31 Neuromarketing Technieken en Voorbeelden Voor CTA’s

31 Neuromarketing Technieken over CTA’s van je Webwinkel.
Dit is een lijst met alle 31 neuromarketing technieken die betrekking hebben op het verbeteren van de CTA’s van je webwinkel.
Kijk ook eens naar de lijst met alle 212 neuromarketing technieken over meerdere onderwerpen.
Wij hebben deze lijst ook opgedeeld in kleine lijsten, gesorteerd op onderwerp:
Kopteksten
Teksten
Prijzen
Urgentie
Afbeeldingen
Relevantie
Significantie
Homepage
Landingspagina
Blogposts
Homepages
Categoriepagina’s
Productpagina’s
Winkelmandjes
Checkout proces
Testen, resultaten en conclusies
Design
Navigatie
Versterkers
Formulieren
Aanbod
Neuromarketing Technieken CTA’s Voorbeelden:
Argument From Repetition
Argument from repetition is de logische denkfout die mensen maken waarbij een argument herhaald wordt, waardoor het als “meer waar” wordt gezien of ervaren, zonder extra bewijs aan te voeren.
Attention Ratio
Attention ratio is een fenomeen dat beschrijft hoe meer de focus op een website pagina ligt op één keuze, hoe groter de kans is dat deze wordt gekozen.
Automation Bias
Automation bias is een cognitieve denkfout die uitlegt dat mensen meer waarde hechten aan suggesties van automatisering dan van mensen.
Belongingness
Belongingness is de (onbewuste) behoefte van mensen om tot een groep gelijkgestemden te behoren.
Commitment and Consistency
Het commitment and consistency principe beschrijft dat mensen altijd de behoefte hebben hun gedrag en uitingen consistent te hebben met hun normen, waarden en geloofsovertuiging.
Complete uitleg over het Commitment & Consistency principe
Decoy Effect
Het decoy effect ookwel ugly brother effect, afleidingseffect, attraction effect of asymmetric dominance effect genoemd is het fenomeen waarbij mensen een specifieke verandering hebben in voorkeur tussen twee opties wanneer er een derde (asymetrische) dominante optie wordt toegevoegd.
Facilitating Triggers
Facilitating triggers zijn (onbewuste) triggers die mensen net over het randje duwen om een actie te ondernemen door een hele kleine (simpele) trigger toe te voegen.
Fear Appeals
Fear appeals is het motiveren van mensen om actie te nemen door op angst in te spelen.
Fear of Missing Out (FOMO)
De fear of missing out (FOMO) is een fenomeen waarbij je het idee hebt dat andere mensen een plezierige ervaring hebben en jij niet. Het is een vorm van sociale opwinding gebaseerd op het feit dat je in connectie wilt blijven met een bepaalde sociale groep.
Framing Effect
Het framing effect of equivalence framing is het effect waarbij mensen anders reageren op een keuze afhankelijk van hoe deze gepresenteerd wordt.
Functional Fixedness
Functional fixedness beschrijft hoe iemand een object alleen kan gebruiken of begrijpt op de manier waarop dat traditioneel gedaan wordt.
Gambler’s Fallacy
De gambler’s fallacy ookwel gokkersmisvatting, monte carlo fallacy of fallacy of the maturity of changes genoemd is een cognitieve denkfout die uitlegt dat mensen het verkeerde idee hebben dat iets minder gebeurt in de toekomst als het nu vaker dan normaal voorkomt (of andersom).
Hobson’s Choice
Een keuze waarin maar één keuze wordt aangeboden, het aannemen of het weigeren van de keuze.
Hobson’s+ One Choice Effect
Het hobson’s+ one choice effect is een fenomeen dat beschrijft dat de kans groter is voor iemand om een online keuze te maken wanneer er twee opties zijn, dan wanneer er één optie is.
Instant Gratification
Instant gratification ookwel immediate gratification genoemd is een cognitieve denkfout die uitlegt dat mensen de voorkeur geven aan een directe beloning boven een toekomstige beloning, ook wanneer deze minder is.
Pain of Paying
Pain of paying beschrijft de (onbewuste) mentale pijn die het doet om iets te betalen. Hoe fysieker de betaling, hoe groter de pijn.
Peak-End Rule
De peak-end rule is een cognitieve denkfout die uitlegt dat mensen de neiging hebben een ervaring te beoordelen met name op basis van het eind van de ervaring.
Perceptual Incongruence
Perceptual incongruence is een cognitieve denkfout die uitlegt dat mensen de neiging hebben om meer aandacht te geven aan iets dat visueel opvalt, met name als het “niet klopt”.
Perceptual Priming
Perceptual priming is een fenomeen dat beschrijft hoe we (onbewuste) verbanden leggen tussen verschillende vormen.
Power of Three
De power of three beschrijft hoe mensen horen en kiezen graag voor zaken die in drie zijn opgedeeld, beschreven of besproken.
Priming
Priming is een techniek waarbij blootstelling aan het één de respons beïnvloedt op iets anders.
Quoting Out of Context
Quoting out of context fallacy ookwel contextomy of quote mining genoemd is het uit context halen van een statement met als doel het originele statement te vervormen.
Recency Effect
Het recency effect is een cognitieve denkfout die uitlegt dat mensen de neiging hebben om in een observatie het laatste wat we zien disproportioneel meewegen, doordat we deze als beste onthouden.
Repetition & Direct Priming
Repetition & direct priming is een cognitieve denkfout die uitlegt dat hoe vaker we zijn blootgesteld aan iets, hoe makkelijker we het verwerken, onthouden en erop reageren.
Single-Option Aversion
Single-option aversion is een cognitieve denkfout die uitlegt dat wanneer er maar 1 optie is om te kiezen, is de kans groot dat men niet kiest en verder wil kijken. Wij hebben ook een uitgebreidere uitleg over Single-Option Aversion.
Social proof
Social proof of informational social influence is een sociaal phenomeen waarbij mensen die in een staat van onzekerheid verkeren de acties van andere aannemen om zelf correct gedrag te vertonen.
Complete uitleg over Social Proof
Socioemotional selectivity theory
De socioemotional selectivity theory beschrijft dat naarmate mensen minder tijd hebben om te leven, wordt meer tijd gespendeerd aan zaken die emotioneel vervullend zijn. Wij hebben ook een uitgebreidere uitleg over de Socioemotional selectivity theory.
Sparking Triggers
Sparking triggers zijn triggers die onze motivatie makkelijk doen ontvlammen en aanzetten tot actie. Wij hebben ook een uitgebreidere uitleg over Sparking Triggers.
Status Quo Bias
De status quo bias is een cognitieve denkfout die uitlegt dat mensen de voorkeur hebben voor de huidige stand van zaken. Wij hebben ook een uitgebreidere uitleg over de status quo bias.
Unit Bias
Unit bias is een cognitieve denkfout die uitlegt dat mensen de neiging hebben om een duidelijke subset van een gegeven taak te willen afronden, ongeacht hoe groot die taak is. Wij hebben ook een uitgebreidere uitleg over de Unit Bias.
Visual Cueing
Visual cueing is het proces waarbij de aandacht onbewuste en sterk wordt gestuurd en gefocussed door visuele signalen. Wij hebben ook een uitgebreidere uitleg over Visual Cueing.
Ik hoop dat deze neuromarketing technieken over CTA’s je helpen om de conversies te verhogen van jouw site of shop. Heb je nog vragen over deze “online persuasion” technieken? Heb je opmerkingen bij deze overtuigingsprincipes? Of heb je nog meer psychologische trucjes die nog niet in de lijst staan? Laat dan hieronder een reactie achter of stuur een mailtje naar bart@klikproces.nl en dan krijg je van mij persoonlijk antwoord.
Succes![/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]