AdWords Advertentie Landingspagina’s Begrijpen (2/9)
Een landingspagina is een website pagina waar een bezoeker op terecht komt nadat er op een Google zoekresultaat is geklikt.
In het geval van deze AdWords advertentie handleiding gaat het om de pagina waar de bezoeker terecht komt na het klikken op jouw AdWords advertentie.
Het lijkt in eerste instantie misschien vreemd dat dit de eerste stap is om een bijzonder effectieve AdWords advertentie te schrijven. Maar het bekijken van de landingspagina waar je de advertentie voor schrijft is absoluut noodzakelijk.
In de advertentie heb jij de bezoeker iets belooft, maar als die belofte niet direct wordt vervuld is de bezoeker weg. Net als het geld wat die klik gekost heeft.
Daarom is het belangrijk dat alles wat je in de advertentie benoemd aansluit op de pagina die daarop volgt.
Om zeker te weten dat er geen belofte gemaakt wordt die niet op de landingspagina aansluit is het belangrijk de landingspagina te scannen. Dus pak de pagina erbij waar je bezoekers heen gaat sturen.
Schrijf het volgende van de landingspagina op waar jij de bezoekers heen gaat sturen.
- Wat is de koptekst en subkoptekst van de website pagina?
- Wat staat er in de eerste 2 paragraven beschreven?
- Is er een video of tool vrijwel direct te zien als je de pagina opent? Zo ja wat heeft een bezoeker hieraan?
- Worden bezoekers specifiek benoemd? Bijvoorbeeld: Dit is perfect voor u als je ‘zelfstandig ondernemer)’ of ‘hovenier’ bent!
- Staan er in de header of aan de zijkanten van de pagina nog elementen die opvallen?
Door de bovenstaande gegevens te noteren weet je precies waar jouw AdWords advertentie naadloos op moet aansluiten.
Een voorbeeld van een Excel overzicht hoe dit eruit ziet
Je weet nu exact wat je kan gaan vertellen in de advertentie. In de volgende hoofdstukken staat beschreven hoe je een AdWords advertentie schrijft die hier naadloos op aansluit.
Let op! Ongeacht hoe je AdWords advertentie er uiteindelijk uitziet, hij moet altijd aansluiten op de landingspagina’s elementen die staan beschreven in jouw Excel bestand!
Klik om door te gaan naar hoofdstuk 3 – AdWords Advertentie Doelgroep Bepalen en zet de volgende stap om jouw AdWords advertentie BIZAR effectief te maken.
Heb je nog vragen, opmerkingen of suggesties over dit artikel? Ik hoor het graag 🙂 Laat een comment achter!