9 Simpele Linkbuilding Tips Voor 2019 en Verder

by Bart van der Meer maart 18, 2019
Linkbuilding tips 2019

Ontdek 9 Simpele Maar Cruciale Linkbuilding Tips Voor 2019 Die Jou Vandaag Nog Helpen Meer en Betere Backlinks te Verzamelen.

Transcriptie: 9 Simpele Linkbuilding Tips Voor 2019 en Verder:

Hoi, mijn naam is Bart van Klik Proces en in deze video ga ik je de allerbeste linkbuilding tips geven voor 2019. Dus of je nou wil beginnen met linkbuilding of dat je ’t al een tijdje doet, gegarandeerd dat je iets hebt aan de tips in deze video. En we gaan meteen beginnen met de allereerste tip voor mensen die net gaan beginnen met linkbuilden. En dat is eigenlijk als volgt, als je vanaf 0 begint en je hebt geen verstand van linkbuilding en je hebt nog 0 linken naar je website of maar heel weinig, begin dan bij bekende relaties. Kijk eens om je heen, kijk eens in je telefoon, wie van de mensen die ik redelijk goed ken heeft een website en kan ik ze vragen om een link te plaatsen naar mijn website. Op die manier heb je best wel makkelijk de eerste vijf of misschien de eerste tien linken in de pocket. En nee, ze zullen niet megarelevant zijn en waarschijnlijk niet extreem krachtig maar je moet ergens mee beginnen en ze zijn in elk geval wel gratis, het is een vriend of vriendin. Die doet waarschijnlijk dat met liefde voor je. Dus begin daarmee en je bent al een stukje op weg.

Maar los van gewoon bekenden uit de persoonlijke sfeer, kan je ook gaan kijken naar bekenden in de zakelijke sfeer. Dus denk aan leveranciers, denk aan partnerbedrijven, misschien wel zelfs aan klanten van je. Al die bedrijven waar jij een goeie relatie mee hebt, zijn potentiële bedrijven waar jij een link vandaan kan krijgen. Dus maak eens een lijstje en ga eens kijken, kan ik aan iets of iemand vragen of die vanuit hun website naar mij willen linken en hoppa je hebt misschien alweer de volgende vijf of tien linken binnen. Als je voor je linkbuild campagne je eerste stuk content gaat maken, zorg er dan voor dat je altijd eerst Googelt op je zoekwoord of zoekwoorden om te kijken wat er nu scoort. Want je linkbuilding campagne wordt een heel stuk makkelijker als je een uniek stuk content hebt, iets wat opvalt, of wat het onderwerp op een manier bespreekt wat nog niet gedaan is.

En ik ga een heel concreet voorbeeld geven, wij wilden scoren op het woord linkbuilden en als je daarop zocht dan vond je altijd een beetje dezelfde informatie. Je vond tips, je vond 1 specifieke strategie, je vond een algemene hele beknopte uitleg vaak van nou, wat is het en hoe werkt het ongeveer. Je vond een stukje informatie over hoe belangrijk het is en wat je wel moet doen en wat je niet moet doen en dat was zo’n beetje wat in de top tien stond. Maar wij wilden ook in die top tien staan en we zagen dus een best wel grote gat in de informatie die werd aangeboden. Dus wij hebben besloten om een gigantische verzamelpagina te maken met alle bekende linkbuilding tactieken die er zo’n beetje zijn, wereldwijd. Dat zijn er meer dan 100 zelfs. Want er was nog geen enkele blogpost die specifiek inging op al die verschillende tactieken die er zijn.

Nog een tip als je content gaat maken voor je linkbuilding campagnes. Gebruik 1 van de bewezen werkende content formats die eigenlijk automatisch backlinks aantrekken en die linkbuilding campagnes veel gemakkelijker maakt. Dus ik plaats even een link naar die video en naar dat blog die ook op ons blog staat zodat je dat kan lezen, dat maakt je leven een heel stuk makkelijker. En een voorbeeld daarvan, om even terug te komen op het vorige voorbeeld is lijstjespagina’s. Lijstjespagina’s zoals de onze, meer dan 100 linkbuilding strategieën doen het vaak heel erg goed in Google, zijn vaak makkelijker om voor te linkbuilden, trekken ook automatisch linken naar zich toe. Als jij het meest complete lijstje hebt vooral. Dus gebruik een bepaalde vorm van content, gebruik een bepaald format van content, want we weten gewoon uit ervaring dat die veel makkelijker backlinks aantrekken en vaak ook automatisch uit zichzelf backlinks aantrekken.

Ja, dan heb ik nog een hele rare tip voor je, als SEO’er. Namelijk, zet AdWords in, als je een pagina hebt gemaakt, kijk dan of erop geadverteerd wordt of misschien wel niet en als het adverteren in AdWords vrij goedkoop is, doe dat dan. Op die manier trek je eigenlijk makkelijk mensen naar je pagina en vergroot je de kans dat iemand jouw stuk leest en vervolgens een link daarnaartoe plaatst. Ik snap dat je dat niet doet als de kosten hé een euro of twee euro per klik zijn maar op sommige woorden wordt helemaal niet geadverteerd omdat er niks mee te verdienen valt maar voor jou valt er misschien wel wat mee te verdienen, namelijk een backlink. En dat zou ik zeker doen als jij een pagina hebt die bomvol staat met statistieken of grafieken waarvan je zeker weet dat er veel op gezocht wordt. Want dat soort posts trekken heel vaak backlinks naar zich toe. Maar meer daarover in onze andere blog over de content formats die gegarandeerd backlinks aantrekken.

Ook nog een hele goeie tip, helemaal aan het begin van je linkbuilding campagne, voordat je een woord geschreven hebt, voordat je maar een onderwerp voor je blog hebt bedacht, kijk je naar de websites waar jij een link vandaan wil hebben. En daar analyseer je, waar schrijven zij over, kan ik iets maken, een blogartikel, een video die daarop aansluit. Zodat je de kans enorm vergroot dat ze ook daadwerkelijk naar jouw gaan linken, want ze hebben in het verleden al over dat of over iets vergelijkbaars geschreven. En ik zal je hier een voorbeeld laten zien van een linkbuilding campagne die we op dit moment aan het draaien zijn. En deze linkbuilding campagne is heel veel onderzoek aan vooraf gegaan, we hebben namelijk exact gekeken, waar schrijven alle websites die wij willen targetten over. En we hebben eigenlijk gevonden dat al die websites elk jaar wel zo’n beetje over dezelfde onderwerpen schrijven. Dus het is niet zo ingewikkeld voor ons dan om daarop aan te haken.

En je kan het hier zien, we hebben op 1 dag zelfs 33 linken binnengekregen. En alleen maar doordat we van tevoren eigenlijk hebben uitgezocht, waar schrijven die sites over en kunnen we iets maken wat daarop aansluit. En natuurlijk hebben we een content format gebruikt wat bewezen heeft dat het makkelijker en sneller en beter backlinks aantrekt. Lift mee op de hype of op het nieuws. Ja dat is echt een hele makkelijk tip, maar als het enigszins kan, laat dan jouw content meeliften op wat op dit moment hip is of in is. En dat maakt niet uit of dat nou een nieuwe game is, of iets met fashion of wat dan ook, als je jouw content en jouw linkbuilding enigszins kan laten aanhaken op wat op dit moment veelbesproken is, is de kans dat jij linken gaat krijgen veel groter. Dus haak in op de actualiteit, om de kans dat jij backlinks krijgt heel erg te vergroten.

Kijk natuurlijk vooral wat werkt in jouw branche, en dat hoef je niet alleen maar in Nederland te doen bij concurrenten. Maar bijvoorbeeld de Engelse markt, of het nou Amerika is of Australië of Engeland, kan een hele grote bron van inspiratie zijn. En als je d’r ziet dat bepaalde concurrenten daarzo bepaalde posts hebben die heel veel backlinks krijgen kan je dat misschien gewoon wel in Nederland ook doen. Ik zou het niet 1 op 1 kopiëren maar heel vaak als zij een post hebben die het daar goed doet, dan hoef je dat alleen maar te vernederlandsen, kan je hetzelfde trucje hier nog een keer doen en is het relatief makkelijk om goeie backlinks te scoren. Dus laat je vooral inspireren door andere talen, zoals Engels.

Misschien wel de allerbeste tip die ik je kan geven als je nou echt de komende jaren backlinks wil gaan binnenkrijgen is publiceer origineel onderzoek. En in elke branche is wel onderzoek te doen wat interessant is binnen die branche of misschien wel landelijk interessant is. Maar onderzoek als het interessant is trekt doorgaans heel veel backlinks aan, zeker in de loop der jaren, gewoon automatisch en elke keer als dat onderwerp wordt besproken, krijg jij weer een backlink erbij want jij bent de bron van informatie. En onderzoek kan je doen in elke branche, er is bijna altijd wel publiekelijke data die je kan gebruiken of je kan zelf een simpel onderzoek doen of een survey opzetten. Het is niet zo heel ingewikkeld, niet zo ingewikkeld als de meeste mensen denken en de resultaten zijn vaak heel goed. Niet alleen voor nu maar ook omdat dat content is die vaak automatisch backlinks aantrekt naarmate de tijd vordert.

Dus als ik je een tip kan geven en je gaat je linkbuildingcampagnes opstarten of je wil linkbuilding campagnes hebben voor de komende jaren, is gebruik onderzoek als content. En denk bij onderzoek niet te moeilijk, onderzoek kan ook zijn de mening van de experts uit de branche of bepaalde autoriteiten. Onderzoek gebeurt niet alleen in een laboratorium he, onderzoek kan je overal doen en als je alleen al tien experts iets vraagt dan heb je al een bepaald onderzoek gedaan. En ik zal je een extreem voorbeeld geven en dat is namelijk de website, statista.com. En dit is een bedrijf die alleen maar onderzoeken publiceert, dat is gewoon hun businessmodel. Moet je eens kijken hoeveel backlinks zij aantrekken in de loop van de jaren. Ongelooflijk en ik ben ervan overtuigd dat ze hier geen outreach voor doen. Gewoon alleen maar onderzoek na onderzoek na onderzoek te publiceren, onderzoek waar je overigens bijna altijd ook nog heel veel geld voor moet betalen. Dus als je echt de kracht van onderzoek content wil zien en hoe het backlinks aan kan trekken in de loop der jaren, dit is het ultieme voorbeeld. Maar ook als je dat allemaal te moeilijk vindt of te ingewikkeld vindt of dat lukt niet, of je zegt ja maar ik heb al heel veel content, hoe kan ik daar nou iets mee doen.

Dan is mijn aller aller allergrootste tip, als je iets gepubliceerd hebt, stuur altijd tenminste 25 e-mails naar websites waarvan jij denkt dat ze dat artikel misschien interessant vinden. Dus dat kan bijvoorbeeld doordat je Googelt op een zoekwoord waar jouw blog over gaat en dat je die bloggers of die websites aanschrijft. Het kan zijn dat je op een andere manier websites of magazines of kranten vindt die dat waarschijnlijk interessant vinden, maar als je iets publiceert, maakt niet uit wat, stuur tenminste 25 e-mails naar mensen die een site hebben en die waarschijnlijk geïnteresseerd zijn in jouw onderwerp. Niet alleen heb je hierdoor automatisch eigenlijk net even wat meer lezers, de kans op een backlink is gewoon heel veel groter. 

Dus als je één ding kan wegnemen van deze video is het dit, stuur die e-mails. En de allerlaatste tip, blijf alsjeblieft volhouden. Linkbuilding kan soms heel frustrerend zijn, het kan soms heel frustrerend zijn omdat er geen resultaten komen, het kan frustrerend zijn omdat het zo moeilijk is om goeie content te maken of om iets voor mekaar te krijgen of dat er toch een gastblog niet doorgaat of wat dan ook, blijf volhouden, de aanhouder wint. En het is een kwestie van structureel blijven linkbuilden, blijven linkbuilden, op jacht gaan naar die goeie linken, moeite ervoor blijven doen en op termijn, dat kan weken zijn, dat kan maanden zijn, dat kan jaren zijn, gaat jouw website goed scoren in Google. Dus blijf volhouden, het zit bij iedereen wel eens tegen, ook onze linkbuild campagnes zijn niet allemaal perfect, ze zijn niet allemaal geslaagd en soms valt het ook ontzettend tegen, dat gebeurt nou eenmaal.

Blijf volhouden, blijf doorgaan en dan weet ik zeker dat het resultaat er komt. Dat waren de linkbuilding tips voor 2019. Als je nou op zoek bent naar specifieke tactieken, manieren om te linkbuilden, dan raad ik je gewoon onze post aan met meer dan 100 linkbuildtactieken, ik link er heen onderaan de video en het blog. Die kan je allemaal lezen, da’s gratis, geen opt-in, mag je zo hebben en verder wens ik je gewoon heel veel succes met linkbuilden. Zet ‘m op, hou vol, heb je iets aan deze tips gehad, laat het weten, heb je bepaald resultaat bereikt, laat het weten, vind ik heel leuk om te horen. Dan kan je een mailtje sturen naar bart@klikproces.nl of gewoon hieronder reageren en ik zie je graag terug bij de volgende video met nog veel meer informatie over SEO, over linkbuilding, over conversie optimalisatie, over Voice en over YouTube.

Social Shares

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *