Waarom de 4 Populairste Linkbuilding Strategieën in NL Je Niet Helpen Hoger te Scoren in Google

by Bart van der Meer juli 28, 2018
populairste linkbuilding strategieen

Ontdek Wat de 4 Meestgebruikte Linkbuilding Strategieën Jouw Website Geen Goed Doen en Wat Je Wel Moet Doen om Bovenaan in Google te Komen.

Transcriptie Waarom de 4 populairste linkbuilding strategieën in NL je niet helpen

Hoi. Mijn naam is Bart van Klik Proces en in deze video gaan we het hebben over waarom de meest populaire linkbuildingmethodes in Nederland, en dat zijn er vier, ook de allerslechtste linkbuild methodes zijn. Ik ga je precies vertellen wat die linkbuild methodes dan zijn, waarom ze zo populair zijn en waarom ze zo slecht zijn. En uiteraard geef ik je op het eind een advies over wat je beter kan doen.

Dus de vier meest populaire linkbuilding methodes in Nederland, en we hebben dit gecheckt in alle branches waar we actief zijn en dat zijn er meer dan 100, dat zijn de volgende vier. Article marketing, die gelukkig als een negatieve trend ziet. Steeds minder mensen gebruiken dat gelukkig. PBN’s die nog steeds extreem populair zijn. Directories, dus startpagina’s en startpagina klonen. En linkpartner linkbuilding. En meestal is een linkpartner linkbuilding ook een AB of een ABC linkruil.

Ik ga je precies vertellen waarom deze linkbuildingmethodes zo populair zijn, maar tegelijkertijd moet je beseffen dat de reden dat ze populair zijn ook de reden is waarom ze eigenlijk niet zo goed zijn en waarom ze in de toekomst alleen maar slechter gaan worden en steeds minder impact hebben voor jou om je website te laten scoren in Google.

En de allereerste reden is dat het gratis is. Bijna al deze linken zijn gratis of ze kosten slechts een paar euro. En dat betekent tegelijkertijd dat het dus makkelijk is om te regelen. Dus het kost weinig, je kan het relatief makkelijk regelen, dus dat zijn al twee hele belangrijke redenen.

Maar de nadelen die eraan vast zitten zijn eigenlijk veel groter. Want zo zijn deze vier linkbuild methodes ook alleen maar bedoeld om Google te manipuleren. En dat is nog een beetje anders voor linkpartners als je dat selectief toevoegt en voor directory linkbuilding vanuit bepaalde directories, want we zien vanuit al onze klanten dat daar soms nog wel eens verkeer vandaan komt. Maar met name de PBN’s en de article marketing zijn alleen maar bedoeld om te stijgen in Google.

Jouw link komt op een pagina te staan waar ten minste vijf andere staan, maar waarschijnlijk tientallen of misschien wel honderden andere linken op staan. En dat zorgt er al per definitie voor dat de waarde die jouw website krijgt een stuk minder is dan als je de enige of een van de weinig bent. Daarnaast hebben dat soort websites in zijn totaliteit ook extreem veel uitgaande linken. Dus niet alleen is de waarde van die specifieke pagina niet zo geweldig, eigenlijk van de hele website niet.

En een groot nadeel, en wederom iets meer bij article marketing en PBN’s dan bij linkpartners en directories, is de relevantie. Want vaak staat die hele site maar vol met van alles en nog wat. En bij linkpartners kan je dat zelf bepalen, hè, benader ik alleen de partners die gerelateerd zijn of benader ik willekeurig iedereen. Maar belangrijk is te weten dat jouw website op een totaal ongerelateerd of niet erg gerelateerde pagina komt met van alles en nog wat erop. Als jouw website alleen maar linken ontvangt vanuit websites die niet zo of helemaal niet gerelateerd zijn aan jouw doelgroep, Google wordt steeds beter in het zien daarvan en het onderbouwen daarvan en daarmee helpt het je gewoon steeds minder om te scoren in Google.

Maar de allerbelangrijkste reden waaruit je kan opmaken dat het eigenlijk niet de juiste manier van doen is, is omdat grote bedrijven en dan bedoel ik de grote bedrijven die bijna altijd bovenaan staan in Google op de echt competitieve zoekwoorden, die gebruiken deze linkbuilding technieken niet of nauwelijks. PBN’s en article marketing gebruiken ze sowieso niet, directories gebruiken ze soms en als ze het gebruiken is het vaak alleen maar in de basis, dus om jezelf een start te geven, maar niet om als enige uit te voeren. En linkpartners zie je eigenlijk ook nooit terugkomen. Dus als je echt wil leren van de grote bedrijven en hoe die hun SEO doen, leer dan alsjeblieft een belangrijk ding: gebruik deze technieken niet. En als je directories inzet, gebruik het maar een klein beetje en hang daar niet alles aan op.

En nou weet ik wel dat er heel veel branches zijn waar de grote bedrijven van die branche wel deze technieken gebruiken. Deze vier of een of een combinatie van. Dat weet ik. Wij komen dat heel veel tegen, zeker als je bouw gerelateerd bent, dan is het ongelofelijk dat alleen maar deze technieken worden toegepast. Maar in onze beleving is dat vooral omdat 1) mensen kopiëren alleen maar van elkaar, dus je kijkt hoe doet de concurrent het en dat ga ik nadoen, dus de lat blijft laag liggen. En 2) mensen begrijpen niet hoe je van een saaie branche of iets wat zij ervaren als saai, hoe je daar iets leuks van kan maken om goede linken binnen te halen. Dus de lat ligt heel laag, iedereen kopieert maar en als je het beter wilt doen, dan weet je nog niet eens precies hoe dat moet.

Gelukkig hebben wij een groot document, daar staan 103 verschillende manieren op om te linkbuilden. We hebben zelfs een video gemaakt met specifieke technieken voor als je denkt dat je in een saaie branche zit. Dus dat moet geen probleem zijn, dat moet geen excuus meer zijn. En je zal merken, en dit is echt een garantie die ik je kan geven, op het moment dat jij in een branche zit waar iedereen die vier technieken gebruikt, de directories, de PBN’s, article marketing en de linkpartners en jij gaat het niveau verhogen, jij gaat er echte linken krijgen van de bloggers, van de forums, van het nieuws, van online magazines, dan sta je binnen nu en een jaar bovenaan op alle zoekwoorden wat je maar wilt. Dat kan ik je niet 100 procent garanderen, maar dat hebben we tot nu toe in alle branches gezien. Alle branches die we openbraken qua linkbuilding domineerden we de zoekresultaten in Google.

Dus alsjeblieft, stop met het nadenken over hoe kan ik zo snel mogelijk zo veel mogelijk linken krijgen of hoe kan ik zo makkelijk mogelijk aan linken krijgen en begin met nadenken hoe kan ik de juiste linken voor elkaar gaan krijgen. Linken die niet alleen nu goed zijn, maar in de toekomst alleen maar meer waard worden, zodat je website echt structureel beter gaat scoren, meer waard wordt, meer bezoekers aantrekt en je langzaam maar zeker die hele niche waarin je actief bent begint te domineren. Ik wens je heel veel succes hiermee. De link naar de 103 linkbuilding strategieën, dus zelfs voor de saaiste branches, die staat in de beschrijving. Daar kan je zo heen klikken, daar staat allemaal gratis, geen opt-in, geen nieuwsbrief, niks. Ik wens je heel veel succes met het verbeteren van je website. Heb je nog vragen of heb je nog dingen, laat een reactie achter op YouTube, op ons blog of stuur een mailtje naar bart@klikproces.nl, dan krijg je van mij antwoord. En ik zie je graag bij de volgende video met nog veel meer SEO en conversie advies.

Social Shares

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *