AdWords Advertentie Waarde Propositie (3/9)

by Bart van der Meer mei 22, 2016
AdWords advertentie waarde propositie (USP's)

Maak jouw advertentiebelofte zo waardevol mogelijk!

Dit doe je door de meest waardevolle eigenschappen van jouw bedrijf en product in de advertentie te benoemen.

Om te bepalen welke eigenschappen het meest waardevol zijn, worden eerst alle potentiële eigenschappen van jouw bedrijf en product verzameld. Vervolgens worden ze geprioriteerd, zodat je weet welke je het beste kan gebruiken.

Schrijf allereerst alle eigenschappen van jouw bedrijf op die mogelijk waardevol zijn in de ogen van jouw doelgroep.

Een bedrijf eigenschap is iets wat jij jouw klanten kan aanbieden vanwege de inrichting van jouw bedrijf. Een eigenschap of voordeel wat niet gebonden is aan een product.

Een aantal voorbeelden van bedrijfseigenschappen:

  • Leveringstijden
  • Voorraad
  • Assortiment
  • Garanties
  • Retourservice 
  • Veiligheid
  • Veilig betalen
  • Verzendkosten
  • Verzending naar landen
  • Aantal klanten 
  • Bijzondere klanten
  • Keurmerken
  • Accreditaties
  • Partnerships
  • Jaren ervaring 
  • Klantenservice
  • Resultaten
  • Snelheid
  • Overige aanvullende services
  • Organisatie structuur 
  • Werkwijze
  • Bedrijfsgrootte
  • Certificeringen

Let op! Noteer eigenschappen niet vanuit het bedrijfsperspectief, maar gezien vanuit de klant. Beschrijf dus het voordeel dat de klant heeft van deze bedrijfseigenschap. Niet ‘onze levertijden’, maar de eigenschap levertijd is in de ogen van jouw klanten ‘vandaag voor 20:00 besteld, morgen in huis’

Noteer vervolgens alle onderscheidende producteigenschappen waar de AdWords advertentie voor bestemd is.

Denk hierbij ook aan:

  • Gratis proberen
  • Kortingen
  • Promotie acties
  • Freemium
  • Alleen recht op leveringen 
  • Officiële dealer
  • Maten
  • Merken
  • Certificaten
  • Snelheid van implementatie 
  • Compleetheid
  • Extra’s
  • Totaalpakketten
  • Materialen
  • Kwaliteit
  • Prijs

Ook hiervoor geldt, dat je niet opschrijft ‘prijs’, maar ‘laagste-prijs-garantie’.

Let bij het noteren niet op de hoeveelheid eigenschappen. Liever teveel dan te weinig. Alle eigenschappen die niet zo waardevol blijken, worden er in een later hoofdstuk uitgefilterd.

Dit resulteert in het onderstaande overzicht.

AdWords Advertentie Waarde Propositie - Excel overzicht H3
AdWords advertentie Excel overzicht t/m H3

Nu staat alle informatie genoteerd die je zou kunnen gebruiken in je advertentie, plus je weet wat je bezoeker ziet als deze op jouw advertentie klikt.

Klik om door te gaan naar hoofdstuk 4 – AdWords Advertentie Doelgroep bepalen en zet de volgende stap om jouw AdWords advertentie BIJZONDER effectief te maken.

Heb je nog vragen, opmerkingen of suggesties over dit artikel? Ik hoor het graag 🙂 Laat een comment achter!

Social Shares

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *