AdWords Advertentie Doelgroep Bepalen (4/9)

by Bart van der Meer juni 23, 2016
AdWords advertentie doelgroep bepalen

Een doelgroep zijn mogelijk afnemers van de producten of diensten die jij verkoopt.

Een voorbeeld van een doelgroep beschrijving is: Vrouw, leeftijd in de 30 jaar, met € 50.000 bruto inkomen, een man en een hond, woonachtig in Amsterdam.

Voor deze handleiding delen we de diverse doelgroepen in op basis van het AIDA formule.

Elke sectie van het AIDA formule staat voor een andere doelgroep. Door het indelen van jouw bezoekers volgens het AIDA formule, kan je beter begrijpen waar jouw doelgroep mee bezig is en dat stelt je in staat gerichter te schrijven voor de doelgroep die je wilt bereiken.

Dit is belangrijk omdat, je zonder een doelgroep te hebben de verkeerde dingen gaat aanbieden. Je kan iemand, die net is begonnen met oriënteren wel een complete offerte aanbieden incl. een super snelle levering, maar… daar zit die bezoeker nog helemaal niet op te wachten 😉

Let op! Lees niet verder wanneer je het AIDA formule niet kent! Klik hier om naar het AIDA formule te gaan.

Het meest geschikte is om een AdWords advertentie te richten op de Action (actie) of de Desire (verlangen) als doelgroep. De reden hiervoor is, dat deze bezoekers al verder zijn in het aankoopproces en daarmee de kans op een aanvraag groter is.

Selecteer nu de doelgroep waar je jouw advertentie op wilt richten en voeg deze toe aan het Excel overzicht.

Jouw Excel overzicht moet er nu ongeveer zo uitzien:

AdWords Advertentie Doelgroep Bepalen - Excel overzicht H4
AdWords Advertentie Excel overzicht t/m H4

Je weet nu exact voor wie je de AdWords advertentie gaat schrijven + je hebt een lijst met eigenschappen die je in de AdWords advertentie kan vermelden + je hebt een overzicht van de belangrijkste elementen van jouw landingspagina.

De volgende stap is om alle opgeschreven eigenschappen te filteren, zodat je alleen het meest waardevolle communiceert via jouw advertentie.

Klik om door te gaan naar hoofdstuk 5 – AdWords Advertentie Samenstellen en zet de volgende stap om jouw AdWords advertentie BIJZONDER effectief te maken.

Heb je nog vragen, opmerkingen of suggesties over dit artikel? Ik hoor het graag 🙂 Laat een comment achter!

Social Shares

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *