SEO Tekst Schrijven Voor Lokale Pagina’s (Deel 15)

by Bart van der Meer March 14, 2018
Lokale SEO Tekst Schrijven

SEO Tekst Schrijven Voor Lokale Pagina’s (Deel 15)

Kijk mee hoe we exact laten zien hoe je een SEO tekst schrijft voor lokale SEO pagina’s.

Transcriptie SEO tekst schrijven voor lokale pagina’s (deel 15)

 

Hoi. Mijn naam is Bart van Klik Proces en in deze video ga ik samen met jou een SEO tekst schrijven voor een lokale landingspagina. In deze video zie je precies eigenlijk wat we in de vorige video behandeld hebben over de on page optimalisatie, maar dan ga ik het je echt voordoen.

Dus we gaan de insteek van een artikel verzinnen, we gaan SEO-titel opstellen, we gaan de kopteksten maken en we gaan een gedeelte van de tekst daadwerkelijk schrijven, inclusief het invoegen van afbeeldingen en een video. Als afsluiter laat ik je zien hoe ik deze pagina intern zou linken met andere pagina’s. Kortom, als je deze video kijkt ben je er helemaal klaar voor om voor jouw eigen website een lokale landingspagina te maken.

 

Zoals in de vorige video werd uitgelegd, beginnen we om de insteek van het artikel te bepalen. En dat doen we eigenlijk als volgt. Net als in andere video’s hebben we het weer over het occasion centrum in Utrecht dat wij gaan beginnen. Dus ik heb even gegoogeld op occasion Utrecht en wat we willen doen, is we willen een pagina maken met een insteek die onderscheidend en positief, uniek is ten opzichte van alle bestaande resultaten. Dus het eerste dat ik ga doen is ik ga even noteren: waarop zetten de huidige pagina’s in? Wat voor soort pagina’s zijn het en waarmee proberen ze klikken naar zich toe te trekken. En dat doen we op de meest eenvoudige manier en dat is namelijk dat we gaan turven. Dus ik maak dit even iets kleiner, ik heb hier al een Excel sheet met de zoekwoorden en de gerelateerde zoekwoorden die ik wil gaan gebruiken. En hier ga ik simpelweg turven waar concurrentie het over heeft. Dat is inclusief de Ad words resultaten, want je wilt dat jouw organische resultaat opvalt tussen de rest, ongeacht of dat nu een advertentie is of niet. Dus ik begin bovenaan, bij auto Voskuilens. Staat: een van de grootste in Utrecht. Dus dan heb ik het even, grootste noteer ik even. En die krijgt een eentje. Dan staat daaronder showroom met 100 occasions, uiteenlopende merken, prijsklasse. Dus 100 occasions, veel merken, veel prijsklassen. Helemaal goed. Die daaronder laat ik even voor wat het is, deze stukken, want die komen namelijk niet in elke advertentie terug. Dus ik wil alleen even de vaste basis van de advertentie meenemen. En de volgende, bekijk het complete aanbod, die staat er nog niet. Compleet aanbod. Wel even overal een eentje bij zetten. Autotrack, dus bedrijfsnaam, die was ik eigenlijk bij de Voskuilen vergeten, dus die is twee keer al. Even naar links zetten. Aantal. Bedrijfsnaam. Meest complete aanbod. Die komt dus twee keer terug in dezelfde advertentie. Eenvoudig zoeken en vergelijken. Vergelijken. Die een keer. En zo ga ik de organische resultaten ook af. Omdat ik het niet wil laten zien aan je hoe ik ze allemaal een voor een afloop, ga ik dat nu zelf even doen en als ik zo meteen alle resultaten heb kom ik weer bij je terug. Daar zijn we weer en je kan hier zien wat andere bedrijven gebruiken in hun titel als argument. Om eerlijk te zijn viel het mij een beetje tegen. De meeste hebben het over hun bedrijfsnaam, over een compleet aanbod en over het feit dat ze betaalbaar zijn. Niet meteen de meest sterke argumenten, dus dat moeten we beter kunnen. Wel valt op dat eigenlijk alle pagina’s of een aanbod zijn van auto’s daadwerkelijk, zoals autoscout 24 en autotrader. Of je wordt geleid naar een pagina waar je een showroom ziet of een ander iets wat erop duidt dat het een fysieke winkel is in Utrecht. Dat zijn eigenlijk de enige twee resultaten die je ziet. Omdat wij zogenaamd ook een occasion centrum in Utrecht zijn, gaan we die insteek ook gebruiken, maar we gaan ons wel onderscheiden van dit allemaal. Dus ik pak even Word erbij. De insteek. Wat zijn onze unieke punten? Wij hebben occasions vanaf, ik weet het niet, wat gaan we, vanaf 2500 euro. En we hebben 150 occasions op voorraad. Dat zijn onze unieke punten. Even kijken, hoor, want hier zie je veel over prijsklasse. Ja, 850 occasions zijn er meer, maar die andere zeggen 100 of 50. Dus dat valt mee. Dingen als snelheid en gastvrijheid, daar kan je niet zo heel veel mee. Goedkoop, maar we willen niet per se voor het goedkoopste gaan. Verzin ik nu ter plekke. Veel merken, daar zouden we iets over kunnen zeggen nog. Dus een occasion vanaf 2500 euro, even kijken, hoor. En ons grote zoekwoord is occasions Utrecht. Occasions in Utrecht vanaf 2500 euro. Even kijken hoelang dit is. Even kijken, hoor. 64 tekens, dus dit is eigenlijk net te lang voor het mooie. Dus dan maken we ervan occasions in Utrecht vanaf 2500 euro, 150+ op voorraad. Nou begrijp ik dat het niet perfect Nederlands is, maar ik hoop dat het, ik denk dat het duidelijk genoeg is voor bezoekers dat het gaat om 150+ occasions op voorraad. Dus dat gaat de SEO-titel worden. En dat wordt dus ook de insteek van ons artikel. Dan hebben we in de meta description natuurlijk wat meer ruimte. Maximaal 300 karakters. Dus die gaan we ook even beschrijven. Ontdek ons, ontdek meer dan 150 occasions in onze showroom naast de snelweg in Utrecht. Nou ga ik heel even kijken wat die snelweg precies is. Volgens mij is het de A12. De A12, de A2. Dan gaan we even net doen alsof we daar allebei vlakbij zitten. In Utrecht. Alle merken. Alle merken en prijsklasse tussen 2500 en 15 euro. Dit is iets wat ik nu ter plekke verzin. Alle merken en prijsklasses. Klasses. Klassen. Prijsklassen. Vergeef me mijn Nederlands. Tussen de 2500 en 15000 euro. Elke dag geopend tot acht uur. Elke dag geopend van acht tot acht. Ook nog een belangrijke om mee te geven. Even denken. Is er nog iets heel belangrijks wat ons fictieve bedrijf heeft wat we hierin kunnen noemen wat onderscheidend is van de andere? Bijna iedereen noemt zijn bedrijfsnaam erin, maar je bedrijfsnaam heeft niet zoveel gewicht op het moment dat je niet weet of mensen dat wel herkennen of niet. Aangezien wij doen alsof we een nieuw bedrijf zijn verwacht ik niet dat iemand ons herkent. Dus bedrijfsnaam gaan we er niet in gebruiken. Hebben we nog iets wat we kunnen melden wat onderscheidend is? Tenminste, kan ik iets verzinnen wat onderscheidend is. Nee, dat denk ik niet. Dus voor nu laat ik het hier even bij. Dan ga ik even kijken hoe groot dit is. Dit is 179 tekens, dus hij zou nog wat langer kunnen. Kom direct langs om uw, om je nieuwe occasion uit te zoeken. Dat is een soort call to action om af te sluiten. Kom direct langs om je nieuwe occasion uit te zoeken. Dus hier laat ik het bij. Dit is de meta descrpition. Daar hoef je niet op de zoekwoorden te hameren. Even kijken, nu vergeet ik alleen even wel te noemen dat we in Utrecht zitten. Meer dan 150 occasions in onze showroom in Utrecht. Dat is nog wel even belangrijk. Langs de snelweg in. Oh, het staat er wel bij. Grapje. Ga ik ‘m toch even omdraaien. Zo. Beter. Top. Dus die staat.

 

Dan gaan we daadwerkelijk aan het artikel beginnen. En om de H1-kop te pakken neem ik even de SEO-titel over. Dat is meestal het makkelijkste startpunt. H1, de kop die bovenaan de pagina komt. Ik zal ‘m even zo doen voor de duidelijkheid. Occasions in Utrecht vanaf 2500 euro, maar deze kan wat langer worden, dus dan wil ik eigenlijk zeggen. En dan wil ik dit als eerste noemen. Als eerste beginnen met iets dat heel belangrijk is, dus 150+ occasions op voorraad in Utrecht prijsklasse. Dus dit wordt H1. Dit wordt de complete H1. 150+ occasions op voorraad in Utrecht – prijsklasse tussen 2500 en 15000 euro. Dus nu heb ik de twee meest belangrijke dingen van het bedrijf heb ik meteen genoemd, dat is conversietechnisch verstandig om te doen. En ik heb mijn zoekwoord er goed genoeg in verwerkt, occasions in Utrecht. Dan ga ik even voor het mooie ga ik eve ndit ervan maken. 150+ occasions in Utrecht, staat occasions in Utrecht net iets dichter bij elkaar. Dat is toch een belangrijk zoekwoord. Hoppa. Ga ik die even noteren. Occasions in Utrecht heb ik dan te pakken. Auto occasions. Dat geloof ik. Utrecht occasions. Heb je dan ook eigenlijk te pakken.

 

En vanaf hier gaan we verder. Dus nu gaan we, nu hebben we de SEO-titel en de meta description, nu gaan we bedenken: wat willen we allemaal op deze pagina melden. Even hardop gedacht een aantal dingen. Dus ik begin even met uit mijn hoofd na te denken wat wil ik gaan vermelden. Dus ik wil een stukje gaan vermelden over onze voorraad. Ik wil voor verschillende prijsklassen wil ik iets melden. Dus even kijken. Voor de starter die 2500 euro wil uitgeven, dan denk ik dat het volgende prijsniveau zit op ongeveer 7500 euro en dan heb je 12500 euro +. Dus daar wil ik alle drie een stukje over vermelden en een voorbeeld van de auto gaan geven. Om mensen een idee te krijgen van wat kan je een beetje verwachten. Even kijken hoor. Een voorbeeld van de auto’s.  Een prijsklasse. Over onze locatie wil ik iets kort vertellen, dus bijvoorbeeld een routebeschrijving. Ik wil iets vertellen over ons team. Ik wil, even kijken, als ik het over de voorraad heb wil ik nog even kort iets zeggen over de merken. En ik wil iets zeggen over het aantal. Ik wil zeker iets zeggen over voorgaande klanten en dan wil ik wat reviews of testimonials wil ik hebben. Ik wil verkochte auto’s eigenlijk laten zien. Dat zie je bij makelaars ook altijd, dat een huis verkocht is en dan laten ze dat bord even lang hangen, dan zie je dat zij het hebben gedaan. Ik wil een stukje van de showroom laten zien, dus daar wil ik een aantal foto’s in elk geval van hebben. Ik wil een stukje vertellen over het eten en drinken wat je binnen kan doen. Het team, daar had ik al iets over. Medewerkers en eventueel specialisten die er rondlopen. Laat ik even niet vergeten dat ik natuurlijk gewoon aanbod wil laten zien. Bijvoorbeeld auto’s die zijn uitgelicht. En uitgelicht door mij omdat ik ze wil verkopen of omdat ik denk dat het een aantrekkelijk aanbod is. Ik wil aanbod laten zien, dat hoort eigenlijk bij voorraad. Eigenlijk is aanbod een beter woord. Aantal. Uitgelicht. Die wil ik ook, dan ga ik die hier even weghalen. Wat wil ik nog meer melden. Qua klanten, ik heb bijvoorbeeld een lokale beroemdheid die hier een keer wat gekocht heeft, uit Utrecht, die wil ik even laten zien. Ik denk dat dit het zo wel is. Dan is de volgende stap die ik ga doen. Dit is even alles wat ik voor nu kan bedenken. Ga ik even kijken naar mijn zoekwoorden. Dus ik heb auto’s, dat heb ik al. Goedkoop. Goedkope occasions. Dus ik zou hier even kunnen toevoegen nog aanbiedingen of de spotgoedkoopjes. Als ik specifieke aanbiedingen heb, dat past eigenlijk misschien meer hier. Dat kan ik nog toevoegen. Dan hebben we nog een stuk over autobedrijf of autodealer, maar dat wordt eigenlijk een stukje. Team, klanten, ik heb nog showroom. Dus dit wordt eigenlijk een stukje over ons. Daar valt eigenlijk de showroom, dus ik moet het even herstructureren, want in feite krijg je. Een stukje over ons en daarbinnen valt het team en daarbinnen valt de showroom. Autodealer. Autoservice. Eventueel overige services. Stel dat je ook een garage bijvoorbeeld bent, dan kan je dat hier vermelden. Of stel dat je iets bijzonders aanbiedt of een samenwerking misschien met een ander lokaal bedrijf, dan kan je dat hier ook noemen. Wat ik dan ga doen, is dan ga ik nog even de concurrenten erbij halen om zeker te weten dat ik niet iets over het hoofd heb gezien. Dus ik klik ze gewoon even. Ik klik ze gewoon weer even allemaal open. Dat valt niet eens mee. Dan doe ik het hier. Hopla. Die open, die open. En dan ga ik alle pagina’s even simpel en snel langs om zeker te weten dat ik niet een belangrijk onderwerp vergeten ben. Dat kan het geval zijn, maar als het goed is is die van mij veel completer. Goed-op-weg-prijs. Extra services. Dit is wat aanbod. Dat hadden we al. Heel veel aanbod zelfs. En dat is het. Dat niet. Dit is gewoon aanbod. Ik ga ze niet allemaal laten zien. Dus ik beloof je dat elke pagina waar iets op staat wat wij missen, dat laat ik nog even aan je zien. Er was geen enkele concurrent die nog iets had wat we hadden gemist, maar terwijl we daarmee bezig waren zat ik nog wel te bedenken, veelgestelde vragen die klanten stellen en ik wil eigenlijk nog even een stukje vertellen over de oplevering van de auto, dus wat wel en wat niet. Dus op het moment dat je de auto koopt, wordt die dan nog schoongemaakt, wordt ‘ie nog gepoetst, wat gebeurt er nog wel of wat gebeurt er nog niet aan. Bij veelgestelde vragen kan je bijvoorbeeld denken aan: als ik de occasion eenmaal heb gekocht, hoelang duurt het dan voordat ik erin kan rijden? Kan ik ‘m dezelfde dag meenemen? Bijvoorbeeld. Dat zijn wat praktische vragen. Hoe werkt het overschrijven van de auto? Wat moet ik meenemen of regelen? Uiteraard de vraag kan ik een proefrit maken? Even denken, hoor. Zijn de kosten met alles erop en eraan? Oftewel komen er nog kosten bij de prijzen die geadverteerd worden op de website? Dus afleverkosten bijvoorbeeld. Bezorgen jullie de auto? Even denken, even denken. Hoe zit het met de garantie? Dus hoelang is de garantie? Even denken. Ik wil een auto inruilen. Of ik heb geen inruilauto. Om te vragen hoe dat zit. Hoe werkt dat? Dat. Hoe werkt de betaling van de auto? Van de occasion, stel dat je die bijvoorbeeld zakelijk koopt. Ik wil zakelijk een auto kopen, zit er BTW op de auto? Kan ik die verrekenen? Even denken, hoor, wat is nog meer. Wat kan nog meer een vraag zijn als je een occasion koopt. Wat als er schade of problemen ontstaan kort na aankoop? Ik weet dat ik zelf toen ik een nieuwe auto kocht, op het moment dat ik naar huis reed op de terugweg een steentje tegen mijn ruit kreeg en meteen een gigantische ster erin had. Maar dat was pech, ik had de auto gekocht, hij was goed opgeleverd, dus ik mocht meteen de ruit vervangen. Ik denk dat dit ze even voor nu zijn. Dit is genoeg om je een goed idee te geven. Dat je op die manier nadenkt: wat voor vragen stellen mensen.

 

Nou kan ik me voorstellen dat je zegt: ja, dat is leuk, maar dit zijn eigenlijk vrij algemene stukken. Deze hebben niet zo veel met Utrecht specifiek te maken. En dat is voor een deel waar, want in dit geval zijn we een bedrijf dat in Utrecht gevestigd is, dus deze pagina zal anders worden stel dat we een vestiging in Amsterdam hebben. Maar stel dat je helemaal geen vestiging hebt, maar je wilt gewoon mensen uit Utrecht naar jouw winkel trekken, of zoals Autotrack en Autotrader proberen, dan is het zaak dat je de pagina zoveel mogelijk Utrecht-eigen maakt. En dat kan op een aantal manieren. Ik zal je eigenlijk drie simpele tips geven. Maar als je naar onze website gaat, dan hebben we daar een lijstje, daar staan meer dan tien manieren op waarop je je website lokaler kan maken, zelfs als je een pagina maakt voor een locatie waar je eigenlijk helemaal fysiek niet zit. Zoals Autotrack, die heeft helemaal geen locatie in Utrecht, maar die wil wel auto’s verkopen aan mensen in Utrecht. Dus die drie tips zijn als volgt. Reviews en testimonials waar de plaatsnaam in zit. Dus klanten die uit Utrecht komen en die al een auto gekocht hebben, die een review of een testimonial laten schrijven en zorgen dat daar de plaatsnaam of iets herkenbaars uit Utrecht in zit. Dus dat zal niet hun adres zijn, want dat willen ze natuurlijk niet geven, maar je kan het wel hebben over dat ze er al ergens mee gereden hebben of dat ze ‘m ergens hebben opgehaald of dat ‘ie werd afgeleverd. Om maar op een manier dat het duidelijk is voor de mensen uit Utrecht dat het gaat om mensen die ook uit Utrecht komen. Dat is nummer een. De tweede tip die je hebt is dat je eigenlijk de bezoekers gaat aanspreken met hun naam. Dus als je een pagina maakt voor Amsterdam, dan noem je ze Amsterdammers. Als je een pagina maakt voor Utrecht zoals nu, dan is denk ik het goede woord Utrechtenaren. Als je een pagina maakt voor Den Haag, dan noem je ze misschien Hagenezen. Om op die manier de pagina wat lokaler te laten aanvoelen. En het laatste dat je eventueel kan doen is van jouw producten of diensten die je hebt afgeleverd, dus geslaagde projecten, en zeker als je daar een foto bij kan plaatsen. Dus bijvoorbeeld dat je een auto aflevert in Utrecht en dat je even een foto maakt van die auto voor een bekend gebouw of in een bekende wijk van Utrecht, zodat het heel herkenbaar is en het liefst eigenlijk gecombineerd met de review of een testimonial. Dat zijn eigenlijk drie simpele manieren hoe je een pagina lokaler kan laten lijken. Of eigenlijk laat lijken. Zonder dat je er misschien een vestiging hebt. Maar zo hebben we meer dan tien ideeën op de website verzameld. Dus de link staat in de beschrijving van de video, ga daarheen, dan kan je dat bestandje kan je even downloaden en dat helpt je zeker om je pagina heel lokaal te maken.

 

Dat gezegd te hebben gaan we even verder met het ontwikkelen van de pagina. Een ding wat je misschien al kan zien is dit wordt best een grote pagina. Want als we aan ieder stukje, ieder kopje en ieder subkopje maal 100 woorden toevoegen, eigenlijk beschrijven, dan hebben we het al snel over meer dan 1000 woorden. Dus ik zal even alle kopjes bij elkaar gaan optellen. Alles bij elkaar zijn het ongeveer 35 kopjes. Dus op het moment dat je 100 woorden per stuk schrijft, dan zit je al op 3500 woorden. Veel meer woorden dan eigenlijk elke pagina tot nu toe heeft. En dat is positief, want we zitten hier niet te verzinnen om het te verzinnen. We zitten hier vooral te denken: wat kunnen we aan de klant laten zien waar die waarschijnlijk baad bij heeft. Dus nu heb ik wel al deze informatie, maar het staat misschien nog niet in de goede volgorde. Bijvoorbeeld de vraag: “kan ik een proefrit maken “is ook conversietechnisch een stuk belangrijker dan misschien de vraag “verzorgen jullie de auto”. Dus deze pagina moet nog even in de goede volgorde worden gezet, zodat die voor klanten zo relevant mogelijk is. Maar de kopjes zijn al wel aanwezig.

 

Dus wat we gaan doen, is we gaan is dat gaan we nu samen doen. Hardop nadenkend. We willen allereerst op de pagina een inleiding hebben. En in de inleiding willen we eigenlijk een korte introductie van ons aanbod, bedrijf en alle voordelen voor de klant. Dus kort zeg je wat je doet en waarom je hier bij ons moet kopen. Dat komt eigenlijk in de inleiding. En dat is meestal zo’n 200 tot 300 woorden. Dan, als ze dat weten, dan is het waarschijnlijk verstandig om over te gaan naar het aanbod. En dan zit ik even te twijfelen of het aanbod of over de verschillende prijsklassen. En ik weet niet zo goed wat voor mensen belangrijker is. Ik denk om eerlijk te zijn dat het slimmer is om te starten met de verschillende prijsklassen. En dan gaan we even met de, dan gaan we dat aflopend doen. Dus dan beginnen we met bijvoorbeeld drie auto’s toe te lichten met een klein stukje beschrijving die 12500 euro of meer kosten. En dan hebben we een stukje tussen de 2500 en 7500 en dan krijgen we een stukje van ongeveer, de auto’s die ongeveer 2500 kosten. En op deze manier kan je eigenlijk snel duidelijk maken aan de bezoeker wat kan die ongeveer verwachten voor welke prijsklasse. En eigenlijk heb je dat al heel slim opgedeeld, want 2500 zijn echte starter. Daar kan je wel een duurdere auto aan laten zien, maar die heeft gewoon het geld niet. Dus dit is een beetje midden en in ons geval is dit eigenlijk de premium. Vervolgens, omdat we meer dan 150 occasions hebben, dat staat duidelijk in onze titel, lichten we ook even de rest van ons aanbod toe. Dus welke merken we verkopen, hoeveel we er hebben, hebben we het even kort over, en daarna gaan we een aantal auto’s uitlichten specifiek die wij willen hebben. Dan hebben we hier locatie routebeschrijving. Dat lijkt me het minst relevant, dus die ga ik van alle informatie ga ik die even naar onder doen. Want laten we eerlijk zijn, de meeste mensen hebben toch wel Google Maps ondertussen. Dan is even de vraag wat is dan belangrijker. Ik zou zeggen dat ik dan een stukje wil tonen over andere mensen die al heel tevreden bij ons zijn geweest, om een stukje vertrouwen te geven aan de klant. Dan een stukje over ons, over de showroom en het team, over de oplevering van de auto. Daar had ik ook al eigenlijk wat veelgestelde vragen bij. Hoe zit het met de garantie. Kan ik een proefrit maken. Even kijken, hoor. Dit is echt even praktisch over de oplevering. Wat zit er wel bij, wat zit er niet bij. Bezorgen jullie de auto. Kan ik een proefrit maken. Dat gaat eigenlijk niet over de oplevering. Het is wel een hele belangrijke vraag. Dus die ga ik even hier neerzetten. Meest gestelde vragen. Kan ik een proefrit maken. En ik denk dat die kosten daar ook een hele belangrijke vraag voor is. Of alles erop en eraan zit of niet. Hoe zit het met de garantie. Dat is nog zo’n belangrijke vraag. Dit is praktisch bij de oplevering van de auto en dan krijg je hier, even kijken, hoor, met de betaling, dat is ook een voor de oplevering. En die auto inruilen ga ik ook nog even hierbij zetten, hebben we vijf meest gestelde vragen daar. Dat lijkt me een hele goede. Dan hebben we over ons, hebben we een stukje over het team, dan hebben we een stukje over de oplevering van de auto, onze overige services. Eigenlijk minst belangrijk. Samenwerking met andere bedrijven. Minst. En in feite hebben we nu de complete lay-out van de pagina hebben we nu klaar.

 

Maar nu zitten we nog met de zoekwoorden, want eigenlijk hebben we pas twee zoekwoorden een keertje verwerkt en dat is puur door de titel. Je kan je voorstellen dat het niet zo ingewikkeld is om deze zoekwoorden in deze tekst te krijgen. Maar om dat te laten zien, ga ik even de inleiding voor je schrijven. Dan heb je een goed idee met hoe je dat ongeveer kan toepassen en dan kan je de eventuele rest van de pagina kan je zelf uitwerken. Dus we gaan hier de inleiding pakken en dat is kort, 200/300 woorden. En voor het mooie willen we daar eigenlijk wel een of meer zoekwoorden in verwerken. Dus ik ga even hier zo opnieuw zeggen de inleiding en de inleiding wordt een H2. En de koptekst van de inleiding is, even denken, hoor. Titel komt hier. En hier zo dik gedrukt. Of B of Strong, het is maar net hoe je dat wilt. Inleiding 200 tot 300 woorden. Zo. Dus dat moet hier gaan komen. Even kijken. Als ik kijk naar de zoekwoorden. Auto occasions Utrecht. Wat gaan we hier vertellen. We gaan vertellen over wat en waarom. Even kijken. Onze bedrijfsnaam was, volgens mij was onze bedrijfsnaam ook occasion Utrecht. Waarom je bij ons de 100 procent slaagt als je een occasion in Utrecht zoekt. Voor nu is dat even goed genoeg. Even kijken, hoor. Dus hier krijgen we de. Even zo doen. De inleiding. Wat kan je bij ons doen. Je vindt in onze showroom ruim 150 occasions vanaf 2500 euro. Je vindt in onze showroom. Onze showroom in Utrecht. Vanaf 2500 euro. Die kan je elke dag komen bekijken tussen acht en acht onder genot van een kopje koffie. Even kijken. Je wordt vriendelijk geholpen door een van onze medewerkers als je dat wenst, maar natuurlijk mag je ook gewoon even op je gemak rondkijken. Even kijken, hoor. In de showroom staan auto’s van alle merken, maar je vindt vooral, ik zeg maar wat, Audi’s, BMW’s. Je vindt er vooral de merken Audi, BMW, Volkswagen en Opel. Ik verzin het ter plekke. Even kijken. Hebben we nu voldoende onderscheidend vermogen gezet. Wat kan je hier doen. Alle occasions. Ik ga even voor een ander zoekwoord, tweedehands. Alle tweedehands auto’s zijn startklaar. Je kan er dus dezelfde dag mee weg rijden als je wilt. In onze showroom word je vriendelijk geholpen als je dat wenst, maar natuurlijk kan je ook even op je gemak rondkijken. In de showroom staan auto’s van alle merken, maar je vindt er vooral de merken Audi. Even kijken, want hier heb je bijvoorbeeld auto’s, maar je hebt het natuurlijk vooral over. Staan gebruikte auto’s van alle merken. Vooral de merken Audi, BMW, Volkswagen en Opel. Kijken of ik nog iets belangrijks gemist heb. Waarom je bij ons. Ik heb het bedrijf verzonnen, dus ik kan ervan maken wat ik wil. Even kijken hoeveel woorden dit nu ongeveer is. We zitten nu op 95 woorden. Even bedenken wat nog meer goed is om te melden. Oh ja. Onze occasion showroom in Utrecht is onlangs geopend, maar nu al hebben we. Is geopend op 1 januari 2018, maar we hebben nu al tientallen tevreden klanten, waaronder mevrouw Rietveld die het volgende zegt over haar ervaring bij ons. En dan komt hier even een review te staan. En dan denk ik dat het zo wel goed is, anders ga ik het forceren. Ga ik even kijken naar de woorden. Ik zit nu op 129 woorden, komt nog iets bij, dus het zullen dan 150 woorden worden. Dus dat is iets kleiner dan dat ik van tevoren had bedacht, maar dat geeft niet, want ik wil het niet gaan forceren, ik wil het niet per se expres groot maken. Dit is zo goed genoeg.

 

Dan ga ik voor de zekerheid nog even op zoek naar de concurrenten. Om te checken dat ik niet iets belangrijks in mijn inleiding ben vergeten qua onderscheidend vermogen. Een belangrijke waarom ze bij ons moeten kopen. 400 auto’s. Makkelijke vergelijking. Nee. Deze heeft helemaal geen inleiding. Deze ook niet. Deze ook niet. Nee. Dat verder niet. Dan ga ik even kijken naar de zoekwoorden. Dus ik heb hier. Ik ga ze even rood maken voor de duidelijkheid. Hier heb ik occasions. Tweedehands auto’s. Vriendelijk geholpen. Gebruikte auto’s. Occasions showroom Utrecht. En laten we zeggen dat hier ook nog een keer occasion Utrecht staat in de review. Dus dan hebben we eigenlijk in die eerste woorden al best wat zoekwoorden staan. Maar dan gaan we even kijken. In onze showroom in Utrecht ruim 150 occasions. Je vindt in onze showroom in Utrecht. Je vindt ruim 150 occasions in onze showroom in Utrecht vanaf 2500 euro. Dus nu kan ik. Dit is wat je veel ziet gebeuren. Dat mensen dan dit doen. Je vindt ruim 150 occasions in Utrecht in onze showroom. Want nu staat er occasions in Utrecht. Dus Google technisch zou dat dan beter zijn. Maar het leest heel raar. Je vindt ruim 150 occasions in Utrecht in onze showroom. Ik bedoel, het kan wel en als bezoeker lees je er voorbij en denk je: apart, maar het zal wel. Maar dat is eigenlijk niet wat je wilt. Dus we houden het op: je vindt ruim 150 occasions in onze showroom in Utrecht. En ik tel deze als occasions Utrecht. Die is nog een keer opgenomen. Tweedehands auto’s. Tweedehands auto kopen Utrecht. Alle tweedehands auto’s zijn startklaar. Nee, dit is niet dit zoekwoord. Tweedehands auto Utrecht. Dus dat kan ik er denk ik nog wel van maken. Alle tweedehands. Al onze tweedehands auto’s in Utrecht zijn startklaar. Dus nu ben ik het een klein beetje aan het forceren. Maar als ik het hierbij houd, dan staat het op zich goed. Daar heeft verder niemand last van. Dezelfde dag mee wegrijden. In onze showroom word je vriendelijk geholpen. In onze showroom staan gebruikte auto’s. Wat was het, gebruikte auto Utrecht. Goedkoop. Nee. Dus dat laat ik even weg, want ik heb hier nu al een keer extra Utrecht erbij gezet, dus dat ga ik niet nog een keer doen. Onze occasion showroom in Utrecht, dan heb je nog een keer occasion Utrecht. En hier staat het misschien ook nog een keer in. Als je er vanuit gaat dat hier nog een keer een zoekwoord in komt, heb je dus eigenlijk al vijf zoekwoorden zo’n beetje, vijf keer een zoekwoord verwerkt in de eerste 150 tot 200 woorden. Dus dan ben je al goed op weg. En woorden als deze, tweedehands auto kopen Utrecht. Er zijn nog zoveel kopjes, er zijn nog zoveel stukjes. Bij aanbod bijvoorbeeld, is een hele goede. Ons aanbod tweedehands auto’s in Utrecht. Heb je er nog een. Als je het hebt over die andere woorden, dus autobedrijf of autodealer. Bij over ons. Occasions Utrecht, de autodealer in occasions van Utrecht of iets in die zin. Dus op het moment dat de pagina zo wat langer en wat groter is en je probeert echt na te denken hoe maak ik ‘m helemaal compleet, is het gebruik van die zoekwoorden eigenlijk helemaal geen punt. Waar je wel op moet letten, nu heb ik de inleiding gemaakt en ik ben daarna meteen aan de slag gegaan met kijken of de zoekwoorden erin staan en kijken of ik daar misschien nog iets mee kan spelen. Wat je wilt doen eigenlijk is eerst de hele pagina maken, dus in dit geval het volledige stuk van misschien wel 2000 woorden en dan pas naar de zoekwoorden gaan kijken. Vergis je ook niet dat er nog heel veel afbeeldingen bij komen waar je zoekwoorden in kan verwerken. Er komt misschien nog een video in waar je een zoekwoord in kan verwerken. Misschien nog een gif-je. Dus er zijn zoveel mogelijkheden om die zoekwoorden kwijt te kunnen, er zijn zoveel H2-, H3-kopjes. Dat is gewoon geen enkel probleem. En vergis je ook niet, zoals in de vorige video uitgelegd: je hoeft eigenlijk een zoekwoord maar een of twee keer te hebben. Het liefst twee keer: een keer in een kop en een keer in de tekst en dat is het. En deze tien zoekwoorden, of het zijn er iets meer, maar deze tien of vijftien zoekwoorden hierin kwijt kunnen is echt geen enkel probleem. Google gaat dat zeker weten oppakken.

 

Het laatste stukje is dan eigenlijk nog de interne linken. Waar zou ik deze pagina heen laten linken. Zoals je in de rest van de serie al hebt kunnen zien hangt het een beetje van af hoeveel locaties en hoeveel diensten je hebt. Maar in dit geval is het een pagina die gaat over occasions Utrecht, dus waar ik heen zou linken is het volgende. Ik zou linken naar omliggende plaatsen als die er zijn. Dus wat ligt dicht in de buurt bij Utrecht. Bijvoorbeeld Nieuwegein of Houten of Bilthoven. Plaatsen die in de buurt liggen. Daar zou ik heen linken. Als je occasions verkoopt, maar je bijvoorbeeld verkoopt ook nieuw, dan  zou ik daarheen linken. Als je nog specifieke pagina’s hebt, bijvoorbeeld BMW kopen Utrecht of Audi kopen Utrecht, dus speciale merken pagina’s, dan zou ik daarheen linken. Eigenlijk alles wat Utrecht gerelateerd is of in de omgeving ligt, daar zou ik heen linken. En als je nog specifieke pagina’s hebt die je hoog wilt hebben die gaan om occasions. Of om gerelateerde diensten. Daar zou ik heen linken. En dat kan betekenen, als jij een grote website hebt, dat je dus best veel linken in deze pagina plaatst, maar dat geeft niet, want de pagina is ook wat groter. En op die manier creëer je een heel netwerk voor Google, zodat die precies snapt waar die welke bezoeker heen moet sturen omdat die onderling zo’n spinnenweb zijn dat Google de context goed kan begrijpen.

 

Dus dat is het. Zoals je ziet is het niet zo ingewikkeld. Maar alleen de uitleg van een zo’n pagina, de video is al bijna een uur. Dus je bent echt wel een tijdje bezig om zo’n pagina goed te krijgen, maar geloof me, dat is het waard. En op deze manier maak je ook iets waar een concurrent eigenlijk nooit meer iets beters van kan maken. Heb je nog vragen over het schrijven van zulke lokale landingspagina’s of wil je nog die tien extra tips hebben die bij ons op de site staan, ga dan naar de website, download die extra tips, daar heb je sowieso heel veel aan of laat een reactie achter onder het blog, krijg je van mij persoonlijk antwoord en dan help ik je verder om een goede pagina te schrijven. Ik wens je heel veel succes, met deze hele reeks aan video’s moet het eigenlijk een makkie zijn. Veel plezier met het scoren in Google en ik zie je graag bij de volgende video en dan gaan we het hebben over het linkbuilden naar lokale websites en lokale pagina’s.

Social Shares

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *