Directory Linkbuilding in 2021: Uitleg, Tools en 140 NL Directories
Directory Linkbuilding in 2021: Uitleg, Tools en 140 NL Directories
Iedere linkbuilder maakt wel eens gebruik van directories. Wie wil er nu niet zijn link gratis aanmelden op een relevante website?
Maar zijn directories niet gevaarlijk en een linkbuilding tactiek uit 2012?
Hoe zit het precies? Welke directories zijn er en welke zijn slim om te gebruiken en welke niet?
Hieronder vind je exact hoe je directories gebruikt om jouw linkbuilding strategie door het dak te laten gaan.
Lijst met Alle Nederlandse Directories Incl. DR en TF
Wat is een Directory?
Een directory is een ‘index’ of ‘inhoudsopgave’ voor iets. Op het internet betekent dit een website of platform die andere websites heeft verzameld rondom een bepaald thema of in een bepaalde branche.
De verzamelde websites worden meestal binnen de website weer onderverdeeld in categorieën en subcategorieën, waardoor bezoekers eenvoudig doorklikken naar wat ze zoeken.
Een directory heet ook wel een ‘website directory’ of ‘link directory’.
Het meeste bekende voorbeeld van een directory in Nederland is startpagina.nl
Voor vrijwel elke denkbare categorie zijn er 1 of meer directories.
Zijn Directories Belangrijk voor Linkbuilding?
Ja, maar tot op zekere hoogte.
Directories helpen je zeker met het scoren in Google, maar hoe meer competitief jouw niche is, hoe minder ver directory linken je gaan brengen.
Dat betekent dat in sommige branches directory linken vrijwel het enige zijn wat je nodig hebt.
In andere branches zijn ze slechts het begin.
Daarnaast bestaat SEO uit zoveel meer dan alleen maar linken. Gebruikerservaringen, content, linken naar het complete domein andere soorten linken, waar deze linken vandaan komen en nog ongeveer 200 andere factoren spelen een cruciale rol bij het scoren in Google.
Dit artikel is niet bedoeld om te vermelden dat directory linkbuilden een soort heilige graal is. Maar het heeft zijn plek in een linkbuilding campagne en we vinden het belangrijk dit toe te lichten.
Startpagina Link Groei Experiment
Dat startpagina’s hun grenzen hebben toont ons startpagina link groei experiment gericht op zoekwoorden die muurvast zitten qua ranking.
Voorbeelden Website die Scoren via Directories
Hier wat voorbeelden van websites die voor het grootste deel afhankelijk zijn van directory linken om te scoren op zoekwoorden.
Op het zoekwoord ‘refurbished iphone 6’ zoeken ruim 11.000 mensen per maand volgens de Google zoekwoordenplanner.
De website die organisch op nummer 1 staat is Green Mobile.
Wanneer je kijkt naar het aantal linken dat naar deze specifieke pagina gaat, zijn dat 8 dofollow linken.
Mocht je niet exact weten wat een dofollow link is: Lees hier de complete uitleg over dofollow en nofollow linken.
Van de dofollow 8 linken zijn 6 linken (75%) directory linken.
Als je naar de totale website kijkt, zijn dat 31 dofollow linken. Van deze 31 linken zijn 18 directory linken. Dat is 58% van alle linken.
Daarnaast zijn die 13 andere linken ook niet bijzonder.
Toch scoort deze website op de nummer 1 positie op een zeer lucratief zoekwoord.
Een ander voorbeeld:
Elke maand wordt er veel gezocht op zoektermen rondom bureaustoelen.
De zoekwoorden met het grootste zoekvolume daarin staan hieronder met een totaal maandelijks zoekvolume van ongeveer 30.000.
De website bureaustoelen24.nl heeft op al deze zoekwoorden een top 5 positie.
De website ontvangt 151 dofollow linken. Hiervan zijn er 56 (37%) van directories.
Daarnaast zijn 51 linken (34%) affilate linken vanuit websites die eigenlijk ook directories zijn.
Dat betekent dat 107 = 71% van alle linken vanuit directories komt.
Voor beide websites een compliment. Om met bijna alleen directories zo goed te scoren in Google.
Zelfs de allergrootste spelers op het internet maken gebruik van directories, zoals Zalando.nl.
Naar de pagina Zalando dameskleding (alstublieft Zalando: een mooie link, daar is niet voor betaald trouwens) is meer dan de helft van alle 100+ linken een directory link.
Daarnaast zijn er 2 specifieke soorten directories die wat anders zijn dan de rest:
Lokale directories & bedrijfsprofielen.
Deze zijn cruciaal zijn om lokaal gevonden te worden. Eigenlijk voor alles met een geografische locatie erin zoals advocaat Amsterdam. Zie hier de complete gids om lokaal gevonden te worden (inclusief de Google maps)
Wanneer Gebruik Je Directories?
Directories worden meestal in 1 van de volgende 3 scenario’s gebruikt:
1. Als je een nieuwe website lanceert. De eerste 3 – 9 maanden voeg je dan directory linken toe. Dit zorgt ervoor dat de website wat velocity krijgt. Een vliegende start zogezegd. De website indexeert beter en sneller door Google.
2. Wanneer je een grote of belangrijke pagina lanceert en je deze een extra boost wilt geven. In feite wat je met een nieuwe website doet, maar dan in het klein.
3. Om jouw website structureel te laten stijgen door elke maand 5 – 10 linken toe te voegen.
Verschil Tussen Nederlandse en Engels-talige Directories
De reden dat directories een redelijk slechte naam hebben in SEO land is als volgt:
Vrijwel al het nieuws en origineel onderzoek op het gebied van SEO komt uit Engelse en Amerikaanse blogs.
In Nederland neemt 99% van alle SEO’ers deze berichten klakkeloos over.
Het probleem is dat Engels-talige directories echt compleet worden kapot gespamd.
Of de directories worden speciaal opgezet om er linken vanaf te verkopen.
Daardoor schrijven Engelse en Amerikaanse bloggen dat je directories moet vermijden en Nederland SEO land neemt dat over.
Met als gevolg dat veel SEO’ers het niet meer aandurven om linken te plaatsen op directories, zonder een gefundeerde reden.
Bij Nederlandstalige directories is dit doorgaans niet het geval.
Engels-talige spammers laten Nederlandse directories met rust.
Daarnaast hebben bijna alle directories een handmatige goedkeuring.
Nederlandse directories zijn prima om te gebruiken en leveren (beperkte) waarde voor je website.
Hoe zit het met Buitenlandse Directories?
Wanneer je veel met SEO bezig bent kom je ze onvermijdelijk tegen: Mensen die je aanbieden om jouw website aan te melden bij X aantal goede en relevante directories.
Dat zijn vaak .com, . info, .io of .net .
Doorgaans is dit allemaal troep.
Met name Engels-talig.
In 99% van de gevallen raden we aan dit te vermijden.
Enkele buitenlandse betaalde directories of zwaar gemoderate directories als www.dmoz.org zijn wel de moeite waard.
Daarbuiten raden we altijd aan om je alleen bij een niet-Nederlandstalige directory aan te melden als je zeker weet dat het een kwalitatief goede website is.
Krijg je de kans om tientallen of honderden directory aanmeldingen te krijgen voor tussen de 5 en 20 dollar?
Ren dan weg! Snel!
Wat is het Proces van Aanmelden bij een Directory en Waarom dat Belangrijk is
Het is belangrijk te weten hoe het proces van aanmelden werkt, zodat je begrijpt welke gevolgen dat mogelijk heeft.
Er zijn 2 soorten aanmelden:
1. Automatisch
2. Handmatig
Automatische goedkeuring
Bij een automatisch aanmelding is het vrij eenvoudig. Iedereen die zich aanmeldt wordt automatisch toegevoegd. Dat is niet zo spannend, maar komt niet veel voor. Als het wel een automatische aanmelding is, is de kans extreem groot dat dat de directory helemaal is volgespamd.
Handmatige goedkeuring
Bij een handmatige aanmelding wordt er op een manier door iemand gekeken naar je aanmelding. Wat betekent dat er een fysiek iemand naar jouw website kijkt, jouw gegevens en eventuele beschrijving die je meegeeft.
Wat hier zo belangrijk aan is, is het volgende: dit kan fout gaan, traag zijn of er kan een webmaster achter de pagina zitten die gewoon niet meer werkt.
Dit kan tot gevolg hebben dat jouw aanmelding er niet doorheen komt of flinke vertraging heeft.
en daarom…
Waarom Je Jouw Website Meerdere Keren bij 1 Directory Moet Aanmelden
Oke, niks moet uiteraard. Maar we raden het wel sterk aan. Omdat niet alle webmasters achter websites even snel zijn met goedkeuren. Of jouw aanmelding helemaal niet goedkeuren zelfs.
Wanneer je jouw website meerdere keren aanmeldt, is de kans groter dat je ook daadwerkelijk geplaatst wordt.
Let op: Je moet niet je eigen website meerdere keren bij dezelfde pagina aanmelden, maar bij verschillende pagina’s op dezelfde website.
Bijvoorbeeld: als je een website voor een loodgieter wilt aanmelden kan je jouw website aanmelden op de volgende startpagina’s.
1. loodgieter.startpagina.nl
2. installatiebedrijf.startpagina.nl
3. loodgieters-noord-holland.startpagina.nl
4. toilet.startpagina.nl
De kans is groot dat deze 4 pagina’s door 4 verschillende webmasters worden beheerd. Daarmee is de kans dat er 1 wordt goedgekeurd veel groter.
Daarnaast is er nog een bijkomend voordeel:
Veel websites zetten hun subdomeinen niet goed in, waardoor een subdomein wordt gezien als een aparte website.
Dat betekent dat je van 4 nieuwe websites een link hebt ontvangen in plaats van 1.
Een leuk bijkomend voordeel.
Mocht je niet weten wat een subdomein is dan is hier de complete uitleg over subdomeinen vs submappen.
Wat Google Zelf Zegt Over Directories
Het enige officiele wat we konden vinden over wat Google over directories zegt, komt alweer uit 2010 (wat tientallen jaren is in SEO wereld).
Hieronder een stukje uit wat Google vermeldt (bron):
Vertaling:
Directory aanmeldingen worden vaak genoemd als nog een manier om een jonge website te promoten in de Google index. Er zijn goede niche (op 1 onderwerp gerichte) directories die waarde toevoegen op het internet. Maar daar zijn er niet veel van in proportie tot directories van een lagere kwaliteit. Als je besluit om jouw website aan te melden bij een directory, wees zeker dat de directory over hetzelfde onderwerp gaat, actief gemoderate wordt en goed gestructureerd is. Massale aanmeldingen, die soms worden aangeboden als een snelle SEO workaround, zijn meestal zinloos en dienen waarschijnlijk niet je doel.
Voldoen directories aan de eisen van een ‘goede kwalitatieve link’ ?
Omdat er veel verschillende soorten en kwaliteiten aan directories zijn, is dit niet universeel te benoemen. Je moet zelf per website de checklist nalopen om te controleren of een link kwalitatief goed is.
Directory Ankerteksten
Een veelgestelde vraag is: welke ankerteksten moet ik vanuit een directory gebruiken.
Het korte antwoord: gebruik wat natuurlijk is en dat is meestal de bedrijfsnaam.
Het lange antwoord vind je hier: Ultieme Ankertekstengids om te Scoren in Google en Penalties te Voorkomen.
Soorten Directories
Er zijn vele verschillende soorten directories.
Het verschil tussen verschillende directories zit in de volgende punten:
1. De informatie die je moet opgeven
2. Wat je moet doen om geaccepteerd te worden
3. Wie je (of jouw website) moet zijn om geaccepteerd te worden
Je kan het zo gek niet bedenken of er is een directory voor.
Meestal is de vorm een complete en uitgebreide website over 1 onderwerp, maar soms is de gehele directory 1 enkele pagina.
Je kan ook een directory hebben via een blogpost zoals beste blogs over onderwerp X of alle websites over onderwerp Y.
18 Soorten Directories Op een Rij
- Geografie / lokaal
- Branche / niche
- Infographic
- Video
- Podcasts
- Afbeelding
- Artikel
- Bedrijfsprofielen
- CSS
- PDF bestand
- Slide show
- RSS
- App
- Website theme
- Ebook
- Affiliate
- Betaald en met backlink
- CV en Vacature
Aanmeld Eisen
Hoewel verschillende soorten directories en beheerders verschillende eisen hebben, zijn er ook een aantal universeel:
-
- Website ziet er verzorgd en legitiem uit
-
- Aangemelde pagina URL is actief
-
- De aanmelding gaat over de juiste rubriek / pagina / onderwerp
-
- Er is tenminste 1 goede aansluitende pagina op jouw website
- Geldig e-mailadres om de aanmelding te voltooien
Daarnaast hebben vrijwel alle directories nog specifieke eisen.
Zo wil bijvoorbeeld een lokale directory weten op welke locatie je gevestigd bent.
1: Geografische / Lokale Directories
Sommige websites baseren de indeling op geografische locatie.
Meestal is dat land + provincie + stad.
Het kan ook een bepaald gebied zijn, zoals de Randstad of de Veluwe.
Een voorbeeld van een geografische directory is amsterdam.startpagina.nl of www.amsterdamdirectory.nl
In feite kan alles wat Amsterdams is op deze directories terecht.
Mits de beheerder het goedkeurt uiteraard.
Zie hier de complete gids om lokaal gevonden te worden (inclusief de Google maps) om te lezen waarom deze directories cruciaal zijn om lokaal gevonden te worden.
2: Branche en Niche Directories
Directories die websites indelen op basis van branche of niche zijn er ontzettend veel.
Bijvoorbeeld een website met alle advocaten in Nederland.
Het kan ook een combinatie zijn van een branche en een geografische locatie, zoals een directory specifiek voor advocaten in Amsterdam.
Er zijn directories denkbaar over elke branche, niche of onderwerp.
3: Infographic Directories
De naam zegt het al: een directory voor infographics.
Een infographic is een afbeelding met daarop informatie samen met illustraties.
Bijvoorbeeld:
Als je een infographic hebt (laten maken) dan kan je deze aanmelden.
Hieronder een voorbeeld van deze infographic directory.
Wel is het vaak een pré als jouw infographic in het Engels is.
Daarnaast wordt in sommige gevallen gevraagd om een begeleidende tekst.
4: Video Directories
Je kan Youtube zien als 1 grote video directory.
Daarnaast zijn er nog veel meer.
Websites die video’s verzamelen en indelen op vele soorten onderwerpen.
De meeste bekende naast Youtube zijn Vimeo en Live Leak.
Zo zijn er nog tientallen of honderden directories.
5: Podcast Directories
Een podcast is een audio-bestand (meestal mp3) dat je kan afspelen net als een video.
Alsof je radio luistert.
Itunes bijvoorbeeld barst van de podcasts over elk mogelijk onderwerp.
Een podcast kan zelfs gewoon de audio van een video zijn.
Naast Itunes zijn er tientallen websites waarop je jouw podcast kan plaatsen.
Voorbeeld van een podcast directory is podcastdirectory.com
Afbeeldingen Directories
Afbeelding directories (ook wel image of photo directory genoemd) spreken redelijk voor zich.
Directories die afbeeldingen verzamelen in een plaats geven.
Er zijn afbeelding directories die alleen bepaalde soort afbeeldingen toestaan.
Hieronder een voorbeeld van een afbeelding directory waar alleen foto’s van de marine staan.
De meeste afbeeldingen directories staan echter alle soorten foto’s toe.
6: Artikel Directories
Naar artikel directories wordt meestal verwezen als artikel marketing of soms zelfs als content marketing (dit laatste is het zeker niet!)
Dit zijn websites waarop iedereen een artikel kan aanbieden.
Een bekend voorbeeld van een internationale artikel directory is www.ezinearticles.com.
Nederlandse artikel directories zijn er ook, maar deze zijn vrijwel allemaal van lage kwaliteit.
www.artikeldirectorie.nl is hier een voorbeeld van.
7: Lokale Directories (Lokale Bedrijfsprofielen)
Lokale directories zijn misschien wel de meeste bekende soort directories.
Dit zijn websites die de gegevens van een lokaal bedrijf weergeven.
Lokale directories worden ook bedrijfsprofielen of lokale bedrijfsprofielen genoemd.
Een soort moderne versie van het telefoonboek.
Telefoonboek.nl is hier een voorbeeld van.
Een grote algemene website waar vrijwel elk bedrijf in staat.
Je kan zoeken op categorie + plaatsnaam om te vinden wat je zoekt.
Daarna krijg je een overzicht te zien van alle bedrijven die aan dat profiel voldoen.
Als je op een resultaat klikt krijg je het volgende te zien wat een typisch voorbeeld is van een lokale directory:
Daarnaast zijn er ook websites die iets specifieker zijn. Bijvoorbeeld, omdat ze een profiel hebben van alle bedrijven in 1 sector.
Bijvoorbeeld openingstijden.nl (vooral winkels) of zorgkaartnederland.nl (zorgdienstverleners).
Zie hier de complete gids om lokaal gevonden te worden (inclusief de Google maps) om te lezen waarom deze directories cruciaal zijn om lokaal gevonden te worden.
8: CSS Directories
Css staat voor Cascading Style Sheets en is een cruciaal bestand voor vrijwel elke website.
In de bestand staat beschreven hoe de HTML elementen van de website eruit moeten zien.
De meeste CSS bestanden zijn vrij eenvoudig, maar sommige bedrijven maken er echt iets bijzonders van.
Daarom zijn er directories die CSS bestanden van websites verzamelen.
Bijvoorbeeld cssdrive.com
9: PDF Directory
Zelfs voor PDF bestanden zijn directories waar je een onnoemlijk aantal PDF bestanden kunt vinden.
PDF directories worden ook wel document sharing websites genoemd.
Hoewel je hier in theorie ook een Word of Excel bestand kan uploaden, doet bijna niemand dat.
Het leuke hieraan is dat je in je PDF bestand ook een link kan plaatsen naar je website en die wordt meestal ook door Google geïndexeerd.
Echter loop je dan wel het risico dat de website je bestand niet accepteert.
Issuu.com is een bekende website waarop je documenten kan delen met de wereld.
10: Slide Show Directory
Slide show directories zijn websites waar je jouw powerpoint presentatie kan uploaden.
De bekendste is slideshare.net.
Dankzij deze directories kan je eenvoudig jouw presentaties delen met de wereld.
Bijvoorbeeld wanneer je vaak een keynote speaker bent op events.
Of als je op een eenvoudige manier met veel mensen een powerpoint wilt delen.
11: RSS Directory
Een RSS Really Simple Syndication feed is een lijst met alle blog- en nieuwsartikelen van 1 website of alleen de nieuwste blog- en nieuwsartikelen.
Ieder keer wanneer een website met een RSS feed iets nieuws publiceert komt dat in de RSS feed terecht.
Jij kan je abonneren op een RSS feed van een andere website, om daarmee alle updates van al die websites automatisch te ontvangen.
Bijvoorbeeld op de RSS feed van nu.nl
Dit geeft jou een makkelijke manier om jouw content te verspreiden en lezers een makkelijke manier om dagelijks of wekelijks te ontvangen wat ze willen hebben.
Feedburner van Google is vrij bekende RSS feed.
Ook hier heb je directories van zoals Feedburner.com of specificfeeds.com
Een verzameling van alle RSS feeds waarop jij je kan abonneren en uiteraard kan je jouw eigen feed aanmaken met een link naar jouw website.
Het aanmelden van jouw website bij een RRS directory is wat ingewikkelder dan normaal.
Dit komt, omdat jouw website wel een RRS feed moet ondersteunen.
Daarnaast worden RSS directories vaker dan gemiddeld handmatig beoordeeld.
Als je WordPress gebruikt, heb je automatisch een RSS feed.
Die kan je vinden door ‘/feed/’ achter jouw domeinnaam te zetten.
Bijvoorbeeld klikproces.nl/feed/
Deze feed kan je na het maken van een account eenvoudig toevoegen op verschillende directories.
Daarbij moet je sleutelwoorden en een beschrijving aanleveren over waar jouw feed overgaat.
Dit maakt het makkelijk voor andere om te bepalen of ze jouw RSS feed willen volgen.
12: App Directory
Heb je een app gemaakt?
Om jouw bedrijf verder te helpen of is de app je bedrijf?
Er zijn tientallen websites waarop je jouw website en app tegelijkertijd promoot.
Het simpelste voorbeeld hiervan is Itunes en de Google play store.
Maar er zijn nog veel meer websites.
Bijvoorbeeld alternativeto.net waar je alternatieven kan vinden voor onder andere apps.
De meeste app directories echter vormen 1 grote database met daarin alle apps die er zijn.
Als je geluk hebt reviewen ze je app ook nog, waarmee je waardevolle feedback krijgt.
De eisen van een app directory verschillen heel sterk.
De meeste app directories willen ook het bedrijf achter de app goed kennen.
Ze zien je eerder als ‘start-up’ dan de app als een losstaand onderdeel.
Daarom vragen ze soms een uitgebreid profiel mee te sturen over het idee achter de app, bedrijfsprofiel en de ‘gaten in de markt’ die de app opvult.
En bij andere directories kan je de app gewoon indienen.
Dan is er nog een categorie die een vergoeding vraag voor het plaatsen van de app.
Per website moet je controleren wat exact de eisen zijn.
13: Theme Directories
Een WordPress theme is de complete styling en lay-out van een website.
Kleuren, lettertype, knoppen, pagina lay-outs, enzovoorts.
Als je zelf een theme gemaakt hebt kan je deze aanmelden bij directories.
Hierdoor verspreid je jouw theme eenvoudig en snel.
Er zijn een aantal grote WordPress theme directories zoals Envato of templatemonster.com.
Die inventariseren en verkopen WordPress themes.
Maar de meeste directories verkopen de themes niet.
Ze zijn vooral opzoek naar nieuwe, bijzondere en unieke themes.
Als je dat hebt, kan je deze aanmelden.
14: Ebook Directories
Er zijn 2 soorten ebooks.
Een opgemaakt Word bestand dat is omgezet tot een PDF bestand.
Een specifiek ebook bestand zoals .epub of .mobi
Het verschilt per directory welk format ze accepteren.
Speciale ebook formats kan je altijd plaatsen op een ebook directory.
Een voorbeeld van een ebook directory is www.ebookfreeway.cpm
15: Affiliate Directories
Directories die bezoekers doorsturen en daarna verdienen aan de aankopen die de bezoeker doet.
De meeste affiliate websites bieden ook informatie, handleidingen en oplossingen aan.
Directories niet. Alleen een zeer simpel overzicht van websites.
Er zijn er tientallen van.
Grofweg zijn er 2 soorten affiliate directories.
Directories die kortingscodes aanbieden.
Bijvoorbeeld bespaardedeals.nl.
Directories die zelf scoren in Google om bezoekers via een affiliate link door te sturen.
Bijvoorbeeld online-internetwinkel.nl
Volgens de voorwaarden van Google moeten alle affiliate linken nofollow zijn.
Maar lang niet alle websites doen dat.
Zoals in het voorbeeld van bureastoel24.nl wat eerder in dit artikel genoemd is.
16: Algemene Affiliate Directory Aanmeld Eisen
Het aanmelden bij een affiliate directory gaat niet rechtstreeks.
Normaal gesproken meld je jouw website of specifieke producten aan bij een affiliate partij.
Vanuit hier nemen uitgevende partijen de producten over en plaatsen deze op de website.
Het is daarom raadzaam om met affiliate partij een gesprek aan te gaan of jouw producten daarvoor geschikt zijn.
Als je aan consumenten verkoopt, ben je al snel geschikt.
Bekende partijen zijn:
tradetracker.com
daisycon.com
paypro.nl
zanox.com
17: Betaalde of Backlink Directories
Betaalde of reciprocal directories vragen iets terug om een link te plaatsen.
Een eenmalige betaling, een maandelijkse betaling of een link terug.
Dat is eigenlijk ook wel een probleem, want deze directories zeggen publiekelijk dat je moet betalen voor een link.
Dan moet de link volgens de Google richtlijnen nofollow zijn.
En dat zijn ze vaak niet.
Maar echt keiharde actie lijkt Google nog niet te ondernemen hiertegen.
Misschien, omdat betaalde directories gemiddeld genomen spam-vrij zijn.
Daarnaast zijn er ook directories die een terugbetaling vragen in de vorm van een backlink naar de website.
Zij plaatsen jouw link als jij een link naar hen plaatst.
Dat kan vanuit de website die de link gaat ontvangen of vanuit een andere website die je beheert. De regels hiervoor zijn anders per directory.
18: CV en Vacature Directories
In feite is vrijwel elke vacature website een gigantische directory.
Lijsten en lijsten met CV’s en vacatures.
Ingedeeld op elke denkbare categorie.
Er zijn grote vacature websites die elk werkveld bedekken.
Ook zijn er talloze kleinere vacature websites die specifiek voor 1 branche of niche zijn.
Bijvoorbeeld een vacature website alleen voor ICT personeel. Of nog specifieker alleen voor computerprogrammeurs.
Truc om Directory Linkbuilding 10x Zo Snel te Maken
Wanneer je directory linken wilt gaan creëren voor jouw website moet je vaak dezelfde informatie invullen. Als er iets zonde van je tijd is, dan is het wel om vaker hetzelfde te doen.
Daarom raden we aan om de Google Chrome Autofill te gebruiken.
1. Start Google Chrome, klik rechtsboven op de 3 puntjes onder elkaar en klik op instellingen.
3. Klik onderaan op geavanceerde instellingen
4. Vink het automatisch invullen aan en klik op instellingen voor Automatisch aanvullen beheren.
5. Klik op nieuw adres toevoegen.
6. Vul je gegevens in en klik op ok en in het volgende scherm op gereed
7. Wat er nu gebeurt, is dat wanneer je begint met het invullen van een formulier je het automatisch invullen kan aanklikken en een groot gedeelte van je formulier direct wordt ingevuld.
Wanneer je de andere informatie op je tweede scherm in een word document schrijft en deze kopieert en plakt (bijvoorbeeld het bericht veld). kan je razendsnel aanmeldingen doen bij verschillende directories.
Tientallen Relevante Directories Vinden in 1 Minuut
Het vinden van directories kan op verschillende manieren. De makkelijkste manier is het gebruiken van een backlinkchecker.
Hierdoor zie je precies welke directories naar andere websites linken.
Het is dan nog een kwestie van de juiste pagina vinden en je link daarop aanmelden
Het stappenplan is eenvoudig:
1. Open jouw backlinkchecker (in dit voorbeeld Ahrefs)
2. Voer de URL van een concurrent of belangrijke website in en klik op ‘explore’.
3. Bekijk de backlinks van de URL door op ‘referring domains’ te klikken.
4. Filter de directories eruit
5. Controleer welke directories ook relevant zijn voor jouw website en ga ermee aan de slag.
Lijst met Alle Nederlandse Directories Incl. DR en TF
Hieronder een lijst met actieve Nederlandse directories die we zo veel mogelijk up-to-date proberen te houden.
Als je hier onderaan bent beland dat weet je nu echt alles van directory linkbuilden. Ik hoop dat je er iets aan hebt gehad.
Nu is onze vraag aan jou: Vertel ons hieronder in de comments wat je nu gaat doen. Welke actie ga je ondernemen om te knallen in Google?
Vragen en opmerkingen zijn uiteraard ook welkom!