar heel makkelijk in zijn want er zijn maar een paar verschillende soorten intro’s die je kan gebruiken.
Dus één is dat ze in de eerste tien, twintig seconden uitleggen waar de video over gaat en wat je kan verwachten.
De tweede intro is dat ze een leuk of grappig stukje uit de video meteen laten zien aan het begin zodat je gaat afvragen hoe dat precies kan en wanneer dat stukje komt.
Ook kan er meteen een actieshot in beeld komen of misschien iets geks wat niet perse iets met de video te maken heeft.
En als laatste krijg je gewoon een soort standaard intro, wat zo’n standaard animatie of intro video is en die is voor bijna elke video op dat moment hetzelfde.
Dat zijn in feite de grote, scherpe manieren waarop de grootste YouTube kanalen van Nederland hun video starten.
Ik wil daar nog een paar voorbeelden tegenover zetten misschien van kleinere kanalen maar ook kanalen met een duidelijk ander doelgroep, met een veel oudere doelgroep en met veel
ouder bedoel ik vijfentwintig jaar of ouder.
Want heel veel YouTube kanalen zijn nou eenmaal gericht op mensen onder de vijfentwintig.
En dan zie je bijvoorbeeld nieuws dus bijvoorbeeld De Telegraaf of de NOS.
Maar ook verschillende retailers zoals Coolblue en Beterbed die zijn gewoon een stuk rustiger.
Die hebben duidelijk een oudere doelgroep, hoeven niet dat drukke dat manische te hebben van wat zeg maar veel vloggers of veel kanalen hebben dus die zijn een stuk rustiger.
Dus pak één van die drie voorbeelden die ik je heb laten zien om je video’s te beginnen en als je vind dat dat niet bij je past doe het dan gewoon wat rustiger, maar vertel wel in de eerste tien, twintig seconden waar de video over gaat, wat je kan verwachten, waarom mensen moeten gaan kijken want dan is de kans veel groter dat ze de hele video uitkijken en ongeacht wat voor bedrijf of wat voor kanaal je hebt wil je toch dat mensen jouw video´s uitkijken.
Ik hoop dat je er wat aan hebt, ik hoop dat je dit kan gebruiken om jouw YouTube video´s nog beter te maken en je kanaal verder te laten groeien.
En ik hoop dat je de volgende keer weer kijkt, luistert of leest want daar heb ik nog veel meer tips voor je op het gebied van YouTube, Conversie Optimalisatie, SEO en Voice.