9 Soorten Content Die Automatisch Backlinks Aantrekken en Linkbuilding een Eitje Maken

by Bart van der Meer februari 28, 2019
Soorten content voor linkbuilding

Ontdek 9 Soorten Content die Automatisch Backlinks Aantrekken en Jouw Linkbuilding Outreach Campagne 10X Makkelijker Maken.

Transcriptie: 9 Soorten Content Die Automatisch Backlinks Aantrekken en Linkbuilding een Eitje Maken

Hoi, mijn naam is Bart van Klik Proces en in deze video ga ik je 9 soorten content geven die je ook direct in kan zetten voor linkbuilding. 9 content formats die vanzelf en met een beetje hulp backlinks aantrekken. Ik ga je precies vertellen wat die 9 contant formats zijn, ik ga je voorbeelden geven, ik ga je uitleggen waarom die zo belangrijk zijn en waarom die automatisch backlinks aantrekken en dan ga ik je laten zien hoe je dat allemaal kan inzetten om eigenlijk jouw content marketing te verbeteren zodat je hoger scoort in Google en meer bezoekers aantrekt.

Deze 9 contact formats hebben met elkaar gemeen dat ze eigenlijk van nature backlinks aantrekken en dat je ze heel goed kan gebruiken voor jouw linkbuilding activiteiten. Dus als je toch een artikel ergens over gaat maken, als je toch een bepaald groep zoekwoorden of een bepaald onderwerp hebt waar je over gaat schrijven. Doe het dan volgens 1 van deze 9 formats als dat enigszins kan en je zal zien dat dat op lange termijn je resultaten veel beter maakt. De kans dat je hoog scoort in Google is veel groter, de kans dat je backlinkprofiel van je hele website beter wordt is veel groter oftewel niks dan voordelen. Ongeacht welke van de 9 content formats je gaat gebruiken, is 1 ding heel belangrijk.

Wat je te allen tijde wil is dat jouw pagina zo goed is, dat die gaat fungeren als bronmateriaal. De content die andere mensen willen aanhalen, waar ze op verder kunnen bouwen, waar ze op kunnen reageren, maar hoe dan ook dat jij de bron bent die een bepaald soort informatie levert. Want dat zorgt ervoor dat mensen automatisch terug gaan linken naar jouw content. Het eerste voorbeeld daarvan dat is een stuk content waar er een mening in zit. Dat kan een controversiële mening zijn, dan kan een expert mening zijn, dat kan een mening zijn over iets waar niet zoveel over gezegd is of over een nieuw onderzoek wat is uitgekomen, maar hoe dan ook, het moet een mening van iemand zijn en die mening moet opvallen en het liefst moet die ‘quote-waardig’ zijn. Dus dat veel andere mensen eigenlijk een quote uit die mening willen halen, uit het interview willen halen en dat willen aanhalen voor hun eigen content. En dit format biedt heel veel voordelen.

Allereerst is het meestal niet zo ingewikkeld om een interview met iemand te regelen om een mening te krijgen, want heel veel mensen geven graag een interview weg en zeker als ze bijvoorbeeld een backlink uit een post kunnen halen, dan is het helemaal goed. Maar als de mening die genoemd wordt controversieel is of nieuw is of its is over een onderwerp waar nog niet zoveel over gesproken wordt, dan is de kans groot dat ze jouw mening aan willen halen als bronmateriaal. Kijk bijvoorbeeld naar Voice Search, er zijn een aantal experts op het gebied, bijvoorbeeld van Badu, bepaalde mensen bij Google en die hebben uitspraken gedaan over hoe hard Voice Search zal gaan groeien. En hier kan je zien hoe vaak die quote wordt aangehaald en hoe vaak er gelinkt wordt nar verschillende interviews waar die mening uit voortkomt. Het originele interview waarin die mening of die voorspelling is gegeven.

En dat is op bijna elke branche te betrekken. Want eigenlijk in elke branche zijn er wel mensen actief die er een andere mening op nahouden dan anderen, omdat ze het beter weten, of omdat ze er anders tegen aan kijken of omdat ze ander onderzoek hebben gedaan. Het is alleen een kwestie van die mensen zien te vinden en kijken of je ze kan interviewen en als je ze geïnterviewd hebt, die mening kenbaar maken aan de rest van de wereld door bijvoorbeeld outreach te doen. Het is een relatief makkelijke en snelle manier om hele goeie content te krijgen die linkwaardig is.

De tweede manier is dat je een lijst hebt die fungeert als bronmateriaal voor andere artikelen. En daarbij kan je echt aan van alles denken, dat kan bijvoorbeeld een lijst zijn met bepaalde begrippen, het kan een lijst zijn met bepaalde statistieken, met quotes, met grafieken, met tools, hier is een ontzettend goed voorbeeld van iemand die heeft een lijst gemaakt van alle merken die hebben beaamd dat hun make-up dierproefvrij is. En moet je eens kijken wat een linken ze heeft naar deze pagina’s. Ongelooflijk veel, vanuit heel veel nieuwssites, vanuit heel veel sites die schrijven over make-up of over dierproeven. Dit is een heel mooi voorbeeld van hoe een lijstje kan fungeren als bronmateriaal voor anderen. En je moet een beetje de balans zien te vinden tussen twee dingen, aan de ene kant, hoe vaak wordt dit nou genoemd, hoe vaak wordt het aangehaald, hoe populair is het? En aan de andere kant, hoe ingewikkeld is het om zo’n lijst op te stellen?

Want hoe vaker het wordt gebruikt, hoe beter en hoe moeilijker het op te stellen is, eigenlijk ook hoe beter. En dat klinkt misschien raar maar de reden daarvoor is dat de kans dan groot is dat er niet iemand anders is die al een lijst heeft of een complete lijst heeft. Dus op het moment dat het relatief moeilijk is om bepaalde data te verzamelen maar tegelijkertijd weet je ook dat er eigenlijk heel veel vraag naar is en als het dan een jaar online staat dat er eigenlijk wel 10 of 20 sites zijn die daarnaar toe willen linken, dan is het de moeite waard. Maar denk bijvoorbeeld aan het CBS, het Centraal Bureau voor de Statistieken en hoe ongelooflijk veel backlinks die krijgen vanuit allerlei branches. Want zij hebben de statistieken, zij hebben de brondata over bepaalde gegevens. Maar ook een website als Marketingbegrippen.nl die eigenlijk niks anders heeft dan een verzameling van wat is een woord en wat is de definitie daarvan. Eigenlijk een hele grote verzameling, een grote lijst en die krijgen ongelooflijk veel backlinks binnen.

Dus als je binnen jouw branche een lijstje kan maken met hele belangrijke informatie, informatie die veel wordt aangehaald, informatie waarvan je weet dat het veel gebruikt wordt maar eigenlijk niet voorhanden is, misschien omdat je zelf die informatie een keer wilde hebben maar het niet kon vinden, dan is dat een hele goeie tip om te publiceren als bronmateriaal. En als je een goed artikel schrijft om die data heen, gegarandeerd dat dat je niet alleen in eerste instantie maar ook in de toekomst heel veel backlinks op gaat leveren. En als je daarover twijfelt dan haal ik nog een keer de dierproeven aan en moet je eens kijken wat een stijgende curve die heeft aan verwijzende domeinen. En ik weet zeker dat ze die niet alleen maar heeft gekregen omdat ze outreach heeft gedaan en omdat ze die backlinks verzameld hebben. Dit is de natuurlijke manier om backlinks te verzamelen door gewoon een goeie pagina te hebben.

Nummer 3 is een praktische handleiding en met een praktische handleiding bedoel ik een extreem praktische handleiding. Een handleiding die tot op detail uitlegt hoe je iets moet doen of hoe iets werkt met alle veel gestelde vragen erin verwerkt, met het liefst een videofilmpje erbij waar nodig. Met een duidelijke afbeelding of tekeningen of blauwdrukken waar nodig. Een beetje zoals deze video, waarin ik je precies vertel wat het is, waarom het belangrijk is en hoe je het zelf kan gaan doen. En hoe praktischer het is en hoe gedetailleerder het is, hoe groter de kans is dat het gaat fungeren als bronmateriaal en dat je dus backlinks gaat krijgen. Daarbij komt ook dat als je iets heel duidelijk en praktisch uitlegt vaak andere mensen het niet meer de moeite vinden om het uit te gaan leggen want ze denken ja, daar staat het zo goed, daar kan ik eigenlijk niet tegenop, weet je wat, voor de hele handleiding link ik wel daarheen. En ik neem een samenvatting daarvan over voor mijn lezers.

Dus een extreem praktische handleiding is een heel goed voorbeeld van een content format wat heel veel backlinks aantrekt. Zowel met de eerste outreach als na verloop van tijd natuurlijk. En een praktische handleiding is eigenlijk in elk vakgebied wel te maken. Stel je zit in een zakelijke dienstverlening wat misschien eens als saai wordt beschouwd, nou juist daar zit dan de kracht van een praktische handleiding. Ben je bijvoorbeeld belastingconsultant, weet ik zeker dat je heel veel dingen op je site kan zetten wat mensen heel makkelijk op weg helpt om iets in te vullen of om iets uit te zoeken. Ben je advocaat, dan geldt precies hetzelfde. Maar ook als je in de bouw zit, als je timmerman bent kan je een stappenplan maken hoe mensen hun eigen steigerhouten tafel maken en als je betonboorder bent dan kan je een uitleg maken hoe een doe-het-zelver in z’n huis zelf een gat kan boren. Er is altijd wel iets praktisch uit te leggen en als je het niet kan vinden dan zoek je waarschijnlijk niet goed genoeg. Dus ook de praktische handleiding is iets wat heel makkelijk scoort op Google, want mensen zoeken erop, ze willen het graag weten en iets wat backlinks aantrekt.

Daarnaast kan je ook iets maken wat niet zozeer praktisch is maar wat vooral emotioneel is. Dus een bepaald verhaal, een kort filmpje, een uitleg van iets wat hele erge emoties bij iemand opwekt. Het kan zijn woede, het kan zijn verdriet, het kan blijdschap zijn, het kan angst zijn, het kan elke emotie zo’n beetje wel zijn, zolang je het maar heftig meemaakt. En dit zie ik bijvoorbeeld heel veel in het nieuws, en daarbij kan je bijvoorbeeld denken aan ongelukken die zijn gebeurd, zie je veel op het nieuws, terroristische aanslagen ook, maar ook als er een award is uitgereikt of als er een groot feest of een jubileum, maar alles wat hele heftige emoties opwekt bij mensen die het lezen. En het is heel moeilijk om daar een voorbeeld voor te geven of je uit te leggen hoe je dat precies moet doen maar ik zal in elk geval deze tip geven: er is vast iets wat enorm frustrerend is in je vakgebied. Waardoor je echt de haren uit je kop wil trekken. En of dat nou een klant is die dezelfde vraag stelt als 100 keer al gebeurd is of dat nou een bepaald materiaal is waar je mee werkt of de overheid die een beslissing neemt of wat het dan ook is.

Gegarandeerd dat je ergens gefrustreerd over raakt. Maar dat kan ook zijn dat je ergens heel blij van wordt of dat je ergens hee boos om wordt of dat je ergens heel angstig om wordt en als jij dat zo heel erg hebt en zeker als het regelmatig voorbij komt, garandeer ik je dat andere mensen dat ook hebben. En dat kan misschien wel eens het perfecte topic zijn om een stuk over te schrijven en te zorgen dat andere mensen naar jou gaan linken omdat ze zich hetzelfde voelen als jij. En een paar voorbeelden van dingen die hele heftige emoties opwekken en die veel op het nieuws zijn, zodra het gaat over vaccinaties, over Zwarte Pieten discussie, controversiële beslissingen in voetbalwedstrijden krijgen doorgaans heel veel aandacht. Maar denk ook aan de blijdschap van de nieuwe IPhone of de nieuwe Google, iets wat gelanceerd wordt. Denk aan kledingmerken die iets lanceren, en zo zijn er nog talloze voorbeelden van dingen die heftige emoties bij mensen oproepen. En als laatste tip kan ik je misschien meegeven, als je aan gaat sluiten bij de hobby’s van mensen, dingen waar mensen veel tijd in steken doordeweeks en heel veel passie voor hebben. Dan zal het je zeker helpen om een reactie teweeg te brengen.

Maar los van die specifieke emoties kan je ook het format gebruiken wat eigenlijk duidt op herkenning. Iets waarin lezers zich ontzettend goed in herkent en misschien wist die dat nog niet toen hij begon met het lezen van je artikel maar hij weet het in elk geval als hij klaar is met het lezen. En ik heb hier twee hele mooie voorbeelden van herkenning om ook te laten zien dat het niet per se ingewikkeld is. Dus hier heb je een prachtig artikel wat beschrijft over hoe je een betere schrijver wordt. En de post is volgens mij nog geen 50 woorden maar elke copywriter of iedereen die wel eens wat heeft geschreven zal zich hierin herkennen. Dus zo simpel kan het zijn. Je publiceert het, iedereen die dit leest en in het vakgebied zit herkent het, het is een beetje grappig, het is heel echt waar, dus mocht je zoiets kunnen maken over je vakgebied, raad ik dat zeker aan want kijk maar eens wat een backlinks deze pagina krijgt.

Ik heb hier nog een ander voorbeeld, dit artikel is al jaren oud en die gaat over de zogenoemde waarheden van het leven. En los van wat je specifiek van het artikel vindt kan je 1 eens zien hoeveel backlinks dat ding krijgt en 2 is het niet te ontkennen dat er een heel groot deel van de mensen die dit lezen zich erin herkent. En dat is ook de reden dat die zoveel backlinks krijgt. Dus als je iets kan doen waar mensen zich in herkennen en of dat nou een grap is of een serieus stuk of een kort stukje wat ik net liet zien, het maakt niet uit wat het precies is. Als mensen zich erin kunnen herkennen is dat zeker aan te raden om dat format te gebruiken om backlinks aan te trekken.

Dan nog een ander format of eigenlijk is het niet een specifiek format maar is het meer een algemene belangrijke tip. Content die volstaat van waardevolle video’s en afbeeldingen trekken doorgaans heel veel meer linken aan dan pagina’s waar alleen maar tekst op staat. Dat is gewoon niet meer van deze tijd en het is minder behulpzaam voor bezoekers, minder begrijpelijk en moeilijker om te lezen. Dus als het enigszins kan, voeg behulpzame afbeeldingen en video’s toe. En dat hoeft niet ingewikkeld te zijn, dat hoeft niet lang te zijn, het hoeft niet duur te zijn, maar het moet wel duidelijk zijn. Dus als het kan, voeg ze toe, laat ze ontwikkelen, ga zelf in Paint aan de slag, pak je mobiele telefoon en film iets, voeg afbeeldingen en video’s toe, waar dat een bezoeker helpt en de dingen duidelijker maakt, waar dat zin heeft, en je zal zien dat gemiddeld genomen jou content veel meer backlinks aantrekt.

Dan hebben we nog een prachtige manier van backlinks aantrekken en dat is met behulp van een tool. En er zijn heel veel tools online maar het is ongelooflijk hoeveel backlinks tools naar zich toe trekken. En of je hele website nu een tool is, zoals bijvoorbeeld Ubersuggest zoals deze, en moet je eens kijken wat een backlinks die aantrekt. Of dat je gewoon een simpele tool ontwikkelt voor een specifieke pagina maar praktische handige tools waar mensen echt iets aan hebben, daar wordt ongelooflijk veel naar gelinkt. En in ons vakgebied van conversie optimalisatie en zoekmachine optimalisatie zeker, denk bijvoorbeeld ook hoeveel mensen linken naar de belastingdienst omdat je daar je belastingen in moet vullen in een tool. Je kan er iets mee berekenen. Het kan zijn dat je iets moet invullen, dat het een vragenlijst is, dat het een quiz is, dat je er iets door kan zien. Het maakt niet uit wat een tool is maar als je een praktische tool kan maken die mensen helpt gerelateerd in jouw vakgebied zou ik dat zeker doen.

En dat hoeft niet ingewikkeld te zijn, want kijk maar eens naar deze tool die je BMI berekent. Nou je BMI berekenen is niet zo ingewikkeld en toch trekt deze een mega lijst van verwijzende domeinen aan omdat het gewoon, ja makkelijker is dan het zelf doen. Dus als je enigszins een tool kan maken en dat kan soms al voor een paar 100 euro, die heel praktisch mensen helpt, zou ik dat zeker doen. Promoot die tool overal, zorg ervoor dat je duidelijk beschrijft hoe die werkt en wijdt er misschien een artikel aan en gegarandeerd dat dat heel veel backlinks aan gaat trekken. En ondertussen flitsen hier nog meer voorbeelden voorbij van simpele tools of ingewikkelde tools die stuk voor stuk heel veel backlinks aantrekken. Dus onthoud dan dat het er niet om gaat hoe duur die is maar hoe goed die mensen helpt.

Wat ook heel erg kan helpen om backlinks aan te trekken dat is een nieuws format. Maar je hebt eigenlijk drie soorten nieuws formatten die specifiek backlinks aantrekken. Dus het eerste nieuws format is dat jij de eerste bent, zodat iedereen die iets over dat bericht wil schrijven, eigenlijk jou wel moet opnemen als bronmateriaal want jij bent de eerste die met iets naar buiten komt. Het tweede is dat je de meest complete of de meest betrouwbare bent, dus je bent misschien niet de eerste maar je hebt heel veel aanvullende informatie, je hebt extra foto’s of extra getallen en dat kan heel erg helpen om te zorgen dat jij backlinks naar je toe krijgt en het derde nieuws format kan eigenlijk zijn dat als iets viral gaat, als iets populair is dat jij een artikel schrijft als een reactie op dat artikel.

Dus als er iemand in een nieuwsuitzending is geweest of er is een krantenartikel geschreven of er is een magazine uitgekomen, er is nieuws in jouw branche, het maakt niet uit wat, als je een reactie schrijft op dat nieuws, bijvoorbeeld met je mening of met extra feiten of je borduurt verder erop, dan is de kans heel groot dat jij backlinks gaat aantrekken en zolang het in het nieuws blijft gaan mensen dan eigenlijk het eerste bericht aanhalen en jouw bericht die er misschien wel haaks op staat. Dus het bieden van een tegenreactie op nieuws kan een hele goeie manier zijn om backlinks aan te trekken. Het nadeel van de nieuws methode is wel dat het meestal, niet altijd, maar meestal tijdelijk is. Dus de kan is groot dat na een halfjaar er geen backlinks meer naar je artikel komen. Maar dat ligt er een beetje aan hoelang het actueel is, wat voor cijfers erin staan, of wat voor dingen erin genoemd worden en hoelang dat bruikbaar blijft. Maar voor sommige branches en sommige organisaties kan dit de perfecte manier zijn om backlinks aan te trekken. Wees als eerste, wees de meest complete of het meest duidelijke of biedt een tegenreactie aan op nieuws.

Wat ook super goed kan werken is dat je een woordenboek plaatst op je site. Een woordenboek die bepaalde begrippen of bepaalde termen of bepaald jargon heel makkelijk uitlegt. En dat kan een woordenboek zijn van een paar woorden en dat kunnen honderden woorden zijn, dat hangt helemaal van je vakgebied af. Maar in elke branche zijn mensen op zoek naar bepaalde woorden, naar een simpele uitleg, naar een praktisch voorbeeld. En op het moment dat jouw site eigenlijk het bronmateriaal is voor de basisbegrippen in je branche is de kans heel groot dat jij linken gaat krijgen als het nieuws er een keer over rapporteert, vanuit bloggers die erover schrijven, vanuit misschien wel concurrenten of vakgenoten die ermee bezig zijn.

Dus een woordenboek format is vaak een hele goeie start om backlinks aan te gaan trekken en tegelijkertijd heel veel waardevolle info te geven aan je doelgroep. Oh en wat er ook nog mooi aan is, is dat er heel vaak gezocht wordt op begrippen, zeker van mensen die nieuw zijn in een bepaalde branche. Dus door een eenvoudig woordenboek kan je eigenlijk een compleet nieuw publiek aantrekken want je weet dat iedereen die nieuw in de branche is eigenlijk als eerste op jouw site aankomt. Dus en veel verkeer, en backlinks, top!

Dan zijn we bij nummer 9 en da’s misschien wel de aller makkelijkste manier om content te maken die scoort in Google en backlinks aantrekt. En wat je doet is je maakt een verzamelpagina. En een verzamelpagina is niks anders als een pagina met linken naar artikelen die gaan over een bepaal onderwerp. Dus je hoeft niet eens echt zelf iets te schrijven behalve misschien een intro en een stukje aan het einde van het artikel, voor de rest link je alleen maar naar andere websites die iets geschreven hebben over een topic. En omdat jij de verzameling hebt en eigenlijk vanuit een gebruikersperspectief de meest praktische bent om als eerste heen te gaan, ga je heel veel backlinks aantrekken.

En eigenlijk kan je een verzameling maken van bijna alles. Bijvoorbeeld een verzameling van verschillende bedrijven, maar je kan ook een verzameling maken van alle tips over een bepaald onderwerp. Of iedereen die wel eens wat over een bepaald onderwerp heeft gezegd of noem het maar op. Zorg dat je dingen goed categoriseert en voor de rest neem je alleen maar de titel van het artikel over, misschien een heel kleine uitleg wat erin staat en je linkt naar de betreffende website. Dat is het. Relatief makkelijk, snel te bereiken maar toch kan het heel goed werken. En voorbeelden daarvan zie je eigenlijk waarschijnlijk wel vaak voorbijkomen. Dat zijn namelijk awards op top X-lijstjes over een bepaald onderwerp. Dus bijvoorbeeld de top 50 grootste woonbloggers van Nederland, nou dat is niks anders dan een verzameling met verschillende linken met de titel van het blog en ze linken naar de specifieke bloggen toe. Dus zo’n verzameling is al stap 1.

Maar als jij een beetje een autoriteit in de branche bent of wil worden, kan je ze ook nog eens gaan scoren, gaan ranken op en bepaalde volgorde. Dus op het grootste bereik, op het meest gelezen, op noem het maar op. En op die manier maak je ‘t eigenlijk nog interessanter voor mensen om naar jou te linken. Want je bent niet zomaar een verzameling, nee, je bent een geprioriteerde, hé een op volgorde verzameling. En degene die vaak hoog in de verzameling staan die willen naar je linken want dat vinden ze natuurlijk interessant. Zeker als je een autoriteit bent. Soms vinden de mensen die onderaan staan het ook interessant want die zijn al lang blij dat ze op de lijst staan en het is voor mensen die de lijst niet kennen een teken dat er goed over na is gedacht en dat het dus linkwaardig is. Als je niet zoveel met autoriteit hebt of je hebt daar geen behoefte aan. En je wil niet per se die ranking aanbrengen omdat het gevoelig is, maak dan gewoon een verzameling van dingen, maar als het enigszins kan, zet ze op volgorde van en wat dat ‘van’ is mag je zelf bepalen en gegarandeerd dat dat over tijd linken aan gaat trekken zolang je het maar wel actueel houdt. Dat is wel belangrijk. Het is niks meer dan een lijst met linken naar websites over een bepaald onderwerp.

En als bonustip, nummer 10, ga ik je nog iets vertellen maar dat is niet voor iedereen weggelegd en dat kan soms wat lastig zijn. Maar dat is dat je zelf iets ontwikkelt en daar je eigen stempel op drukt en je eigen naam aangeeft. En dat is moeilijk, het is al moeilijk om iets nieuws te verzinnen maar zeker om dat dan ook nog te branden met een bepaalde term, maar als je ’t voor mekaar krijgt dan sta je altijd bovenaan in Google, ben jij de eigenaar van die term en als die sneeuwbal eenmaal gaat rollen, en andere mensen pakken het op, ben jij altijd de eerste die dat genoemd heeft. Dus als je echt iets supergoed bedenkt of iets nieuws of iets innovatiefs, geef er dan je eigen term aan zodat het herkenbaar is en mensen veel naar je linken. Doe dat alsjeblieft niet door eigenlijk iets te pakken wat al bestaat en dat te rebranden, he oude wijn in nieuwe zakken, want dat werkt meestal averechts. Dan word je vaak gezien als ja, nep. En terecht. Dus als je echt iets nieuws of iets innovatiefs of iets tofs hebt wat nog niet eerder beschreven is of nog niet eerder gefilmd is of gedaan is, hang er dan je eigen term aan. Promoot het als een gek en als het aanslaat dan gaat iedereen naar jou linken omdat jij de eerste was die die term gebruikte.

En dan heb ik nog een tweede bonustip. Maar ook deze tweede bonustip is niet voor iedereen toepasbaar. Maar wat soms heel goed kan werken dat is het review format. Een review format dus dat je precies van iets en dat kan software zijn, kan een product zijn, kan wat dan ook zijn, precies beschrijft wat zijn de voordelen, wat zijn de nadelen, voor wie is het wel geschikt, voor wie is het niet geschikt, om op die manier heel duidelijk voor mensen te maken, moet je dit kopen of aanschaffen of niet. Of het nou gaat om een nieuw soort eten, een nieuw soort zout, een nieuwe auto, een nieuwe IPhone, in elke markt is er altijd van alles nieuw. Dus als het past binnen het bedrijf en het merk dat jullie hebben, dan kan een review format een heel goed idee zijn om backlinks aan te trekken. Ook daarvan helpt het als je de eerste bent maar het kan ook zijn dat je de meest complete bent of dat je eigenlijk een tegenreactie biedt op standaard reviews. Dus net als met nieuws, eerste zijn, meest complete zijn of anders zijn dan de rest zijn vaak de eigenschappen van een review soort die linken aantrekt.

En dat zijn alle content formatten die zich eigenlijk al bewezen hebben in het verleden, dat ze meer backlinks aantrekken dan een normaal format. Dus als je content gaat maken, en je hebt een zoekwoord, kijk dan of een van deze content formatten daarbij past en op die manier weet je zeker dat je als je je outreach gaat doen dat je meer backlinks aan kan trekken maar eigenlijk ook op een natuurlijke manier na verloop van tijd backlinks aantrekt. Ik wens je heel veel succes met het ontwikkelen van je content. Ik hoop dat je een van deze content formatten gaat gebruiken want ik weet zeker dat het je helpt. Heb je nog vragen, mail dan naar bart@klikproces.nl of laat een reactie onder op de YouTube video of op ons blog en dan help ik je graag. En zo niet dan zie ik je graag terug bij de volgende video met nog veel meer info over conversie optimalisatie, over SEO, over YouTube en over Voice Search.

Social Shares

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *