21 Neuromarketing Voorbeelden over de Navigatie van je Webshop.

21 Neuromarketing Voorbeelden over de Navigatie van je Webshop.
Dit is een lijst met alle 21 neuromarketing technieken die betrekking hebben op het verbeteren van je webwinkel.
Kijk ook eens naar de lijst met alle 212 neuromarketing technieken over meerdere onderwerpen.
Wij hebben deze lijst ook opgedeeld in kleine lijsten, gesorteerd op onderwerp:
Kopteksten
CTA’s
Teksten
Prijzen
Urgentie
Afbeeldingen
Relevantie
Significantie
Homepage
Landingspagina
Blogposts
Homepages
Categoriepagina’s
Productpagina’s
Winkelmandjes
Checkout proces
Testen, resultaten en conclusies
Design
Versterkers
Formulieren
Aanbod
21 Neuromarketing Techieken en Voorbeelden:
Als je de complete lijst zoekt ter inspiratie dan staan hier alle 21 neuromarketing technieken op alfabetische volgorde:
Aesthetic Usability Quality Effect
Het aesthetic usability quality effect is een cognitieve denkfout die uitlegt dat mooier uitziende dingen worden ervaren als makkelijker en gebruiksvriendelijker.
Centre Stage Effect
Het centre-stage effect is het fenomeen dat beschrijft hoe wanneer er meerdere producten worden gepresenteerd we de neiging hebben de middelste te kiezen.
Chunking
Chunking is bundelen of categoriseren van informatie om het makkelijker te maken deze informatie te zien, verwerken, begrijpen en onthouden.
Cognitive Ease
Cognitive ease is hoe vloeiend iemand informatie kan verwerken. Hoe moeilijker het wordt, hoe meer we “echt” gaan nadenken en dat verandert hoe we ergens over denken en hoe gemotiveerd we zijn om er tijd en moeite in te investeren.
Cognitive Friction
Cognitive friction is de frustratie die optreedt wanneer een schijnbaar intuïtieve interface onverwachte resultaten teweeg presenteert.
Commitment and Consistency
Het commitment and consistency principe beschrijft dat mensen altijd de behoefte hebben hun gedrag en uitingen consistent te hebben met hun normen, waarden en geloofsovertuiging.
Complete uitleg over het Commitment & Consistency principe
Curse of Knowledge
De curse of knowledge is het fenomeen wanneer iemand met andere mensen communiceert en ervan uit gaat dat deze mensen dezelfde achtergrond informatie hebben.
Default Effect
Het default effect is het fenomeen dat uitlegt dat wanneer er een beslissing moet worden gemaakt en één van de opties (automatisch) wordt gekozen wanneer er geen beslissing wordt gemaakt, deze een verhoogde kans heeft om gekozen te worden.
Distinction Bias
De distinction bias is een cognitieve denkfout die uitlegt dat mensen twee opties als meer verschillend zien dan wanneer ze tegelijk worden bekeken ten opzichte van apart.
Ego Depletion
Ego depletion is het idee dat wilskracht opraakt door de dag heen wanneer de energie lager wordt. Bekende mensen zoals Mark Zuckerberg staan erom bekend dit toe te passen in hun leven, maar er is veel bewijs dat het niet bestaat.
Facilitating Triggers
Facilitating triggers zijn (onbewuste) triggers die mensen net over het randje duwen om een actie te ondernemen door een hele kleine (simpele) trigger toe te voegen.
Functional Fixedness
Functional fixedness beschrijft hoe iemand een object alleen kan gebruiken of begrijpt op de manier waarop dat traditioneel gedaan wordt.
Illusion of Truth
Het illusion of truth effect ookwel validity effect, truth effect, reiteration effect genoemd is een cognitieve denkfout die uitlegt dat mensen de neiging hebben om informatie als waarheid te zien wanneer het herhaald wordt.
Incremental Effort
Hoe meer moeite we al hebben gedaan om een taak te volbrengen, hoe groter de kans is dat we de taak volbrengen. De gedachte is vaak “ik heb nu al zoveel moeite en tijd erin gestopt, nu maak ik het af ook”.
Complete uitleg over Incremental Effort
Information Overload
Infomartion overload, infobesity, infoxication of information explosion beschrijft het cognitieve proces waarbij iemand het moeilijk vindt een beslissing te maken doordat er teveel informatie is die verwerkt moet worden en er niet gefocust kan worden op wat belangrijk is.
Peak-End Rule
De peak-end rule is een cognitieve denkfout die uitlegt dat mensen de neiging hebben een ervaring te beoordelen met name op basis van het eind van de ervaring.
Perceptual Incongruence
Perceptual incongruence is een cognitieve denkfout die uitlegt dat mensen de neiging hebben om meer aandacht te geven aan iets dat visueel opvalt, met name als het “niet klopt”.
Power of Three
De power of three beschrijft hoe mensen horen en kiezen graag voor zaken die in drie zijn opgedeeld, beschreven of besproken.
Sparking Triggers
Sparking triggers zijn triggers die onze motivatie makkelijk doen ontvlammen en aanzetten tot actie. Wij hebben ook een uitgebreidere uitleg over Sparking Triggers.
Time VS Money Effect
Het time vs money effect beschrijft het fenomeen dat wanneer mensen meer tijd met een product besteden, ze geneigd zijn er positiever over het product te worden doordat er een persoonlijke connectie ontstaat. Omdat geld zich richt op het bezitten van het product kan dit het tegenovergestelde effect hebben. Wij hebben ook een uitgebreidere uitleg over het Time VS Money Effect.
Visual Cueing
Visual cueing is het proces waarbij de aandacht onbewuste en sterk wordt gestuurd en gefocussed door visuele signalen. Wij hebben ook een uitgebreidere uitleg over Visual Cueing.
Ik hoop dat deze 21 neuromarketing technieken je helpen om de conversies te verhogen van jouw site of shop. Heb je nog vragen over deze “online persuasion” technieken? Heb je opmerkingen bij deze overtuigingsprincipes? Of heb je nog meer psychologische trucjes die nog niet in de lijst staan? Laat dan hieronder een reactie achter of stuur een mailtje naar bart@klikproces.nl en dan krijg je van mij persoonlijk antwoord.
Succes!