Sterke AdWords Advertentie Woorden (8/9)

by Bart van der Meer mei 21, 2016
AdWords advertentie sterke woorden

In dit hoofdstuk worden de principes uitgelegd van sterke AdWords advertentiewoorden met daarbij talloze voorbeelden die je direct kan gebruiken of je kunnen inspireren tot iets nieuws.

Let op! Er zijn geen 100% werkende regels wat betreft sterke woorden. Er zijn altijd situaties te bedenken waarin een hieronder beschreven sterk woord eigenlijk best zwak is en andersom. Blijf dus altijd nadenken en kopieer niet blindelings wat hieronder staat.

Effectieve Zelfstandige Naamwoorden in AdWords Advertenties

Zelfstandige naamwoorden duiden een ‘zelfstandigheid’ aan zoals mensen, dieren, plaatsen en abstracte zaken als humor en liefde.

Een sterk zelfstandig naamwoord wordt gelezen en direct begrepen. Het woord vergt geen enkele uitleg en vraagt niet van andere woorden om het woord verder uit te leggen.

Voorbeelden van sterke zelfstandig naamwoorden:

  • Offerte
  • Korting

Zwakke zelfstandige naamwoorden zijn woorden die zo verwarrend of moeilijk zijn dat iemand over de betekenis moet nadenken. Omdat het woord niet bekend is, het woord meerdere betekenissen kan hebben of niet specifiek genoeg is.

Voorbeelden van zwakke zelfstandig naamwoorden

  • Complex
  • Chateau
  • Administratie
  • Debiteuren

Effectieve Bijvoeglijk Naamwoorden in AdWords Advertenties

Bijvoeglijke naamwoorden geven een eigenschap of toestand aan van een zelfstandig naamwoord. Bijvoeglijke naamwoorden hebben in een AdWords advertentie maar 1 doel: het versterken van het zelfstandig naamwoord.

Dat kan zijn door het zelfstandig naamwoord specifieker te maken zoals ‘auto’ > ‘kleine auto’. Of door het zelfstandig naamwoord krachtiger te maken ‘planten > ‘bijzondere planten’.

Een bijvoeglijk naamwoord mag NOOIT worden gebruikt om een zelfstandig naamwoord uit te leggen. Bijvoorbeeld ‘taal’ en ‘Franse taal’. Het juiste woord om te gebruiken is in dit geval ‘Franstalig’

Hieronder staat een voorbeeld lijst met sterke bijvoeglijke naamwoorden die helpen met het creëren van een effectievere AdWords advertentie.

  • Authentiek
  • Betrouwbaar
  • Dagelijks
  • Direct
  • Eenvoudig
  • Exclusief
  • Gegarandeerd
  • Gemakkelijk
  • Groot
  • Hack
  • Iedere denkbare kleur
  • Kosteloos
  • Kritiek
  • Kwaliteit
  • Maandelijks
  • Makkelijk
  • Nieuw
  • Officiële
  • Ongeëvenaard
  • Origineel
  • Slim
  • Snel
  • Speciaal
  • Tijdelijk
  • Uniek
  • Verrassend
  • Voordeel
  • Voordelig
  • Wekelijks
  • Wetenschappelijk

 

Sterke Werkwoorden in AdWords Advertenties

Werkwoorden geven aan welke handeling, toestand of proces centraal staat in een zin. Sterke werkwoorden in AdWords advertenties beschrijven het voordeel in de actie die de bezoeker onderneemt. In dit geval het klikken op de advertentie.

Werkwoorden beschrijven dus niet per se wat de bezoeker moet doen, maar vooral wat je daardoor ontvangt. Het werkwoord in een AdWords advertentie is vrijwel altijd onderdeel van de aanzet tot actie.

Hieronder staan een lijst met sterke werkwoorden die helpen met het creëren van een effectievere AdWords advertentie

  • Aanvragen
  • Bekijken
  • Bellen
  • Bepalen
  • Besparen
  • Bestellen
  • Bewonderen
  • Doen
  • Ervaren
  • Kiezen
  • Krijgen
  • Langskomen
  • Meemaken
  • Ontvangen
  • Ontwikkelen
  • Profiteren
  • Regelen
  • Stoppen
  • Testen
  • Verkrijgen
  • Vergelijken

Nu heb je echt ALLES in huis om een BIZAR effectieve advertentie te schrijven.

Let op! Ongeacht hoe je AdWords advertentie er uiteindelijk uitziet, hij moet ALTIJD aansluiten op de landingspagina elementen die staan beschreven in jouw Excel bestand! Lees hoofdstuk 2 – AdWords Advertentie Landingspagina’s Begrijpen voor meer informatie.

Klik direct door naar hoofdstuk 9. AdWords Advertentie Testen Draaien.

Heb je nog vragen, opmerkingen of suggesties over dit artikel? Ik hoor het graag 🙂 Laat een comment achter!

Social Shares

1 Comments

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *