Wat is Zero-Sum Thinking en Hoe Gebruik Je Dit Voor Conversies
[vc_row][vc_column][vc_column_text dp_text_size=”size-2″]
Gebruik zero-sum thinking om Jouw Conversies te Verhogen
Zero-sum thinking is een manier van denken die veel mensen op de wereld hebben. Deze manier van denken kan je als ondernemer ook slim inzetten om meer conversies te behalen.
Wat is zero-sum thinking
Zero-sum thinking is ook bekend als zero-sum bias, een cognitieve denkfout waarbij iemand een situatie interpreteert als een zero-sum situatie, wat inhoudt dat er altijd 1 winnaar en 1 verliezer is.
Een zero-sum thinking voorbeeld
Zero-sum thinking wordt ook wel uitgelegd met de uitspraak: “Jouw verlies is mijn winst”. Je bent dus altijd in de overtuiging dat je iemand moet laten verliezen, voordat jij kan winnen. Dit heeft echter een schadelijker neveneffect: je wordt strijdlustig, zelfs als het niet nodig is.
Hierdoor mis je waarschijnlijk het maken van belangrijke connecties, vrienden en het realiseren van kansen omdat je aanpak meer lijkt op het verbranden van bruggen dan het verbinden van een enorm en krachtig netwerk (iets dat vrijwel alle succesvolle mensen hebben ) waar je samenwerkt om gezamenlijk succes te realiseren.
Tips hoe je zero-sum thinking toepast om conversies te verhogen
Nu je weet wat zero-sum thinking inhoudt, is het belangrijk om erachter te komen hoe je dit toepast op je website. Dit kan je op verschillende manieren doen:
- Laat zero-sum thinking terugkomen in de teksten die je schrijft.
- Zorg ervoor dat mensen het gevoel hebben dat er altijd maar één winnaar is.
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]