Wat is de Zero-Risk Bias en Hoe Gebruik Je Dit Voor Conversies
[vc_row][vc_column][vc_column_text dp_text_size=”size-2″]
Gebruik zero-risk bias om Jouw Conversies te Verhogen
Een zero-risk bias is een cognitieve denkfout die van grote invloed kan zijn op de klantreis. Door erachter te komen wat deze denkfout inhoud, worden conversies verhoogd en neemt de omzet toe.
Wat is de zero-risk bias
Zero-risk bias is een cognitieve denkfout die uitlegt dat mensen de neiging hebben om het liefst een risico compleet te elimineren, zelfs wanneer alternatieve opties een groter algemeen risico reductie opleveren.
Zero-risk bias voorbeeld
Bijvoorbeeld, onderzoekers analyseerden financiële investeringsbeslissingen genomen tijdens de economische crisis van 2008 en merkten dat ze sterk beïnvloed werden door de zero risk-bias: in deze tijd van economische onzekerheid neigden beleggers veel meer naar “zekere weddenschappen” zoals overheidsinvesteringen dan naar particuliere beleggingen die misschien riskanter leken te zijn – hoewel ze veel grotere uitbetalingen hadden gehad als ze binnenkwamen. Daarom kozen de meeste mensen voor een veel kleiner maar meer gegarandeerd rendement dan voor deze hogere risico, hogere uitbetalingsopties. Uit onderzoek is gebleken dat een groot aantal belangrijke politieke en economische beslissingen werden beïnvloed door deze zero risk-bias.
Tips hoe je de zero-risk bias toepast om conversies te verhogen
Mensen willen dus het liefst zo min mogelijk risico lopen. Zorg ervoor dat je hiermee rekening houdt op je website. Dat kan door:
- Zorg ervoor dat mensen een vertrouwd gevoel krijgen bij jouw bedrijf, dit kan door middel van reviews.
- Je moet mensen overtuigen van de voordelen.
Zorg ervoor dat mensen begrijpen wat ze voor hun geld krijgen.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]